Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 20:21

Had het al aangegeven in een ander topic... Ik ben bezig mijn V6 een beetje sneller te (laten) maken.
Chip tuning was niet mogelijk ivm het jetronic systeem. Ik heb even overwogen om van mijn jetronic een motronic te maken.
Alleen is dit relatief veel werk om te doen en het is het dan net niet. Tenminste als je later nog eens een beetje verder wil gaan. Bijv. andere nokkenassen.

De keuze is nu gevallen op een systeem van Emerald uit Engeland. De kabelboom wordt aangepast voor deze computer. Tevens worden een aantal sensoren gemonteerd zoals bv een bdp sensor.
De LMM komt te vervallen. Op de testbank wordt een programma gemaakt speciaal voor de auto. Dit is dan een basisprogramma en als ik wil kan ik mbv een laptop diverse zaken aanpassen.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 20:44

Leuk Paul, toch maar geen compressor. Wie gaar het monteren?

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 21:36

Nee heb lang zitten te twijvelen over een compressor.
2 dingen hebben mij tegengehouden.
Wie gaat hem erop zetten voor mij.
En hoe zit het met eventuele mankementen. Amerika is ver weg
Daarnaast heb ik ook Rini nooit te pakken kunnen krijgen over het hoe en waarom hij er mee gestopt is.

JS-racing gaat de upgrade voor mij doen (en een beetje bij Van Beek) Je kent beiden geloof ik.
Daarnaast hadden ze ook bij JS-racing bedenkingen bij het bolt on principe van een compressor...
Kortom meer vertrouwen in deze ingreep dan de compressor.

Bedoeling is om later deze optie met andere nokkenassen te gaan uitbreiden.

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 22:42

Had het al aangegeven in een ander topic... Ik ben bezig mijn V6 een beetje sneller te (laten) maken.
Chip tuning was niet mogelijk ivm het jetronic systeem. Ik heb even overwogen om van mijn jetronic een motronic te maken.
Alleen is dit relatief veel werk om te doen en het is het dan net niet. Tenminste als je later nog eens een beetje verder wil gaan. Bijv. andere nokkenassen.

De keuze is nu gevallen op een systeem van Emerald uit Engeland. De kabelboom wordt aangepast voor deze computer. Tevens worden een aantal sensoren gemonteerd zoals bv een bdp sensor.
De LMM komt te vervallen. Op de testbank wordt een programma gemaakt speciaal voor de auto. Dit is dan een basisprogramma en als ik wil kan ik mbv een laptop diverse zaken aanpassen.
Klinkt als een behoorlijke ingreep en derhalve ook behoorlijk kostbaar? Is aanschaf van een QV dan geen betere optie?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 23:25

Is inderdaad niet goedkoop.
Maar een QV was/is geen optie. Ik weet wat ik nu heb. Namelijk een auto zonder roest, motor die perfect is, onderstel wat aangepast is en ook de remmen zijn niet meer standaard.
Alleen is de auto vrij 'lui'. Daarnaast wil ik naar zo'n 220-240 pk en dat lukt je ook niet met alleen een QV chippen. Kom je nog in het traject andere nokkenassen, computer etc

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 23:34

Ik ben erg benieuwd nar je vorderingen en resultaten. (en ook wel naar de kosten dan. :roll: )
Dit bedoel ik uiteraard positief! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo aug 16, 2006 23:42

Kosten wil ik eventueel wel via pb wel aangeven aan de echte geintresseerde.
Dit om alle toekomstige commotie te vermijden en zinloze discussie's van:
- das nie duur tot wat een afzetter

Indicatie de computer kost zo rond de 1.000 euro.

(wat bij mij meespeelt is dat ik geen btw betaal en 52% van de kosten kan aftrekken van de IB dus 1190 euro is voor mij 480 euro)

Oh en de vorderingen...
Ik ga zo op vakantie en laat de auto dan achter, met een beetje geluk is hij 10 september klaar.
(dus Lenz ff opletten bij van Beek of je hem voorbij ziet komen)

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Tuning 75 V6 America

do aug 17, 2006 09:07

Kosten wil ik eventueel wel via pb wel aangeven aan de echte geintresseerde.
Dit om alle toekomstige commotie te vermijden en zinloze discussie's van:
- das nie duur tot wat een afzetter

Indicatie de computer kost zo rond de 1.000 euro.

(wat bij mij meespeelt is dat ik geen btw betaal en 52% van de kosten kan aftrekken van de IB dus 1190 euro is voor mij 480 euro)

Oh en de vorderingen...
Ik ga zo op vakantie en laat de auto dan achter, met een beetje geluk is hij 10 september klaar.
(dus Lenz ff opletten bij van Beek of je hem voorbij ziet komen)
Ben zeker geïnteresseerd in voortgang en ook kosten. Misschien een projectje voor mijn America in de nabije toekomst! Om dezelfde redenen die jij noemde ben ik in de eerste plaats voor de America gegaan en wil ik hem ook houden (geen roest, althans niet noemenswaardig voor een '87-er, alleen hier en daar wat oppervlakte / parkeerschaderoest, weinig kilometers (nu 90.000) en supermooie staat). Daarbij komt dat het ook een van de eerste America's was en er zelfs geen mistlampen voor op zitten, heeft wel wat vind ik).
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 16:53

Afgelopen vrijdag de auto opgehaald...
Het was honde(n)weer dus kon niet veel zien laat staan een beetje gas bijgeven. Maar toch voelde de auto volkomen anders aan.

De motor reageert veel soepeler en hangt veel meer aan het gas. Druk op het gaspedaal resulteert nu in een directe sprong voorwaarts. Ook klimt hij sneller en beter in de toeren.
Moest ik vroeger echtvoor gaan zitten om meer dan 5.000 rpm te draaien. Nu haal je dat voor je er erg in hebt (max rpm ligt nu rond de 6.600). Kortom een grote sprong voorwaarts.

Voor de technici onder u:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 18:19

Ziet er goed uit =D>
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 22:43

Ik dacht dat een V6 L-jet lucht (mengsel) tekort kwam boven, zeg, 6000 rpm, met de standaard nokkenassen :?:
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op ma okt 09, 2006 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 22:47

Ziet er wel apart uit zonder LMM, heb je nog meer details voor ons over de ombouw de nieuwe regelkast en zo? Heb je specs aan de hand van een rollenbank test? Verder leuk dat je het aandurft om de motor zo te laten modificeren en ons hierin mee te laten delen.

Koelvloeistof reservoir is volgens de foto ook ver leeg als ik het zo zie.
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 22:52

Kan je de gasklep niet vervangen door een trottlebody set zou mooi zijn en ook zorgen voor een vrijere ademhaling.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 23:25

de tuning van een v6 moet vooral gebeuren in de cylinderkoppen.een injectiesysteem veranderen heeft een vermogenswinst van een 10 pk schat ik,bij de jetronic.
nokkenassen van c&b 294s helpen wel iets in de hogere toeren ,maar er is een duidelijk verlies in koppel .
kortom een hoge prijs voor enkele pk's .
ik ben zelf al jaren op zoek naar iemand die mij goed kan helpen voor een redelijke prijs...
helaas bestaat dit niet! ofwel een kompressorsetje monteren max 0,4 bar op een standaard motor ofwel een 3,5 liter die ook nog voorzien wordt van supergrote kleppen en vergrootte kanalen .
anders geeft zo'n 3,5 ook maar een max van 230 pk.
kortom ,de goedkoopste en hoogste vermogenswinst én koppelwinst krijg je alleen met de kompressor.
wat ze trouwens bij beek tuning zeer goed kunnen .
ik had daar een afspraak om de kompressor van mij af te stellen,maar om originaliteitsredenen plaats ik hem niet.
op een 3,0 12v zijn waarden van om en bij de 300pk goed haalbaar
ik heb trouwens een komplete kompressorset van greg gordon hier liggen mét een gepolijste chargecooler en goede spanners,slangen,klemmen,...
ik ga mijn motor tot 3,5 laten opboren,poorten vergroten,flowen en het volledige inlaattraject vergroten voor een kleine 300 pk....ben benieuwd!
wordt in zuid afrika gemaakt door dawie devillers.
zodat de motorruimte er perfect standaard uitziet

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Tuning 75 V6 America

zo okt 08, 2006 23:44

D'r valt weinig te zien. :wink:
Als het resultaat maar is, wat je er van verwacht. En als ik het zo lees, is dat wel het geval. :blue_cool:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Projecten”