Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 17:44

Wel checken of de vliegwielen hetzelfde zijn (ivm oud type aandrijfas) anders moet je hem omzetten.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 18:01

Neem a.u.b. een GTV-kenner mee om de staat van koets te beoordelen! :!:
Techniek is hooguit veel werk, maar in principe wel appeltje-eitje en er is hoe dan ook zat kennis aanwezig hier. :idea: Doe er je voordeel mee.

Bezint eer ge begint en daarna.........go for it! 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 18:35

Afbeelding
Is dit m' :?:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 18:55

Als t goed is wel...
Ik heb iig deze foto ook ontvangen toen.
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 20:42

Tim, gewoon aan beginnen!!!! Ik ben 1 jaar (op mijn 16e) terug ook begonnen met een Alfa Romeo, maar dan een Giulia Super. Ik vind het echt machtig mooi werk, en smaakt zeker naar meer.

Hier een draadje waar je kan zien hoever ik nu ben :wink: http://www.alfaspeed.nl/forum/viewtopic ... 94&start=0 .

Zoals iedereen hier zegt: Gewoon aan beginnen!!!! :wink:

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 22:45

Ik heb deze man benaderd en gevraagd de binnenschermen(voor) los te halen volgens afspraak,later gebeld ,was te veel moeite( hij kan het zo wel zien?) dus compleet verrot!

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 22:57

T'is inderdaad een leuk ding, maar van verrotte voorschermen wordt ik in dit geval wel erg bang, ik zag daar zelf ook al de roestduivel zitten, maar heb zelf bij de achterschermen nog niet meer eens gekenen, dus in welke staat die zijn???

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 23:01

Voertuigsoort Personenauto
Merk ALFA ROMEO
Handelsbenaming ALFETTA GT 1.6
Kleur(en) Creme
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
 
Massa ledig voertuig 1.054 kg
Maximum massa voertuig 0 kg
Massa rijklaar 0 kg
Laadvermogen N.v.t.
 
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
 
Datum eerste afgifte Nederland 27 april 1987
Datum eerste toelating 30 juni 1979
Datum aanvang tenaamstelling 21 januari 2006
 
Vervaldatum APK 27 juli 1996

Au die APK verval datum, da's wel erg lang geleden :(

timmeh

Re: RE: project gtv

za okt 21, 2006 00:32

Neem a.u.b. een GTV-kenner mee om de staat van koets te beoordelen! :!:
Techniek is hooguit veel werk, maar in principe wel appeltje-eitje en er is hoe dan ook zat kennis aanwezig hier. :idea: Doe er je voordeel mee.

Bezint eer ge begint en daarna.........go for it! 8)
vrijwilligers??? :D :D zou erg fijn zijn!

T'is inderdaad een leuk ding, maar van verrotte voorschermen wordt ik in dit geval wel erg bang, ik zag daar zelf ook al de roestduivel zitten, maar heb zelf bij de achterschermen nog niet meer eens gekenen, dus in welke staat die zijn???
hoe kun je dat zien? ik kan dat echt niet zien op die fotos? of ben je er wezen kijken?
zijn die voorschermen een dragend(dus belangrijk) iets? is het veel werk om die schoon te maken en er een nieuw stuk in te lassen?

Wel checken of de vliegwielen hetzelfde zijn (ivm oud type aandrijfas) anders moet je hem omzetten.
ik neem aan dat je dan de motor moet openschroeven of niet? is dat makkelijk te bereiken? kan je dat niet gewoon opzoeken? je weet toch dat het een 1600 uit 79 is?
@ Tim; ik moet me wel heel sterk vergissen als dat niet dezelfde gt is die een jaar terug (?) op t forum werd aangeboden samen met een hele hoop onderdelen van de gt/gtv. Brede wielen, klein plaatje voor, geen voorbumper erop..
De auto zou ik gaan bekijken (ergens in Zuid holland meen ik) maar er was iemand eerder en die heeft m gekocht.
wel toevallig, staat nu weer in zuidholland. weet je zeker dat hij is verkocht toendertijd? zo nee is die man natuurlijk een beetje wanhopig aan het worden en wil ie er misschien voor een prikkie vanaf 8)



in ieder geval al heel erg bedankt voor al jullie reacties! had niet verwacht dat er zo snel gereageerd zou worden :D

tim

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

Re: RE: project gtv

za okt 21, 2006 00:45

Volgens mij kan die TS er bijna 1 op 1 in. Motorsteunen zijn geloof ik hetzelfde, en de aandrijflijn kun je gewoon copy/pasten (is nog steeds werk hoor, maar wel plug&play werk als je alles hebt). Dan moet je nog een beetje vogelen om alles netjes onder de kap te krijgen (2e rotor/verdeler, luchtfilterhuis) en het draadboompje overhangen, maar op zich zie ik geen beren op de weg. Of denk ik te simpel?
Een vriend van me heeft 75 TS techniek overgebouwd in een GTV2000. is redelijk plug and play, afgezien van de draadboom dan...

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: project gtv

za okt 21, 2006 00:48

Ik sluit me verder bij Yuri aan,techniek is zo goed als plug and play.Carrosserie is idd een verhaal apart,neem i.i.g zoals hier al een aantal maal vermeld een Gt/Gtv expert mee als je gaat kijken.Ik heb hier zelf in mijn garage een aardig harde en goede Gtv staan maar zelfs die gaat gemiddeld 1 keer op de twee jaar naar een carrosseriebedrijf voor wat werk aan de carrosserie.
Suc6 en keep us informed enne als het doorgaat veel fotookes plaatsen a.u.b..Daar leven we hier zo een beetje op :wink:

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: project gtv

za okt 21, 2006 00:50

Tim, ik ben er inderdaad ook wezen kijken, en verrotte binnenschermen is een veelvoorkomende kwaal van deze auto's, en is ook vaak hun ondergang geweest, daarom zijn er nog maar zo weinig, roest over het algemeen is geen vriend van deze modellen, door al dat dubbele plaatwerk, en rare constructies zijn ze moeilijk te restaureren. Alles is gelast, en niet zomaar er af te schroeven, waardoor het al een heel karwei krijgt aan bijv, het vervangen van een buitenscherm (als je die nog weet te vinden)

Ik zou zeggen, ga je eerst goed verdiepen in deze modellen voordat je er aan begint, naar wat ik er van hoor zijn ze velen malen moeilijker te restaureren als bijvoorbeeld een Giulia, en houd er rekening mee dat plaatwerk erg moeilijk wordt, er is niets meer leverbaar nieuw, in tegenstelling bij een giulial wel.

Lees de aankoop tips op dit forum eens goed door, en ga eens meerdere modellen bekijken, en weet waar naar je moet kijken, en ben bang van plamuur, dat heeft de mijne ook al veel te veel, en dat is een slecht teken.

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

RE: project gtv

za okt 21, 2006 00:52

als de binnenschermen en overgang parafan en A stijl goed zijn is 9 van de 10 keer de rest oké!

Mike
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: do dec 30, 2004 17:29

RE: project gtv

za okt 21, 2006 00:55

vliegwiel is geen probleem is het zelfde

Terug naar “Projecten”