timmeh

project gtv

vr okt 20, 2006 11:30

hallo,
ik ben nieuw hier, dus ik zal me eerst even kort voorstellen:
tim, 18 jaar, alfa-liefhebber, op het punt aan een groot project te beginnen.
het project zit zo in elkaar: het gaat om een alfetta GTV uit 79 met een 1600 motor erin, redelijke staat, met los erbij: motor, kabelboom, radiateur, versnellingsbak+sper, remmerij en schokdempers van een 75 2.0 TS (150 pk). ik wil dus deze auto kopen en alles van de 75 TS overzetten op de GTV. het enige probleem is dat ik nog nooit heb gesleuteld aan een alfa of uberhaupt een auto. ik heb wel veel sleutelervaring met scooters, dus het is niet zo dat ik, mocht ik dit project gaan beginnen, voor het eerst een schroevendraaier in mijn hand krijg. ook kan ik altijd op hulp van mijn vader rekenen, die in zijn studententijd automonteur is geweest. opzich lijkt het mij een fantastisch project, maar ik weet ook niet of je bijvoorbeeld de remmen van de 75 TS zomaar over kunt zetten op de GTV, of dat de motor gewoon in de gtv past? of het echt belachelijk veel werk is om dit alles over te zetten?
ik hoop dat jullie mij hierover iets meer kunnen vertellen!
alvast bedankt!
tim

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 11:36

heeft nu opeens iedereen het plan om een TS conversie uit te voeren.

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=16872

in ieder geval welkom op het forum. Je zult hier genoeg antwoorden vinden of krijgen om je project succesvol af te kunnen ronden. Gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden.

Succes met je project en hou ons op de hoogte en zoals altijd........................WIJ WILLEN FOTOOOOOOOOOOOOOO'S (we zijn niet zo slim hier, dus plaatjes, plaatjes, plaatjes :D )
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
ikke
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 907
Lid geworden op: do jan 06, 2005 20:09
Locatie: Breda

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 11:49

Ik kan je vertellen, die transaxels, die zitten moeilijk in elkaar, dat zijn vrij geavanceerde auto's, en als je geen brug hebt, en niemand met een brug zou ik er niet zomaar aan beginnen. ik ben zelf ook wezen kijken bij deze alfetta, en ze staat al erg lang stil, wat ook nog het een en ander aan extra werk mee kan brengen.

Zelf ben ik begonnen met sleutelen aan een 33 type 2, en dat is nog wel te overzien, en die hoeft ook niet zo vaak de brug op, maar met mijn ervaringen over mijn eigen gtv, tjonge jonge, als ik Barend van de 105 workshop toch niet had gehad had ik toch problemen gehad, zucht.

Ik zou eerst aan iets makkelijkers beginnen, als aan een 33, of ik zag zelfs dat er een sud met 16v motor op het forum te koop stond, ook erg mean, en vooral snel, maar ook ietsje eenvoudiger. :wink:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 11:59


Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 13:29

Tim , deze auto toevallig? :wink:
Op zich een mooi project,maar zonder enige auto(Alfa) sleutel ervaring wel een hele kluif denk ik...
Aan de andere kant, als het je lukt ben je het mannetje!!
Voor vragen en adviezen: Hier mot je wezen!! :wink:
Suc6, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 13:57

ervaring opdoen met sleutelen kun je eigenlijk alleen maar.....................door het ook echt te doen. Een transaxle is misschien niet de makkelijkste. Maar zolang je de oudere types hebt valt het echt wel mee. Het draaid vaak om rustig kijken en vooral nadenken met wat je doet. Begrijp waarom dat shroefje of nippeltje daar of juist hier zit. En vraag het een ander als je het even niet weet. Daarom is dit forum zo handig!!!
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 13:58

dat moet ik er nog wel bijzeggen: als het om plaatwerk gaat zijn Alfa's inderdaad een ander verhaal. Als je daar geen ervaring hebt kun je het een eerste keer beter door een ander laten doen.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

timmeh

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 14:21

@ frankalfa, jep dat is m :wink:
@ Ikke,"ik ben zelf ook wezen kijken bij deze alfetta, en ze staat al erg lang stil, wat ook nog het een en ander aan extra werk mee kan brengen."
wat voor extra werk dan? zat er veel roest aan? (is het wel dezelfde als die van de link die frankalfa gaf?)

hoeveel dagen(/weken :roll: ) ben je hier denken jullie mee zoet?

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 14:26

Ik denk dat een jaar eerst komt, tenzij je 24/7 de tijd hebt om aan de auto te sleutelen... Zeker als je nog niet zo ervaren bent met sleutelen...

Gebruikersavatar
Kurp
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 955
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 19:34

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 16:31

Hoi Tim, welkom op het forum.
Gewoon doen. Ik ben 17 jaar geleden ook zo begonnen. Ik denk dat het met de hulp van je vader gaat lukken, als je er veel geduld en doorzettingsvermogen bij doet, dan zeker. Hou er rekening mee dat het altijd langer duurt en veel meer werk is dan je van te voren gedacht had. Over de auto zelf kan ik je niet veel vertellen, heb ik weinig ervaring met dit type. Maar er zijn genoeg forummers die dat wel hebben.
Ik kan het in ieder geval wel waarderen dat een 18-jarige aan zo'n auto begint. Succes ermee en hou ons op de hoogte als het doorgaat (ook met foto's) :wink:

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 17:10

@ Tim; ik moet me wel heel sterk vergissen als dat niet dezelfde gt is die een jaar terug (?) op t forum werd aangeboden samen met een hele hoop onderdelen van de gt/gtv. Brede wielen, klein plaatje voor, geen voorbumper erop..
De auto zou ik gaan bekijken (ergens in Zuid holland meen ik) maar er was iemand eerder en die heeft m gekocht. Heb nog ff gezocht hier maar kan het te koop topic niet meer vinden...
De Ts spullen zaten er toen niet bij zover ik weet...Ik heb er nog wel een hele serie foto's van; als je interesse hebt zet je je mail adres maar ff in een pbtje...
O en nog een opmerking aangaande de staat van alfetta gt/gtv koetswerken: 'Heeft wat aandacht nodig' is een heeeeeeeeeeeeeeel ruim begrip in deze... :shock: :?
Weet niet hoe goed of slecht deze witte is maar zonder het deskundig oog van een gtv kenner is het lastig een goed beeld te krijgen van wat er aan makneerd of binnenkort aan gaat mankeren .Want die dingen rotten echt op de meest rare plekken (en op de normale plekken ook overigens... :mrgreen: )
Beware of the dichtgesmeerde plamuurbakken :twisted: !
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8822
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: project gtv

vr okt 20, 2006 17:15

[quote="frankalfa
Beware of the dichtgesmeerde plamuurbakken :twisted: !
Grtz, fRank[/quote]

Sprak hij, van wie ik er zo een heb gekocht (hele dikke :wink: - p.s.: de koppeling doet het, maar het hulpcilindertje lekt... )
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: project gtv

vr okt 20, 2006 17:20

[quote="frankalfa
Beware of the dichtgesmeerde plamuurbakken :twisted: !
Grtz, fRank
Sprak hij, van wie ik er zo een heb gekocht (hele dikke :wink: - p.s.: de koppeling doet het, maar het hulpcilindertje lekt... )[/quote]


:lol: Ja had ik gezegd he , 'dat t niet helemaal moeders mooiste/hardste etc was...' :wink: :wink: Maar ja, eigenwijze brabo's he, toch kopen die ding... :mrgreen:
Koppelingsprogress hd ik meegekregen uit je project topic! Goed bezig! :thumbs:
Grtz, fRank
Ps on topic maar weer!!!! :oops:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 17:32

Die auto heb ik toen ook bekeken.(hij is toch ivoorkleurig onder de kap :? )
Daar zat toch behoorlijk wat werk aan, teminste aan het plaatwerk vooral onderlangs.
Ik weet niet of er in de tussentijd nog aan gewerkt is.

En een TS erin is heel goed te doen 8)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8822
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: project gtv

vr okt 20, 2006 17:38

Volgens mij kan die TS er bijna 1 op 1 in. Motorsteunen zijn geloof ik hetzelfde, en de aandrijflijn kun je gewoon copy/pasten (is nog steeds werk hoor, maar wel plug&play werk als je alles hebt). Dan moet je nog een beetje vogelen om alles netjes onder de kap te krijgen (2e rotor/verdeler, luchtfilterhuis) en het draadboompje overhangen, maar op zich zie ik geen beren op de weg. Of denk ik te simpel?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Projecten”