Pagina 1 van 4

90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 22:26
door Freek
Om op de juiste plaats een vervolg te geven aan http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... c&start=15 en gehoor te geven aan de oproep van Alessandro hier wat foto's van deze week. (Met dank aan m'n broertje voor het maken van de foto's!)

De chamapgnekleurige ligt inmiddels helemaal in stukjes. Nu dus de zilvergrijze opbouwen met de beste onderdelen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RE: 90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 22:35
door Freek
Vandaag de motor gestart. Loop werkelijk als een zonnetje!! Echt boven verwachting goed. Sloeg onmiddelijk aan. Beetje onregelmatig nog maar dat zal wat vervuiling van de injectoren zijn. Ze heeft immers ik weet niet hoelang stilgestaan.

Afbeelding

Afbeelding

RE: 90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 22:39
door KAS
Kijk. dat mag ik graag zien. Eindelijk gaat die Novanta, die al jaren weg stond te kwijnen weer aan een nieuw leven beginnen. Heel goed. Hoe is hij technisch? Loopt hij goed na al die tijd stilstaan?

Edit. Ja dus. Ziet er ook erg goed uit onder de kap. Volgens mij hebben jullie een prima aankoop gedaan.

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 22:48
door Freek
Kijk. dat mag ik graag zien. Eindelijk gaat die Novanta, die al jaren weg stond te kwijnen weer aan een nieuw leven beginnen. Heel goed. Hoe is hij technisch? Loopt hij goed na al die tijd stilstaan?

Edit. Ja dus. Ziet er ook erg goed uit onder de kap. Volgens mij hebben jullie een prima aankoop gedaan.
Ze moet van een liefhebber zijn geweest hoor. Alles is zo keurig verzorgd onder de motorklep! Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven :?: . Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.

RE: 90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 22:54
door KAS
De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten. :D

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 23:01
door Freek
De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten. :D
Je mag niet meer raden! :) De zilvergrijze is inderdaad van '88. De champagnekleurige was van '85. Vreemd genoeg was de oudste dus wel de hardste.

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: wo sep 06, 2006 23:02
door Alessandro
Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven :?: . Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
V-snaar monteren en je weet het snel zat lijkt me. :roll: Bij de weg: denk je ook even om de distributieriem?!

Mooi project hoor, ziet er netjes uit! :thumbs:

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 00:00
door frankalfa
De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten. :D
Je mag niet meer raden! :) De zilvergrijze is inderdaad van '88. De champagnekleurige was van '85. Vreemd genoeg was de oudste dus wel de hardste.
Hee een 88er. Mijne is ook in 88 pas op kenteken gegaan.,chassisnr eindigt op 5814. En de jouwe? (kijken of ie jonger is... :twisted: :wink: )
Goed werk jongens , bewaren die 90's!!
Grtz, fRank

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 07:22
door Freek
Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven :?: . Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
V-snaar monteren en je weet het snel zat lijkt me. :roll: Bij de weg: denk je ook even om de distributieriem?!

Mooi project hoor, ziet er netjes uit! :thumbs:
Diagnose is inderdaad snel genoeg gesteld. Maar m'n broertje wilde eerst 'even' de koets aanpakken. Terechte opmerking over de distributieriem trouwens! Thanks. Moeten we inderdaad meteen even vervangen.

RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 09:02
door SPIDERVELOCE1750
Prachtig initiatief !!! Het doet mij ook deugd dat er meer en meer mensen Novanta's gaan oplappen .

Kijk ook eens hier , een leuke internationale link . Je zal er heel wat bekenden tegenkomen :wink:

Kristal

RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 12:16
door Wilbert ARparts
Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.

Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 12:47
door Freek
Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.

Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.
Heb ik ook al aan zitten denken. Heb jaren terug ook een 90 gehad. Die druppelde aan het stuurhuis ook een beetje. Inderdaad een rotklus dus ik heb het maar zo gelaten toen. Gelukkig ligt er nu nog een van die andere 90.

Re: RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 18:26
door ronald
Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.

Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.
Aha! Dat zou best de reden eens kunnen zijn van al die lekke 90 stuurhuizen! :-k

RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 19:50
door Tazio Novante
Begint weer wat te worden! Ga morgen wel even buurten. En in de kelder kijken of mijn 90 onderdelen er nog liggen............ :wink:

RE: 90 QO

Geplaatst: do sep 07, 2006 20:33
door Freek
Verslag van m'n broertje:

Hoi,

Een wat productiever dagje dan gister. Voorscherm links nog een keer bewerkt, en rechts ook. Moet denk ik nog een keertje. Achterklep 2 plekken op de hoeken gedaan. Achterbumper heb ik ook weer 1 bout moeten slijpen voor hij los kwam. Deur linksachter geplaatst, ging een stuk makkelijker dan de andere, afhangen is echt een k*t klus, los/vast checken, lost/vast checken. etc etc etc. Ook de electrische ramen van de champagne werken tot nu toe allemaal, best fijn, geen geklooi met motortjes omzetten. Wielkast rechtsachter begonnen, roest viel nog wel mee op een paar plekjes na. Meest was verse aanslag, de rest slijptol erop gezet. Ik zal deze nog wel een aantal keren moeten spuiten en schuren voor het weer mooi glad is. Links zal plamuren worden. Heb het een beetje kunnen uitdeuken maar lang niet genoeg.

Dat was het wel weer voor vandaag.

Doei!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding