Ik wil eindelijk eens met jullie delen waarmee ik me de voorbije 7 maanden alfagewijs heb beziggehouden.... Maar spijtig genoeg lukt het me TOCH niet (ondanks de hulp van Cor & Arjan) om de foto's erbij aan te plakken...
Dan maar alvast het verhaal: (betreft een Giulia 1300ti '69)
Vorig jaar, op een hete lentedag besloot een van de hoofdlagers van mijn Krukas lekker met de Krukas te beginnen meedraaien... Omdat mijn oliedruksensor niet werkte, gaf hij me geen hint...en ik dacht dat er een klein gaatje in de uitlaat zat...

Toen het "gehamer" ineens veel erger werd, besloot ik de wagen toch maar "voorzichtig" naar huis te rijden (Beginnersfoutje??

Omdat de motor toch volledig uiteen lag, heb ik dan maar meteen besloten voor een zo perfect mogelijke revisie/restauratie te gaan. Vele kleine probleempjes werden meteen ook opgelost (gescheurde motorsteun, oliedrukklep die vastzat waardoor m'n oliedruksensor dus niet werkte, vss missende moeren, etc;...) Het draaiend gedeelte werd volledig gebalanceerd en het vliegwiel met 1,5 kg verlicht... Alle andere onderdelen werden door mij gecleant en waar nodig gereviseerd, herspoten, etc. Zelfs alle originele "Lobo" bouten heb ik gezandstraald en terug laten galvaniseren (for free!)...
De carb wilde ik persé houden, dus die werd ook volledig gereviseerd, horizontale vlakken terug perfect horizontaal (was wat krom getrokken door 35 jaar hitte) enz...Klep van 1e kamer vervangen door een nieuwe (had de reviseur nog liggen!!)...enz.
Uiteindelijk de hele zaak terug in elkaar gestoken met de hulp van een ex rally rijder/mekanieker... et voilà...En nu zouden de foto's dus moeten volgen....
maar ik krijg ze niet "gepost"....check deze link:
http://www.alfabb.com/bb/forums/showthr ... ge=1&pp=15
Als er iemand ze van deze site hierzo gepost krijgt, dan verdient die een smakelijke "DUVEL"!!

Cheers,
Robin