Alfetta TS project begonnen (update 28-04)
Geplaatst: zo nov 05, 2006 15:55
Nou je, gedeeltelijk begonnen dan. Maar voordat je er aan begint heb je natuurlijk eerst en auto nodig en dat is nu gelukt.
Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen hebben, mijn broer en ik, een 75 TS gekocht, puur en alleen voor de techniek. Deze techniek willen we gaan inbouwen in een Alfetta.
Hier nog een plaatje van de TS

Inmiddels is de auto al ver gestript. De motor is eruit en zaken zoals interieur, compleet airco systeem, bumpers, spiegels enz.
Nu nog de bak en de complete voorr- en achterwielophanging. Dat gaan we volgende week doen. Vervolgens gaan we alle technische zaken schoonmaken, opnieuw lakken en natuurlijk ook kijken of alles naar behoren functioneerd.
We blijven dan nog met heel veel onderdelen zitten, die worden verkocht. Dus al je nog wat zoekt.....
Maar goed, erg leuk, zonder Alfetta heb je daar allemaal niks aan.
Maar die is er inmiddels wel. Tenminste, hij is gekocht, maar is er nog niet. De auto staat namelijk nog in Duitsland.
Het is een Alfetta (Berlina) 2.0i uit 1984. De auto stond op ebay te koop. Bod gedaan, maar was te laag. Auto uit de verkoop gehaald, dus helaas. Tot dat we een berichtje kregen van de eigenaar. Hij wilde de auto toch graag kwijt en kwam met een zeer schappelijk bod. Dus toch maar naar Duitsland afgereisd.
Toen we daar aankwamen, werden we door een echte duitser ontvangen. Aardige man van weinig woorden. De auto zag er meteen al goed uit. Helaas wel rood, maar niet zo dof als de meeste. Uiteindelijk bleek de auto wel heel erg hard te zijn. Alles zat erop en eraan, netjes en niet vies. Motor loopt als een zonnetje en alle schakelaars deden het. (zijn er best veel op zo'n ding). Bleek dat deze auto van de voorzitter van de Duitse Alfaclub was geweest. Dus duidelijk van een liefhebber
Hier alvast een plaatje:

Maar toen, natuurlijk even een stukje rijden. Naar een paar meter wist ik al dat er iets niet helemaal goed was. Met het optrekken een hoop geklapper en geboem van rechtsachter. Iedere keer als we optrokken, weer dat geboem. En na het opschakelen geboem. Dus bij zware belasting ging er iets mis. Het leek erop dat de aandrijfas onder zware belasting niet altijd pakt en dan een soort van tandje overslaat. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag....
Een tegenvaller dus, maar goed het spul zou er toch allemaal onderuit gaan en vervangen worden voor de TS techniek. Na wat wikken en wegen toch maar besloten de auto te kopen. Voor dat geld hadden we in nederland geen Alfetta kunnen kopen en zeker niet zo'n kogelharde als deze. Dus wij de deal rond gemaakt.........en oja of we dan meteen de 5 (!) kub aan onderdelen erbij wilde hebben. Wij een kijkje genomen in zijn hok en zeer veel goede en bruikbare onderdelen gezien. Dus eigenlijk een extra meevaller. Een deel gaan we verkopen, maar dat zul je onder TE KOOP nog wel zien.
Over twee weken gaan we de Alfetta ophalenen de natuurlijk ook de berg onderdelen. In de tussentijd verder met de 75. De body moet eigenlijk dus binnen twee weken weg zijn. Dus wie nog een kogelharde TS body zoekt.........
Het wordt al met al een winterproject en ik zal jullie de komende maanden op de hoogte houden van de vorderingen.
Groet joris
Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen hebben, mijn broer en ik, een 75 TS gekocht, puur en alleen voor de techniek. Deze techniek willen we gaan inbouwen in een Alfetta.
Hier nog een plaatje van de TS

Inmiddels is de auto al ver gestript. De motor is eruit en zaken zoals interieur, compleet airco systeem, bumpers, spiegels enz.
Nu nog de bak en de complete voorr- en achterwielophanging. Dat gaan we volgende week doen. Vervolgens gaan we alle technische zaken schoonmaken, opnieuw lakken en natuurlijk ook kijken of alles naar behoren functioneerd.
We blijven dan nog met heel veel onderdelen zitten, die worden verkocht. Dus al je nog wat zoekt.....
Maar goed, erg leuk, zonder Alfetta heb je daar allemaal niks aan.
Maar die is er inmiddels wel. Tenminste, hij is gekocht, maar is er nog niet. De auto staat namelijk nog in Duitsland.
Het is een Alfetta (Berlina) 2.0i uit 1984. De auto stond op ebay te koop. Bod gedaan, maar was te laag. Auto uit de verkoop gehaald, dus helaas. Tot dat we een berichtje kregen van de eigenaar. Hij wilde de auto toch graag kwijt en kwam met een zeer schappelijk bod. Dus toch maar naar Duitsland afgereisd.
Toen we daar aankwamen, werden we door een echte duitser ontvangen. Aardige man van weinig woorden. De auto zag er meteen al goed uit. Helaas wel rood, maar niet zo dof als de meeste. Uiteindelijk bleek de auto wel heel erg hard te zijn. Alles zat erop en eraan, netjes en niet vies. Motor loopt als een zonnetje en alle schakelaars deden het. (zijn er best veel op zo'n ding). Bleek dat deze auto van de voorzitter van de Duitse Alfaclub was geweest. Dus duidelijk van een liefhebber
Hier alvast een plaatje:

Maar toen, natuurlijk even een stukje rijden. Naar een paar meter wist ik al dat er iets niet helemaal goed was. Met het optrekken een hoop geklapper en geboem van rechtsachter. Iedere keer als we optrokken, weer dat geboem. En na het opschakelen geboem. Dus bij zware belasting ging er iets mis. Het leek erop dat de aandrijfas onder zware belasting niet altijd pakt en dan een soort van tandje overslaat. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag....
Een tegenvaller dus, maar goed het spul zou er toch allemaal onderuit gaan en vervangen worden voor de TS techniek. Na wat wikken en wegen toch maar besloten de auto te kopen. Voor dat geld hadden we in nederland geen Alfetta kunnen kopen en zeker niet zo'n kogelharde als deze. Dus wij de deal rond gemaakt.........en oja of we dan meteen de 5 (!) kub aan onderdelen erbij wilde hebben. Wij een kijkje genomen in zijn hok en zeer veel goede en bruikbare onderdelen gezien. Dus eigenlijk een extra meevaller. Een deel gaan we verkopen, maar dat zul je onder TE KOOP nog wel zien.
Over twee weken gaan we de Alfetta ophalenen de natuurlijk ook de berg onderdelen. In de tussentijd verder met de 75. De body moet eigenlijk dus binnen twee weken weg zijn. Dus wie nog een kogelharde TS body zoekt.........
Het wordt al met al een winterproject en ik zal jullie de komende maanden op de hoogte houden van de vorderingen.
Groet joris