martijn_333

opknappen 1300 GT bertone uit 1974

vr okt 27, 2006 19:56

Nou,

Zoals sommige misschien hadden gelezen, ben ik bij de auto die 'raoul' te koop had staan wezen kijken. En heb hem uiteindelijk weten te kopen voor 1750 euro. Vandaag heb ik hem opgehaald..Voor zover ik vandaag heb gekeken valt het wel mee. De meest beroerde plakken zijn al aangepakt! behalve de deuren. De linker deur is nog wel te doen, maar de rechterdeur is behoorlijk rot(tig) Het is de bedoeling om de auto overnieuw te spuiten. Gewoon dezelfde kleur rood. En de rest zoveel mogelijk op te poetsen.

De stuurkogel linksvoor moet vervangen worden en de vangband rechtsachter. De kachelmotor was kapot, maar er zit nu een kachel van een nuovo(?) in dus die moet nog passend gemaakt zien te worden...

Voor de rest, alle electra moet (volgens mij) nog aangesloten worden. Want de lampen ed doen het allemaal niet..Toerenteller wel :o

Volgende week wil ik het interieur eruit halen, en dan kan ik zien wat er nog van de rest van de bodem over is:lol:

De motor start en loopt hel netjes(al zeg ik het zelf) de druk (oid) is ongeveer 5 of 6 (tellertje in toerenteller) en wat me opviel was dat de carbs webers zijn..

Als er mensen zijn die verder nog tips hebben of dingen waarvoor ik uit moet kijken zijn die altijd welkom!

Hier alvast 2 foto's... Betere volgen!

Afbeelding
Afbeelding

Gr, Martijn....

Owja, in het handschoenenkastje vondt ik nog een bosje alfa sleutels..alleen niet van mijn auto!haha :?

JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: opknappen 1300 GT bertone uit 1974

za okt 28, 2006 15:35

ik ben ook eens naar deze bert wezen kijken.
de buitenkant is idd aangepakt maar ik ben benieuwd wat je tegenkomt als je er wat schermen van demonteerd :roll:

onder de dorpellijst aan bestuurderskant zit laswerk in ieder geval.
de benzineklep zat er gewoon op en daarin zou een slotje komen.
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

Stefan
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

za okt 28, 2006 22:00

Dus jij hebt deze gekocht :cry: .
Ik was ook met hem bezig, omdat hij wel interesse in mijn Alfetta heeft ( welke nog steeds op MP en het Forum te koop staat ) en ik wilde deze Bertone aankomende week gaan bekijken.
Hij heeft ook nog een blauwe Bertone staan. Heb je die toevallig ook gezien? En zo ja, hoe is deze eraan toe? :?: :?:
Hij vraagt er in ieder geval meer voor en heeft deze ook aan mij aangeboden.
Ik heb nog niks van deze auto van gezien ( nog geen foto's en nog niet wezen kijken ). Zodoende mijn vraag.
Alfa historie:
te veel om op te noemen.

Nu:
Op dit moment Alfaloos.

JoorZ105
Guru Duplice
Guru Duplice

za okt 28, 2006 22:09

ik heb beide gezien.
de blauwe is m.i. in goede staat. ik heb er geen foto's van.

ook van de blauwe zou hij een slot in de benzineklep gaan zetten omdat die steeds open ging staan.
de deuren moeten opnieuw afgehangen worden (sluiten niet makkelijk)
en verder kon ik zo snel geen slechte plekken ontdekken.
gaaf interieur zit er in de blauwe trouwens.
Joris

Nu: searching.... :wink:

Gehad: 1750 Berlina 1971, Alfetta 2000 Lusso 1983, Giulia 1300 Super + 1974, Giulietta TI+ 1962, Berlina 1750+ 1969, Giulia 1.6+ Lusso 1977 en 146 1.6+ i.e. 1996

martijn_333

zo okt 29, 2006 00:58

ik ben een keer wezen kijken. toen zag ik de blauwe niet staan. En bij het ophalen van deze zag ik de blauwe wel staan..Maar alleen van een afstandje dus kan je er verder ook niets over vertellen...

Ben vandaag ff beetje aan het poetsen geweest. Ik heb daarom ook weinig/geen spannende nieuwtjes oid..

Alleen dat de lampen ed. het doen..er was een zekering kapot :lol:

Gr, Martijn

martijn_333

zo nov 19, 2006 21:09

Momenteel ligt het project eventjes stil. Voor mij een mooi moment om dingetjes uit te zoeken van het hoe en waarom.. Ik had nog een paar dingentjes waar ik niet 1,2,3 achterkwam, nl:

Weet iemand waarom die rubberen 'doppen' in de bodem zitten?

En nog een vraagje(zie foto)Afbeelding
Wat voor lampje hoort er tussen de tellers te zitten? En boven de schakelaar van de kachel zit nog een rood lampje, waar dient die voor?

Gr, Martijn!

derien

zo nov 19, 2006 22:30

Ik weet ook niet wat je aan die rubberen doppen hebt.
Tussen de tellers zit het knipperlichtje

Afbeelding

Ik weet niet welke rode je bedoelt, maar volgens mij horen er twee te zijn. Een voor je handrem en die andere voor olie niveau.

Succes met de restauratie.

martijn_333

di nov 21, 2006 09:25

Zijn deze 'glaasjes' gewoon te verkrijgen bij de bekende handelaren?

Of heeft er iemand eentje over O:) :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 21, 2006 20:08

Rubber doppen zitten er om overtollig lak of primer van het koetswerk af te voeren als hij uit een dompelbad komt in de fabriek.

martijn_333

wo nov 29, 2006 21:36

Is er iemand die kan vertellen hoe de claxon aangesloten moet worden? of die een bedradings schema heeft? Want zoals het aangesloten zit/zat, hoor je alleen iets klikken (relais?)als je op de claxonknop drukte.. :?

Alvast bedankt,

Martijn

martijn_333

za dec 02, 2006 18:31

De kachel deed het ook niet, Dus vandaag heb ik die maar aangesloten. Alleen er is iets raars..Als de kachel uitstaat blijft op de km teller het oranje lampje 'Riscald.' branden...
Als de kachel aan is gaat het lam;je uit.Ook als het contact uit(en de kachel ook) is blijft het lampje branden..Wie weet wat het probleem kan zijn?

En is er niemand die weet wat het getik is als je op de claxonknop drukt?

Alvast bedankt,

Gr, martijn
Laatst gewijzigd door martijn_333 op zo dec 03, 2006 04:25, 1 keer totaal gewijzigd.

alfaromeo155

za dec 02, 2006 19:48

dat zal inderdaad het relais zijn. dus even meten of je wel spanning krijgt bij de claxon zelf

martijn_333

wo jan 31, 2007 17:23

Zo ik ben weer begonnen om het project op te pakken..het heeft een tijd stil gelegen ivm het behalen van het rijbewijs :P Maar nou moet de alfa ook af natuurlijk!!

binnenkort ga ik de deuren lassen (onderkant rot) voor de rest is de elektra nog steeds niet in orde..maar de claxon werkt iig al..8)

Nu is er nog een probleem met de handrem, deze werkt niet.. Iemand enig idee wat het kan zijn?(kabel misschien vastgeroest oid?)

Je kan de handrem'pook' een paar tandjes omhoog trekken zonder er iets gebeurt(ook zonder weerstand) en als hij helemaal omhoog staat, staat de auto nog niet op de handrem,

En verder zoek ik nog een aantal onderdelen,

Oa: binnenspiegel(!), het hoofdsteun verstelmechanisme(draaiknop) het groene glaasje van het knipperlicht op dashboard, en het interieurlampje(schakelaar ed) aan de bestuurderskant en een klem die over het luchtfilter gaat.. en nog meer..

Ik zal tzt een advertentie neerzetten..Maar misschien dat er al mensen zijn die iets hebben liggen :)

Alvast bedankt!

Martijn...

Edit: Ik zie net dat er een brief van de RDW bij de post zit..Er was computercontrole bij de RDW en m'n auto was niet geschorst(vergeten)..nou krijg ik een boete! :evil: Naja gewoon dom! :oops: nou nog hopen dat de boete een beetje meevalt..

R11i

do feb 01, 2007 14:49

hmmm, ik heb het er toevallig net over met een studiegenoot van me...

deze meneer bezitte 2 keer een Saab, een hele oude en een oude..
Toen had die het lumineuze idee om de verzekering van de ene naar de andere over te schrijven.
Dat was opzich niet het probleem, echter was hij vergeten de auto, nu zonder verzekering, te schorsen.

boete 480 euro, naar zijn zeggen binnen een maand..

Ik hoop voor jou dat dit verhaal niet opgaat dit keer.

succes! mooi project trouwens!!

martijn_333

za feb 03, 2007 18:57

vandaag ff onder de auto gekeken ivm de handrem, end e kabel zit gewoon compleet vastgeroest..dus binnenkort maar even een nieuwe bestellen en dan hoop ik dat probleem is opgelost..verder heb ik vandaag de stoelen eruit gehaald, volgende week wss weer een update..

Gr, martijn

Terug naar “Projecten”