john 147

alfa 33

zo okt 29, 2006 18:36

sinds een paar maand ben ik naast mijn 147 , weer in het bezit van een 33.
De 33 is een 1.7. ie uit 1993. Heeft 116,000 km gereden en heb hem aangeschaft via een advertentie op markplaats.
Nu is de body van de 33 gewoon goed te noemen geen overdreven roest en andere narigheid, alleen het motortje was volgens mij in geen jaren aangeraakt.
Dus vorige week maar eens begonnen met het aanschaffen van de nodige onderdelen om een en ander weer te herstellen c.q. vervangen.

Rij ik bij huis weg, met de 33 gaat mijn kopplingspedaal op een gegeven moment heel licht, allemaal vloeistof onder de auto bleek de koppelingscijlinder het begeven te hebben.
Naar de knutselschuur gesleept en daar begonnen , :D samen met een collega ,aan de werkzaamheden.
Tot dusver hebben we beide distributieriemen vervangen, spanrollen, thermostaat, waterpomp bougiekabels en de bougies.
We hebben de versnellingsbak pakking vervangen. De remschijven vervangen door K en W geperforeerde schijven ,. blokken direkt vervangen.
Afgelopen zaterdag alle vloeistoffen weer aangevuld en de auto liep weer perfekt.

Nu alleen nog de koppelingscylinder vervangen en dan hoop ik deze week nog weer op weg te kunnen met de 33. :D :D

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: alfa 33

do nov 02, 2006 22:54

Kijk das goed nieuws uit de regio \:D/

paar fototjes :?:

altijd leuk :thumbs:

en natuurlijk als ie klaar is even door HBerg knallen :wink:
veel succes

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Projecten”