Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of ver

vr okt 13, 2006 09:28

HOUDEN Klaas. Daar ga je geen spijt van krijgen.!
Van het slopen wel. Van het houden niet. :wink:

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

di okt 24, 2006 19:18

Und? Staat deze 90 inmiddels ook bij AlfaNord? :biggrin: :wink:

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

di okt 24, 2006 22:20

Kleine 8 jaar geleden zat ik in precies dezelfde situatie. Ook 28. Helemaal leip van m'n 90!! Maar moest voor het werk ineens tussen Den Haag en Amsterdam gaan pendelen en wilde haar (en m'n portemonee) dat niet aandoen. Dacht daar pragmatisch mee om te kunnen gaan,..... dus 90 verkocht en een 155 aangeschaft. Heb tot op de dag van vandaag spijt als haren op m'n hoofd!! OK, zijn er niet veel meer maar je snapt de strekking :D . Zeker als je de gelegenheid hebt om haar voor niet al teveel geld droog weg te zetten moet je het doen hoor. Snap dat je nu even baalt van de hele situatie maar ik beloof je dat dat in het niet valt bij het balen wat je anders over een paar jaar gaat doen!!!!!!
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

di okt 24, 2006 23:19

Ik zeg ook houden...

En toch... :-k Tel eens op wat de auto allemaal gaat kosten... Leg dat geld opzij en kijk eens op je gemak wat er te koop staat aan Novanta's. Nee, niet de mijne. :evil: Af en toe komt er wel een fris ding voorbij waar je met een schone lei mee kan beginnen. Gewoon opnieuw beginnen. Sloop 75 TS regelen, ombouwen, hupakee.

Het is maar een idee...

Succes! :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Knopjes

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

wo okt 25, 2006 00:47

Ik heb een 75, mijn eerste Alfa. Het gaat nu winter worden, en aangezien ik op dit moment besloten heb om weer te gaan studeren en ik het niet kan blijven betalen om een 75TS te rijden én rijdende te houden heb ik ook een keuze moeten maken: verkopen of schorsen en stallen? Er zit aankomend laswerk aan, de dorpels en kriksteunen heb ik nog kunnen laten doen maar de spatbordranden, achterlichten en enkele beginnende plekjes aan de bodem moeten nog. Rationeel gezien zeg je verkopen, natuurlijk.... 3 keer raden: ik heb besloten om hem te schorsen en ik ga 'm hier thuis in de schuur zetten.

Volgend jaar ga ik hoe dan ook meer geld verdienen, dus dan ga ik proberen geld vrij te maken om de carosserie weer tiptop te krijgen. Technisch denk ik dat-ie toch nog wel goed genoeg is om het klokje 1 keer rond te krijgen (heeft nu 224.000 gelopen), dus dat zien we tegen die tijd wel weer. Als ik 'm nu elke dag zie staan op de oprit, vind ik het toch best wel erg dat ik er niet mee mag rijden, ook al is hij nog geen week geschorst. Maar ik weet dat hij straks weer helemaal fris gaat worden, en daardoor heb ik er geen spijt van. Het zijn niet de slimste beslissingen die ik heb genomen, want normaal zou je zeggen dat een auto van dik 16 jaar oud met 224.000 op de teller gewoon op de sloop moet belanden, maar op deze manier krijg ik tenminste nergens spijt van en daar gaat het mij om! Je leeft immers maar 1 keer. Daarom raad ik je hetzelfde aan wat de meesten je hier al aanraden: schorsen, stallen, sparen, opknappen en weer verder genieten van je oude liefde ;) Succes met je keuze!

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of ver

wo okt 25, 2006 01:05

En toch... :-k Tel eens op wat de auto allemaal gaat kosten... Leg dat geld opzij en kijk eens op je gemak wat er te koop staat aan Novanta's. Nee, niet de mijne. :evil: Af en toe komt er wel een fris ding voorbij waar je met een schone lei mee kan beginnen. Gewoon opnieuw beginnen. Sloop 75 TS regelen, ombouwen, hupakee.
Klopt allemaal, maar... het is niet je eerste auto. Het is toch een ander exemplaar.

Zo voel ik het tenminste hoor. Ik ben opgegroeid met een Alfetta GT. Inmiddels heb ik besloten dat er zeker weer zoeentje moet komen, en als ik ook maar enigszins de kans krijg om die van m'n ouders terug te kopen dan doe ik het. Want dat is "ONZE" Alfetta, en niet "zomaar eentje".

Ook zoiets met m'n dagelijkse auto. Dit is m'n tweede exemplaar van dit type, de eerste heb ik hierdoor vervangen vanwege de motorisering, want die was ronduit traag (van 87 pk/automaat/lpg naar 131 pk/manueel/benzine). Dat is nu meer dan twee jaar geleden en ergens zit het me toch nog steeds niet helemaal lekker... wat daarbij ook niet helpt is het feit dat de auto vorig jaar op de sloop is beland wegens waarschijnlijk een gebroken distributieriem (nee, geen achterstallig onderhoud, riempje was 2 jaar en 30-40.000 km oud).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Soulfly
Member
Member
Berichten: 111
Lid geworden op: zo feb 13, 2005 09:13
Locatie: Groningen
Contacteer: ICQ

Re: RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of ver

wo okt 25, 2006 12:13

En toch... :-k Tel eens op wat de auto allemaal gaat kosten... Leg dat geld opzij en kijk eens op je gemak wat er te koop staat aan Novanta's. Nee, niet de mijne. :evil: Af en toe komt er wel een fris ding voorbij waar je met een schone lei mee kan beginnen. Gewoon opnieuw beginnen. Sloop 75 TS regelen, ombouwen, hupakee.
Hier blijf ik (blijf koppig ten opzichte van de rest) het toch het meeste mee eens.
Ja het is Klaas z'n eerste 90, helemaal waar...

Maar er is in de afgelopen paar jaar zo ontzettend veel (hobbymatig) in rondgelast, het dak is/was al niet origineel, de neus heeft in elkaar gezeten.

Je eerste auto... leuk, maar constructie veiligheid? Nostalgie en emotie, allemaal prachtig... Maar in dit geval heb je ook te maken met realiteit en veiligheid. Niet alleen van jezelf, maar ook dat van anderen.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of ver

wo okt 25, 2006 12:45

Maar er is in de afgelopen paar jaar zo ontzettend veel (hobbymatig) in rondgelast, het dak is/was al niet origineel, de neus heeft in elkaar gezeten.
Zit het dak los? Dat is mij nooit opgevallen. :D En welke auto heeft geen voorschade gehad. Dat hoeft toch allemaal geen probleem te zijn?
Dat het economisch niet verandwoord is, daar zijn we het wel over eens. Maar dat geldt voor de meeste Alfeigenaren hier. Bij verkoop krijg je toch nooit de kosten van al die jaren eruit. Het verstand zegt slopen, het hart zegt houden. Cuore Sportivo! Houden dus. :wink:

Gebruikersavatar
geronimo75
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do jul 20, 2006 23:41
Locatie: Den Haag

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

vr okt 27, 2006 22:10

Als je hem weg doet krijg je spijt. Vooral ook omdat het je eerste is. Blijft dan een extra speciale alfa! :D
succes
Alfa 75 v6(164 blok), Giulia super 1300ti met 1600, Lancia Thema 8.32.

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

vr nov 03, 2006 18:30

Ik zou er niet te moeilijk over doen. Terugdenken aan je eerste Alfa is voornamelijk leuk om dat je leuke dingen hebt onthouden en het omdat je het later niet meer hebt! er zijn er weing (denki ik) die hun eerste auto nog hebben en daar net zo enthousiast over zijn. Ik heb genoten van m'n eerste Sud Sprint, maar heb daarna echt leukere auto's gehad.

Tweede probleem is denk ik dat het een 90 2.0 is. Het is in mijn ogen niet de ultime 90. Dan moetr het toch echt een 6-cilinder zijn. Wees blij dat je zo enthousiast over een auto bent geworden en hou dat vast bij het rijden in de 156. Als de tijd rijp is komt er vanzelf wel weer iets op het pad. Zelfs ik ga vanaf volgende week weer 90 rijden....................
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

vr nov 03, 2006 18:43

En?

Ben je er al uit? :-k
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
alfa155-v6
Member
Member
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 15, 2005 23:34
Locatie: Beringen
Contacteer: Website

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

wo nov 22, 2006 23:23

Net het hele verhaal, en de reacties gelezen. Ik kan me alleen maar aansluiten met de meerderheid van de reacties houden:
Ik heb mijn eerste alfa, een serie 2 33 uit 1988 nog steeds. Volledig in geschreven, gekeurd, en altijd laten herstellen als er wat mis was: roest etc..
Er zit veel geld, vnl carrosserie, was dit verstandig? Vast niet, maar ik ben toch blij dat ik haar altijd heb bijgehouden. 't Blijft een speciaal moment als ik de deur opentrek, en er terug in stap.
Het idee dat ik er 14 jaar geleden mee heb leren rijden, mijn studententijd mee heb gedaan, etc.... Kortom, als je de kans hebt om je eerste bella bij je te houden, zeker toen..
Alfa 33 1.3S - 1988
Alfa 155 2.5V6 - 1993 (verkocht.. (eigenlijk "weggegeven")
Alfa Montreal - 1973
Alfa 159 1.9 JTDm - 2007

Bezoek: www.cosa-nostra.be

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

wo nov 22, 2006 23:28

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... sc&start=0

Zo, probleem opgelost. :mrgreen:

Gauw naar die 1.8 gaan kijken, 1000 bieden en dan lekker op gemakje jouw TS overbouwen. Goedkope oplossing: je hebt een goede koets, onderdelen plenty en meteen de mogelijkheid om de techniek weer fris te maken.

Ik zou het wel weten als ik jou was! :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 90 slopen, verkopen of restaureren? Wint hart of verstan

do dec 14, 2006 21:23

Und ? deel2 Ik ben nog onderdelen nodig. :biggrin:

Terug naar “Projecten”