Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 13:00

Hi,


De opbouw van de 155, met wat horten en stoten, gaat inmiddels de goede kant op.
Op dit moment wordt de rolkooi (met FIA certificaat) ingelast. Ook komt er nog een set dikke anti-rol in en worden de draagarmrubbers vervangen door de bekende harde bussen.

Tevens komt er nog een ander onderstel onder; met de race settings van Madeno. Dit in de plaats van de Intrax set (uitsekend voor sportief straat gebruik maar niet genoeg voor het circuit met een 155 (dat was dus jammer, omdat ik er met de 75 op zich geen problemen mee had))

Meer foto's volgend later (met rolkooi, onderstel en zo)

Groetjes,
Aernoudt
Laatst gewijzigd door Aernoudt op zo mar 13, 2005 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 14:50

leuk project!! Was toch eerst de bedoeling dat de wagen de deur uit zou gaan? :?
Maakt ook verder niet uit, veel suc6!!

Rees Cees

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 15:46

Leuk maar gelijk wel even die remslangen vervangen zeker voor gebruik op de ring.
Auto bij meneer Simons gebracht?

Binnenkort ga ik ook een 155 racer bouwen, misschien aardig om contact te houden hierover?

Mijn rolkooi laat ik bij Wielhoven maken (a la DTM of STW) lekker stevig dus. Maar eerst moet de auto uit elkaar en in bad in Belgie.

Succes met je auto.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 16:35

@Forza33: ja die lemleidingen moeten nog, maar dat kan op het laatst nog, het onderstel was prio 1.

Is prima, ik heb veel research gedaan naar wat er te koop is voor een 155 qua wegligging, motor etc. Motor pas ik ligt aan dat ie beter loopt, niet zo zeer voor extra PK's. Heel blijven vind ik belangrijker; er valt op de NS toch niks te winnen !

Wielhoven is inderdaad toppie, maar wel heel erg duur. Kwaliteit is top maar ik vind de prijs wel aan de erg hoge kant (heb destijds mijn 75 bij hem laten doen)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees Cees

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 16:42

Mooi, mijn enige probleem is bij het gaan opbouwen van de 155 de achteras ivm coilovers.
Heb eens zitten rondneuzen op de 155 site en zo´n DTM of STW achteras is wel mooi maar een hele boel werk om te maken.
Motorisch verwacht ik eigenlijk geen problemen voor de bak idem.

Mijn klus gaat eind van het jaar beginnen, eerst nog wat onderzoek doen her en der.

PS vervang je alleen de eindleidingen of het hele systeem en plaats je er een remkrachtverdeler in (geen ABS toch zeker)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 16:50

Remverdeler weet ik nog niet; eerst kijken hoe de rembalans is. De remverdelers die ik heb gevonden waren ook bepaald niet goedkoop (en had hem op de 75 ook niet nodig, dus vandaar eerst zonder proberen)

Coilovers voor achter zijn er in enkele soorten:

- H&R kant en klaar (oa verkrijgbaar via shop.alfisti.net)
- hoogte verstelbare vering achter (maar wel losse schokdempers) via Madeno racing en H&S corse

Mijn vering is een kruising tussen RSracing voor (intrax, inclusief camber plates) en madeno straks achter) de bedoeling was ook Intrax achter (met losse schokdempers) maar de levertijd van het in hoogte verstelbare systeem achter "kon niet worden gegarandeerd" aldus Ron, vandaar dat ik nu gekozen heb voor Madeno achter. (achterafd bezien had ik wellicht beter direkt voor Madeno onderstel kunnen kiezen)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees Cees

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 17:24

Goed,

Mijn ervaring met aanpassingen aan remsystemen zijn dat je er alles uit knipt en vervangt voor een overzichtelijk gescheiden remsysteem. Een remkrachtverdeler lijkt me wel handig, zeker op de ring. Als je eerst 10 km naar beneden rijdt en dan wil gaan remmen.... en dan het tweede deel omhoog met veel bochten (dan wil je toch wel wat kunnen verstellen) Ik moet er zelf niet aan denken dat mijn achterremmen op een gegeven moment te hard gaan remmen en om ga.

Over de vering, ik ga zelf een set bouwen. Zal meer werk zijn (tijd en testen).

Snel even op alfisti net gekeken. Van die prijzen wordt ik niet vrolijk
Afbeelding

1900 euro!!!!! Laatst gevraagd in de buurt bij mij en was 1100 euro

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Opbouwen van een Ring mobiel -- Alfa 155

zo feb 27, 2005 17:58

Wat is het voordeel van zelf bouwen als er al redelijk aanbod is (de H&R set is kompleet 899 en met wat onderhandelen nog wat lager), de set van Madeno is wat duurder, maar die is dan ook wel heel mooi afgewerkt. De set van RSracing is wat lastiger, omdat de achterkant nog niet klaar is (dat ligt aan Intrax niet aan Ron).

Er is trouwens nog een merk met instelbaar gebeuren, maar dat is op basis van gele koni's en dat is niet serieus te nemen.

Als je mij wilt helpen met dat remdruk gebeuren graag ! Heb er met de 75 geen last van gehad (verkeerde verdeling zonder een instebare druk verdeler, maar als het betaalbaar beter te maken is, dan is dat zeker de moeite waard !

1100 lijkt me wel erg weinig, ben destijds uitgebreid wezen zoeken voor de 75, maar die prijzen nergens tegengekomen. Wellicht niet geheel compleet oid (movit heeft meedere soorten), of wellicht een partij die ik niet ken en gewoon veel voordeliger zijn !! (idat laatste is ook mogelijk, maar dan hoor ik graag waar dat is !
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Projecten”