foto's komen morgen als ie klaar is, ik dacht dat ik het met de 1.6ie kabelboom wel zou redden, dat ging ook wel totdat ik de bobines aan wilde sluiten (die stekkers ontbraken dus) dus goed oude kabelboom eruit en de t.s. kabelboom erin. alles aangesloten en de accubak verplaatst, morgen de uitlaat eronder en de koelvloeistof erin en de olie verversen en kijken hoe dat rijdt zo'n 148 pk op een 1.6ie bak.Foto's![]()
![]()
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en hoe?
de cardan as was gelukkig geen probleem (bij mijn 1.6ie zijn de rubbers nog als nieuw) en ja ik ga ook het 5 gats onderstel eronderzetten echter pas in de zomer, ik moet dan eerst nog mijn 17" en 15" lichtmatelen velgen verkopen (die zijn beide 4 gats) en 5 gats velgen terugkopen. verder blijft de auto waarschijnlijk zijn 1.6ie looks houden.Ik meende eens ooit gehoord te hebben dat een TS blok niet 1 op 1 op een '1.6-cardan-as' past, maar dat is dus een broodje aap?
ga je ook de 5-gaats wielophanging (geventileerde voorremmen!) overzetten?
Ahzoe, ik wacht in spanningfoto's komen morgen als ie klaar is, ik dacht dat ik het met de 1.6ie kabelboom wel zou redden, dat ging ook wel totdat ik de bobines aan wilde sluiten (die stekkers ontbraken dus) dus goed oude kabelboom eruit en de t.s. kabelboom erin. alles aangesloten en de accubak verplaatst, morgen de uitlaat eronder en de koelvloeistof erin en de olie verversen en kijken hoe dat rijdt zo'n 148 pk op een 1.6ie bak.Foto's![]()
![]()
Ben wel benieuwd naar de vorderingen en hoe?
Ombouwen tot 6e versnelling1 ste versnelling heb je dan ook niet meer nodig
Lekker schakelpatroon heb je danOmbouwen tot 6e versnelling1 ste versnelling heb je dan ook niet meer nodig![]()
Hallo veurs, groot project, maar het gaat voorspoedig zo te lezen.De motor loopt, start goed en loopt ook goed ik had alleen geen luchtfilter (de orginele luchtfilterbak van een t.s. paste er niet meer in dus een openluchtfilter zal er komen. Om toch naar huis te rijden hebben we het ijzeren gaas uit een standaart filter geknipt vastgeschroefd en een doek ervoor gebonden. morgen een luchtfilter kopen. ik heb er dus ca 30 km mee gereden en ik moet zeggen hij trekt als een beer (ondanks dat de kofferbak vol met onderdelen lag (o.a. een t.s. versn.bak) het enige wat nog niet werkt is de oliedrukmeter, die geeft niets aan het lampje gaat wel gewoon uit na het starten. Mischien zet ik later nog ff wat foto's online die mijn broer en neefje hebben gemaakt (mijn camera had lege accu's)