Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

de eerste maand met een 75ts

di sep 26, 2006 20:52

Heb dus nu een 75ts voor dagelijks, hier via het forum gekocht en meteen maar eens wat gaan klussen:
(ik zou er eigenljk gewoon een half jaar in gaan rijden en er niets aan doen, maar een paar los zittende handen kunnen er maar niet afblijven.............. :lol: )

Nieuwe bougie slangen, nieuwe bougie's, nieuwe rotorkapjes (enja, wel zeker 30 pk meer nu haha, want dat was echt slecht wat erop zat)

Remverlichting was van het weekend uit gevallen (of was misschien al langer zo, maar kreeg het pas van het weekend te horen), dus als eerst maar de alfa-control los geschroeft en wat bleek, de stekker zat er niet meer in. De stekker terug geplaatst, en een kerstboom onstak zijn licht.......

Remverlichting bleek een zekering te zijn (die dus ook gekoppeld zit aan de sigaretten aansteker ???heel vreemd???), maar de sigaretten-plug-aansteker lag los, dus effe de zaak opnieuw vast gemaakt, nieuwe zekering erin en ik kan weer roken (alleen doe ik dat niet, maar mijn tomtom vind het wel af en toe lekker om aan de beademing te liggen) en mijn remlichten doen het ook weer...

Gelijk maar een bolletje eruit gehaald die kapot was van de achteruitrijlamp (maar die had ik dus niet liggen, maar gelukkig heeft een 75 2 achteruitrijlampen dus dat komt dan vd week wel)

Verder snapte ik ook niet waarom er geen binnenverlichting ging branden als ik de deur open deed, ook even na gekeken en wat blijkt, er zitten geen lampjes in, morgen werkt dat dus ook weer....

Vorige week heb ikde auto op de brug gehad voor een apk voorkeuring, er komen nieuwe remblokken achter, nieuwe rubbers voor de bak en een nieuwe draaarm met nieuwe fuseekogel op. Voor de rest was alles goed. Alleen moet er rechts voor wel iets gelast worden, omdat daar het roesten is begonnen (klein plekje, maar pak het maar gelijk goed aan, want het is eigenlijk het enige roest aan de bodem wat ik heb kunnen ontdekken). De andere roestpuntjes die hij heeft is bijde achterruit (1kant is al gedaan, de andere kant is een vierknate cm wat ik nog moet doen), ook bij het achterlicht heeft ie een plekkie (zo te zien omdat er iemand een x achterop heeft gezeten en de bumper een x het metaal heeft geraakt vand e body, dit denk ik mede omdat er 1 bout van de bumper is afgebroken).

Er zat een radio in met cassette deck, leuk voor inde jaren 80 maar heb maar 1 met cd erin gedaan (tja, en die stopte er dus gisteren ook weer mee, dus moet ik die ook weer eruit halen om te repareren). Verder zaten er achter mooie ronde speakers, maar ik vind het niet mooi als je het ziet zitten en omdat ik toch nog een paar grote ovale heb liggen gaan die erin. Maar omdat het bij een 75 was lastig plaatsen is, denk ik dat dat pas donderdag goed zit.
Heb wel even alle bekabeling kunnen trekken voor de versterker met sub....

En dan loop je weer tegen het volgende aan, waarom gaat het alarm niet af als je perongeluk de deur open doet met de sleutel?? Ik denk (maar dat moet ik nog gaan doormeten) dat het de speaker kast is van het alarm (die hangt achter de accu en is deels al gesmolten door de hitte......)

Owja, vorige week ook ene paar 17 inch sloffen gekocht voor de 14inch step-wielen te vervangen, maar in een ander topic wat ik heb geopend blijkt dus al dat dit niet gaat passen zonder wat te veranderen...

Afgelopen zondag nog voor weinig een paar gele koni's gekocht en opgehaald en als ik dit dan weer allemaal type valt het me weer op dat ik aardig ben bezig geweest met een auto die ik eigelijk kocht om eens een half jaar niet zo veel meer te hoeven te sleutelen :D

Plannen voor de komende weken is dus: nieuwe apk erop, speakers achter monteren zodat niet zichtbaar is dat er wat zit, versterker en sub aansluiten, kijken hoe ik de 17 inch toch passend krijg of misschien toch tegen een paar leuke 16inch aanlopen en voor de rest vooral veel rijden. Heb nu de 270.000km gepasseerd, en kocht hem met 268.000 dus in dit tempo gaat ie lekker rap naar de 3 ton........
Plannen voor na de winter is dan het beessie dicht bij de grond te leggen en haar dan in bedwang houden met de gele koni's en voor de rest moet ik gewoon weer tegen leuk spul aanlopen.... (misschien mijn Lester van mijn 33 ombouwen zodat ie gaat passen voor op de 75, maar dat zijn nog gewoon ideeen)

En dan de foto's.........Is mijn camera dus er ook mee gekapt. Maar de foto's zullen spoedig komen, heb hier dan wel een foto van de advertentie hoe ik hem kocht

http://static.flickr.com/96/221385362_85d704cb56.jpg
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: de eerste maand met een 75ts

di sep 26, 2006 20:53

Afbeelding

zo dan......... 8)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: de eerste maand met een 75ts

di sep 26, 2006 21:45

je hebt m toch niet gepoetst?? :D Hij staat op de foto mooi te glimmen...

Veel succes, ik start hier binnenkort ook weer een topicje :whistle:

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: de eerste maand met een 75ts

do sep 28, 2006 19:39

nee, ik heb hem niet gepoetst, dat was de foto waarvan ik hem heb gekocht

vandaag weer verder gegaan, speakers achter gemonteerd (nu nog een mooie hoedenplank vinden met dat bak in het midden, want dat zit er bij mij niet in, of anders ga ik deze wel zwart bekleden), syb en versterker ook aangesloten dus heb nu weer een lekker muziekje in de auto (ten minste, moet nog wel even een radio maken zodat ik ook cd heb ipv alleen radio)

de vorige x nog vergeten te melden dat ik mijn 30cm victor stuurtje had gemonteerd de eerste dag dat ik hem had

binnenkort komen er foto's :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Projecten”