Alfetta GTV 2.0 streetreeser: wat is de stekker op pag 3?
Geplaatst: di aug 22, 2006 22:51
Afgelopen zaterdag heb ik de 1979 Alfetta GTV 2.0 van frankalfa overgenomen. Foto's staan al in 'verslag van een autootje halen', en ik zal nog wel wat verse maken. Het is dus een 27-tinten-matrode-rees-GTV, met 5-gaats onderstel, rode&gele koni's, zelfbouwkooi, verse remmerij inclusief slangen en achterklauwen, 'veerpootbrug', dikke nokkenassen, kuipje en vierpunts. Wat er ook is, is enige roest (...) en enige plamuur her en der (en der, en der).
Idee is om het ding straatlegaal te maken en gewoon af en toe mee te spelen/rijden. Maar daarvoor moet-ie dus eerst rijden, en dat doet-ie niet. Want er is geen verbinding tussen koppelingspedaal en koppeling. Mijn diagnose (ongetwijfeld fout
) is dat de hoofdkoppelingscilinder de schuldige is. En die heb ik er dus net uit geklust. Wát een KTU-werkje. Je kunt met geen mogelijkheid bij de (vastgeroeste) inbussen aan de binnenkant, dus moet de hele 'pedalbox' van koppeling en rem eruit. En dus de hoofdremcilinder losgekoppeld, en... nou ja. Ik heb het hele pedalbox-ding maar meegenomen, want hoe ik de koppelingscilinder uiteindelijk daaruit krijg is me nog niet geheel duidelijk.
We houden u op de hoogte...
Idee is om het ding straatlegaal te maken en gewoon af en toe mee te spelen/rijden. Maar daarvoor moet-ie dus eerst rijden, en dat doet-ie niet. Want er is geen verbinding tussen koppelingspedaal en koppeling. Mijn diagnose (ongetwijfeld fout

We houden u op de hoogte...