ErwinV6

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 14:26

@Petje dus toch een programmeerbare injectie? Je lijkt op iemand! :mrgreen:
@RZ [-X een gta veel sneller? Heb met mijn 75 weleens tegen een 156 gesprint en die was dus echt niet sneller he!
Als ik gewild had had ik een leuk deukje in zijn achterbumper kunnen drukken! :whistle:

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 14:44

ik heb het boek "how to tune and modify bosch injection systems" gelezen.
als jij je motronic bij squadra laat veranderen is dit precies hetzelfde als een programmeerbaar systeem.
het enige verschil is de luchtmassameter die je ongeveer 1 échte pk kost.voel zelf eens hoeveel moeite het kost om dat klepje te openen ,10pk??? net 1 !
programmeerbare systemen zijn er voor zwaar getunede motoren waar het originele systeem echt te kort schiet.
het kost je een hoop geld en de winst is minimaal.
echter enkele pk's worden opgeslorpt door het luchtfiltersysteem in de 75,nl het tuitje aan de binnenkant van het luchtfilterhuis waarop aan de buitenkant de lmm staat.
dit ding er af zagen (aan de binnenkant) zou échte 5 pk opleveren

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 14:52

Petje, ik had altijd begrepen dat je de waardes niet zomaar mag optellen. Dus geen kat +3, csc + 4 = 7 pk extra.
Daarnaast werd mij verteld dat csc (of welke andere dan ook) niet extra pk levert maar meer vloeiender koppel (meer nm's)

Mijn 75 heeft ook een csc spruitstuk en geen kat. Daarnaast een 1.8 Turbo v-bak.

Vermogensverlies vanwege aandrijving ligt op ongeveer 22% als ik de data goed begrepen heb.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 15:27

Acceleratie is recht evenredig met max. vermogen, even zonder gezeur over grip. Als jij nu zo ongeveer 20% meer vermogen hebt, accelereert de 75 ook 20% sneller en daar heb je geen uitdraai van de computer voor nodig want het verschil merk je echt.

ErwinV6

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 15:41

@Bert je hebt ook nog te maken met rijwind dus de 20% regel gaat natuurlijk niet helemaal lukken :wink:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 16:31

De grootte van je momentele acceleratie is evenredig met het overschot aan stuwkracht bij een bepaalde snelheid of vanuit stilstand! Het is niet waar omdat je met een bepaalde motorkarakteristiek van doen hebt.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 17:09

18% verlies op de vermogensbank? Hangt er maar vanaf, als het een massatraagheidsbank is is het minder, als het een remmende bank is is het vaak meer (zeker bij een transaxle).

En 5 pk winnen door het tuitje uit het luchtfilterhuis te zagen? Koeiepoep! De stuwklep van de luchtmassameter is nog altijd de grootste restrictie, tuitje of geen tuitje!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 17:24

deze modificatie biedt autodelta aan in engeland voor een hoop geld,en ...koeiepoep?
heb je het al geprobeerd???het werkt écht.het klepje van de lmm bewegen is echt een minirestrictie op de 3.0 liters,alleen op de 2.5 gtv 6 was de opening van de lmm aan de kleine kant.DAT was de restrictie!
Laatst gewijzigd door rz op wo okt 11, 2006 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

Re: RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 19:17

deze modificatie biedt autodelta aan in engeland voor een hoop geld,en ...koeiepoep?
heb je het al geprobeerd???het werkt écht.het klepje van de lmm bewegen is echt een minirestrictie op de 3.0 liters,alleen op de 2.5 gtv 6 was de opening van de lmm aan de kleine kant.DAT was de restrictie!
Het klepje is niet een mechanische restrictie...
Denkje nou echt dat het 1 pk opslokt en dat je 1 pk met je vinger kan opwekken??? 1 vk oke, maar Yuri weet waar i het over heeft, heeft ervaring met een V-bank dus...

laten we het dan maar omdraaien... je moet niet alles geloven wat je leest ;)
Dat is hier best een probleem op het forum.
Iedereen kan vanalles tiepen, maar dat wil nog niet zeggen dat het waar is.. en dat geldt ook voor boeken!!

Overigens waarom denk je dat dat tuitje erin zit?
Echt niks persoonlijk hoor maar weeg alles wat op je afkomt af en geloof niet alles!
Als de mannen uit engeland tunen zoals ze rijden dan geef ik er geen koeienpoep om ;)
Autodelta was Carlos Chiti... (en dat klinkt niet echt engels ;) )
Autodelta is niet meer... :cry:
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo okt 11, 2006 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 21:11

Laatst gewijzigd door Aikon1694 op do okt 12, 2006 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 22:11

Ik heb ongeveer 2.5 jaar allerlei auto´s op de rollenbank gehad, en daaruit werd 1 ding helder: op auto's met een LMM met zo'n stuwklep ga je NIET structureel of significant vermogen winnen door voor de LMM iets te veranderen. Er zal vast wel een uitzondering op de regel zijn, maar ik kan je vertellen dat de 75 America dat niet is :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

do okt 12, 2006 12:02

Yuri, had een beetje begrepen van het bedrijf dat mijn auto heeft gedaan als je de LMM weghaald (zoals nu het geval is bij mijn auto). Je toch wel iets aan vermogen wint.
En dat de gasrespons veel beter wordt.

En ik kreeg de indruk dat ze de 210 pk (en 290nm) niet 1,2,3 verwacht hadden (bij een America).

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8820
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Tuning 75 V6 America

do okt 12, 2006 12:05

Yuri, had een beetje begrepen van het bedrijf dat mijn auto heeft gedaan als je de LMM weghaald (zoals nu het geval is bij mijn auto). Je toch wel iets aan vermogen wint.
En dat de gasrespons veel beter wordt.
Klopt, want dat zeg ik: de LMM is de grootste restrictie. Als je die weghaalt en met een MAP-sensor gaat werken, ga je dat in de gasrespons voelen en kun je meer uit het blokje halen!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

RE: Tuning 75 V6 America

za okt 14, 2006 05:44

Paul, supergaaf wat je aan het doen bent. En ook al die anderen die net als ik op pk en nm jacht zijn. Het spijt me voor de teleurgestelden. Ook ik ben er nog lang niet met de evo maar vind het zonde van m'n tijd om de resultaten van anderen in twijfel te trekken. Ik blijf dit topic volgen om ervan te leren. Succes Paul en laten we binnenkort een rondje forepark doen......

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

RE: Tuning 75 V6 America

za okt 14, 2006 10:27

Zeker gaaf, alleen al het feit dat je het aandurft om die stap te nemen. Ik denk datik met mijn America het toch voorlopig laat voor wat het is. Hooguit kat verwijderen en CSC uitlaat van voor tot achter. Hoop binnenkort een mooie TS te kopen en ga daar dan misschien wat aan (laten) sleutelen. ca. 170pk moet met wat mods volgens mij wel te doen zijn. Ook leuk in een auto die ca. 150kg minder weegt dan de America
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Terug naar “Projecten”