Pagina 1 van 2
75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: wo dec 27, 2006 22:42
door veur t.s.
Vandaag zijn we eindelijk begonnen aan de ombouw van mijn 75 1.6ie naar een 2.0 t.s., de motor is alvast gewisseld en die gaan we morgen verder aansluiten. de sportmiddendemper gaat nog niet passen dus die blijft nog ff tot de zomer liggen want dan word ook de versnellingsbak omgeruild morgen ook de accubak een andere plaats geven (andere kant van de motorruimte) en dan kijken hoe het allemaal loopt. achteraf gaat het best redelijk snel.
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: do dec 28, 2006 20:38
door AlfettaOwner
Foto's
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en hoe?
Re: RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: do dec 28, 2006 21:55
door veur t.s.
Foto's
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en hoe?
foto's komen morgen als ie klaar is, ik dacht dat ik het met de 1.6ie kabelboom wel zou redden, dat ging ook wel totdat ik de bobines aan wilde sluiten (die stekkers ontbraken dus) dus goed oude kabelboom eruit en de t.s. kabelboom erin. alles aangesloten en de accubak verplaatst, morgen de uitlaat eronder en de koelvloeistof erin en de olie verversen en kijken hoe dat rijdt zo'n 148 pk op een 1.6ie bak.
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: do dec 28, 2006 22:15
door yuri 75 V6
Ik meende eens ooit gehoord te hebben dat een TS blok niet 1 op 1 op een '1.6-cardan-as' past, maar dat is dus een broodje aap?
ga je ook de 5-gaats wielophanging (geventileerde voorremmen!) overzetten?
Re: RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: do dec 28, 2006 22:40
door veur t.s.
Ik meende eens ooit gehoord te hebben dat een TS blok niet 1 op 1 op een '1.6-cardan-as' past, maar dat is dus een broodje aap?
ga je ook de 5-gaats wielophanging (geventileerde voorremmen!) overzetten?
de cardan as was gelukkig geen probleem (bij mijn 1.6ie zijn de rubbers nog als nieuw) en ja ik ga ook het 5 gats onderstel eronderzetten echter pas in de zomer, ik moet dan eerst nog mijn 17" en 15" lichtmatelen velgen verkopen (die zijn beide 4 gats) en 5 gats velgen terugkopen. verder blijft de auto waarschijnlijk zijn 1.6ie looks houden.
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: do dec 28, 2006 22:44
door veur t.s.
of de remschijven 4gats maken kan ook natuurlijk, een paar gaten erbij boren.
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: vr dec 29, 2006 01:12
door Alfa Corse
ben benieuwd, kom volgende keer wel weer even langs om te kijken. Zag hem laats nog staan buiten.
Re: RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: vr dec 29, 2006 16:56
door AlfettaOwner
Foto's
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en hoe?
foto's komen morgen als ie klaar is, ik dacht dat ik het met de 1.6ie kabelboom wel zou redden, dat ging ook wel totdat ik de bobines aan wilde sluiten (die stekkers ontbraken dus) dus goed oude kabelboom eruit en de t.s. kabelboom erin. alles aangesloten en de accubak verplaatst, morgen de uitlaat eronder en de koelvloeistof erin en de olie verversen en kijken hoe dat rijdt zo'n 148 pk op een 1.6ie bak.
Ahzoe, ik wacht in spanning
148 pk op een 16 bak zal wel lekker zuipen!
1 ste versnelling heb je dan ook niet meer nodig

Re: RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: vr dec 29, 2006 17:08
door @PM
1 ste versnelling heb je dan ook niet meer nodig

Ombouwen tot 6e versnelling

Re: RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: vr dec 29, 2006 17:34
door yuri 75 V6
1 ste versnelling heb je dan ook niet meer nodig

Ombouwen tot 6e versnelling

Lekker schakelpatroon heb je dan

RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: vr dec 29, 2006 21:57
door veur t.s.
De motor loopt, start goed en loopt ook goed ik had alleen geen luchtfilter (de orginele luchtfilterbak van een t.s. paste er niet meer in dus een openluchtfilter zal er komen. Om toch naar huis te rijden hebben we het ijzeren gaas uit een standaart filter geknipt vastgeschroefd en een doek ervoor gebonden. morgen een luchtfilter kopen. ik heb er dus ca 30 km mee gereden en ik moet zeggen hij trekt als een beer (ondanks dat de kofferbak vol met onderdelen lag (o.a. een t.s. versn.bak) het enige wat nog niet werkt is de oliedrukmeter, die geeft niets aan het lampje gaat wel gewoon uit na het starten. Mischien zet ik later nog ff wat foto's online die mijn broer en neefje hebben gemaakt (mijn camera had lege accu's

)
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: za dec 30, 2006 10:10
door AlfettaOwner
Trekken als een beer had niet anders verwacht
Had je ook al de 2de versnelling vanuit stilstand geprobeerd, cool om zo weg te kunnen rijden en niet direct te hoeven schakelen.
Dat scheelt wel in een sprintje !
Re: RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: za dec 30, 2006 20:51
door Alfa-Corazon
De motor loopt, start goed en loopt ook goed ik had alleen geen luchtfilter (de orginele luchtfilterbak van een t.s. paste er niet meer in dus een openluchtfilter zal er komen. Om toch naar huis te rijden hebben we het ijzeren gaas uit een standaart filter geknipt vastgeschroefd en een doek ervoor gebonden. morgen een luchtfilter kopen. ik heb er dus ca 30 km mee gereden en ik moet zeggen hij trekt als een beer (ondanks dat de kofferbak vol met onderdelen lag (o.a. een t.s. versn.bak) het enige wat nog niet werkt is de oliedrukmeter, die geeft niets aan het lampje gaat wel gewoon uit na het starten. Mischien zet ik later nog ff wat foto's online die mijn broer en neefje hebben gemaakt (mijn camera had lege accu's

)
Hallo veurs, groot project, maar het gaat voorspoedig zo te lezen.
Euhh... wat doe je met de 1.6 bak????
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: za dec 30, 2006 21:50
door yuri 75 V6
De 1.6 bak zit toch gewoon onder zijn auto?
RE: 75 16ie ---> 2.0 t.s. ombouw
Geplaatst: za dec 30, 2006 21:52
door @PM
Ik weet niet wat de verhoudingen zijn hoor, maar krijgt-ie het op topsnelheid niet een beetje benauwd met die bak?