Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

[Alfa 33] Vervangen van de injectierailtjes [8V)

wo jul 05, 2006 20:25

Hallo Alfisti,

Vergeleken met andere projecten is dit maar een heel simpel klusje. Toch kon ik me herinneren dat er iemand op het forum was die er foto's van wilde zien, dus bij deze 8)

Het begon allemaal toen ik mijn auto 6 maanden geleden voor 'een grote beurt' in de schuur reed. 1 van de injectierailtjes leek al wat aangeslagen maar ik dacht dat het wel meeviel. 6 maanden later draai ik voor het eerst de sleutel weer op stand 1 en ruik bijna direct al een duidelijke benzinedamp. Na een inspectie blijkt de rechter injectierail gewoon doorgerot te zijn. Omdat de (kunstof) benzineleidingen om de injectierailtjes heen gesmolten zitten was het vervangen van 1 injectierail erg moeilijk.

Een nieuw setje was bij Sam van Lingen niet meer te krijgen dus ben ik op de sloop gaan zoeken. Na heel lang zoeken en tientallen 'verotte' setjes te hebben gezien had ik dan toch eindelijk een redelijk goed setje te pakken. Om te voorkomen dat dit setje hetzelfde noodlot als het oude setje te wachten zou staan ben ik flink aan het schuren gegaan. Ik dacht binnen een uurtje wel klaar te zijn, maar uiteindelijk ben ik gewoon een volle dag bezig geweest met het schuren van twee injectierailtjes! Al die hoekjes en gekke vormen waar je niet bijkomt dwongen me om kleine reepjes schuurpapier te knippen en zo toch alle moeilijk bereikbare plekken mee te pakken.

Well, hier alvast een paar willekeurige foto's van mijn middagje schuren. Morgen maak ik de foto's van de in zinkspray gespoten injectierailtjes, want ze hangen nu nog te drogen :) Alvast een vraag voor jullie, wat zal ik over deze zinkspray spuiten? Zwart? Zilver? Het moet neem ik aan wel hittebestendig zijn...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Terug naar “Projecten”