Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

90 QO

wo sep 06, 2006 22:26

Om op de juiste plaats een vervolg te geven aan http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... c&start=15 en gehoor te geven aan de oproep van Alessandro hier wat foto's van deze week. (Met dank aan m'n broertje voor het maken van de foto's!)

De chamapgnekleurige ligt inmiddels helemaal in stukjes. Nu dus de zilvergrijze opbouwen met de beste onderdelen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

RE: 90 QO

wo sep 06, 2006 22:35

Vandaag de motor gestart. Loop werkelijk als een zonnetje!! Echt boven verwachting goed. Sloeg onmiddelijk aan. Beetje onregelmatig nog maar dat zal wat vervuiling van de injectoren zijn. Ze heeft immers ik weet niet hoelang stilgestaan.

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 90 QO

wo sep 06, 2006 22:39

Kijk. dat mag ik graag zien. Eindelijk gaat die Novanta, die al jaren weg stond te kwijnen weer aan een nieuw leven beginnen. Heel goed. Hoe is hij technisch? Loopt hij goed na al die tijd stilstaan?

Edit. Ja dus. Ziet er ook erg goed uit onder de kap. Volgens mij hebben jullie een prima aankoop gedaan.

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: RE: 90 QO

wo sep 06, 2006 22:48

Kijk. dat mag ik graag zien. Eindelijk gaat die Novanta, die al jaren weg stond te kwijnen weer aan een nieuw leven beginnen. Heel goed. Hoe is hij technisch? Loopt hij goed na al die tijd stilstaan?

Edit. Ja dus. Ziet er ook erg goed uit onder de kap. Volgens mij hebben jullie een prima aankoop gedaan.
Ze moet van een liefhebber zijn geweest hoor. Alles is zo keurig verzorgd onder de motorklep! Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven :?: . Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: 90 QO

wo sep 06, 2006 22:54

De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten. :D

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: RE: 90 QO

wo sep 06, 2006 23:01

De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten. :D
Je mag niet meer raden! :) De zilvergrijze is inderdaad van '88. De champagnekleurige was van '85. Vreemd genoeg was de oudste dus wel de hardste.
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: 90 QO

wo sep 06, 2006 23:02

Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven :?: . Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
V-snaar monteren en je weet het snel zat lijkt me. :roll: Bij de weg: denk je ook even om de distributieriem?!

Mooi project hoor, ziet er netjes uit! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 90 QO

do sep 07, 2006 00:00

De grijze is van 1988 als ik het goed heb? Weet je het bouwjaar? Onder de claxondop staat het bouwjaar. Ik denk 1985. Klopt dat? Blijf posten. :D
Je mag niet meer raden! :) De zilvergrijze is inderdaad van '88. De champagnekleurige was van '85. Vreemd genoeg was de oudste dus wel de hardste.
Hee een 88er. Mijne is ook in 88 pas op kenteken gegaan.,chassisnr eindigt op 5814. En de jouwe? (kijken of ie jonger is... :twisted: :wink: )
Goed werk jongens , bewaren die 90's!!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: RE: 90 QO

do sep 07, 2006 07:22

Enige zorgpuntje is dat er nu een korte V-riem op zit en de stuurbekrachtigingspomp niet wordt aangedreven :?: . Met de hand is de pomp wel rond te draaien. We zullen later wel ondekken wat daar de reden van is geweest.
V-snaar monteren en je weet het snel zat lijkt me. :roll: Bij de weg: denk je ook even om de distributieriem?!

Mooi project hoor, ziet er netjes uit! :thumbs:
Diagnose is inderdaad snel genoeg gesteld. Maar m'n broertje wilde eerst 'even' de koets aanpakken. Terechte opmerking over de distributieriem trouwens! Thanks. Moeten we inderdaad meteen even vervangen.
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

SPIDERVELOCE1750

RE: 90 QO

do sep 07, 2006 09:02

Prachtig initiatief !!! Het doet mij ook deugd dat er meer en meer mensen Novanta's gaan oplappen .

Kijk ook eens hier , een leuke internationale link . Je zal er heel wat bekenden tegenkomen :wink:

Kristal

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: 90 QO

do sep 07, 2006 12:16

Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.

Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: RE: 90 QO

do sep 07, 2006 12:47

Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.

Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.
Heb ik ook al aan zitten denken. Heb jaren terug ook een 90 gehad. Die druppelde aan het stuurhuis ook een beetje. Inderdaad een rotklus dus ik heb het maar zo gelaten toen. Gelukkig ligt er nu nog een van die andere 90.
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

Re: RE: 90 QO

do sep 07, 2006 18:26

Reden voor een uitgeschakelde stuurbekrachtiging bij een 90 QO is meestal een lekkend stuurhuis.

Bij de 90 was er nog niet zo'n verlengde 'koellus' (a la A75) in de olieleiding dus waarschijnlijk dat er daardoor relatief veel lekke stuurhuizen bij de 90 voorkwamen. Ik heb toen bij mijn 90 QO het stuurhuis vervangen (leuk werk bij een V6..not) en zo'n leiding van een A75 gemonteerd; geen last meer gehad.
Aha! Dat zou best de reden eens kunnen zijn van al die lekke 90 stuurhuizen! :-k
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: 90 QO

do sep 07, 2006 19:50

Begint weer wat te worden! Ga morgen wel even buurten. En in de kelder kijken of mijn 90 onderdelen er nog liggen............ :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

RE: 90 QO

do sep 07, 2006 20:33

Verslag van m'n broertje:

Hoi,

Een wat productiever dagje dan gister. Voorscherm links nog een keer bewerkt, en rechts ook. Moet denk ik nog een keertje. Achterklep 2 plekken op de hoeken gedaan. Achterbumper heb ik ook weer 1 bout moeten slijpen voor hij los kwam. Deur linksachter geplaatst, ging een stuk makkelijker dan de andere, afhangen is echt een k*t klus, los/vast checken, lost/vast checken. etc etc etc. Ook de electrische ramen van de champagne werken tot nu toe allemaal, best fijn, geen geklooi met motortjes omzetten. Wielkast rechtsachter begonnen, roest viel nog wel mee op een paar plekjes na. Meest was verse aanslag, de rest slijptol erop gezet. Ik zal deze nog wel een aantal keren moeten spuiten en schuren voor het weer mooi glad is. Links zal plamuren worden. Heb het een beetje kunnen uitdeuken maar lang niet genoeg.

Dat was het wel weer voor vandaag.

Doei!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Terug naar “Projecten”