Alfa 75V6qv update: niet meer als Rintool
Geplaatst: do nov 30, 2006 08:49
Hi,
De laatste weken aardig wat progressie gemaakt dus werd het tijd het eens op te schrijven.
Voor rijden op de Ring moet je auto wat anders van set-up zijn dan voor circuit gebruik (daarmee bedoel ik: biljart laken asfalt versus Nurburgring asfalt
) en er moet een kenteken op zitten: maw de auto moet APK waardig blijven.
Tot nu toe het volgende veranderd:
- RS racing onderstel (schroefset dus
)
- watt stangen met uni-bolts
- wybertje in aluminium
- caster kogels (voorzijde)
- CSC spaghetti spruitstuk + middenpijp (zonder demper/katvervanger) + einddemper
- Squadra chip
- RS racing RVS remslangen
- RS racing big-brake kit (305mm) + ferodo 3000
- America bumpers vervangen door TS bumpers, achterbumper uitgezaagd in het midden om de warmte van de bak/remmen/uitlaat beter weg te krijgen (> 30 kilo lichter)
- aanpassing voorbumper: meer lucht voor de motor
- Lester DTM lipspoiler (voorbumper)
- aanpassing achterbumper: luchtdoorstroming (warme lucht van het diff/bak/remmen)
- reservewielbak er uit (warmte moet weg kunnen aan de achterkant ! en weer iets lichter)
- aluminium kofferbak
- accu naar achteren (gewichtsverdeling)
- origineel onbekrachtigd stuurhuis
- TS bak gemonteerd (incl 50% sper)
- SZ remschijven (geventileerde) gemonteerd (+ ferodo 2000) achter (incl werkende handrem ! (APK
))
- zij uitlaten (ivm warmte bij de versnellingsbak + centraliseren van het gewicht)
- gereviseerde versnellingsbak (o.a. nieuwe synchromesh ringen en schakelmoffen)
- 50% sper
- short-shift
- versnellingspook hoger + verder naar achteren (ivm lengte bestuurder
)
- aluminium pedalen (OMP)
- aluminium brandblusser houder (OMP)
Groetjes,
Aernoudt

De laatste weken aardig wat progressie gemaakt dus werd het tijd het eens op te schrijven.
Voor rijden op de Ring moet je auto wat anders van set-up zijn dan voor circuit gebruik (daarmee bedoel ik: biljart laken asfalt versus Nurburgring asfalt

Tot nu toe het volgende veranderd:
- RS racing onderstel (schroefset dus

- watt stangen met uni-bolts
- wybertje in aluminium
- caster kogels (voorzijde)
- CSC spaghetti spruitstuk + middenpijp (zonder demper/katvervanger) + einddemper
- Squadra chip
- RS racing RVS remslangen
- RS racing big-brake kit (305mm) + ferodo 3000
- America bumpers vervangen door TS bumpers, achterbumper uitgezaagd in het midden om de warmte van de bak/remmen/uitlaat beter weg te krijgen (> 30 kilo lichter)
- aanpassing voorbumper: meer lucht voor de motor
- Lester DTM lipspoiler (voorbumper)
- aanpassing achterbumper: luchtdoorstroming (warme lucht van het diff/bak/remmen)
- reservewielbak er uit (warmte moet weg kunnen aan de achterkant ! en weer iets lichter)
- aluminium kofferbak
- accu naar achteren (gewichtsverdeling)
- origineel onbekrachtigd stuurhuis
- TS bak gemonteerd (incl 50% sper)
- SZ remschijven (geventileerde) gemonteerd (+ ferodo 2000) achter (incl werkende handrem ! (APK

- zij uitlaten (ivm warmte bij de versnellingsbak + centraliseren van het gewicht)
- gereviseerde versnellingsbak (o.a. nieuwe synchromesh ringen en schakelmoffen)
- 50% sper
- short-shift
- versnellingspook hoger + verder naar achteren (ivm lengte bestuurder

- aluminium pedalen (OMP)
- aluminium brandblusser houder (OMP)
Groetjes,
Aernoudt