Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 09:04

Zoals velen al gelezen hebben in evenementen onder "italia a zandvoort" heb ik zondag mijn auto hardhandig met een bandenstapel kennis laten maken.
In dit topic wil ik jullie een beetje op de hoogte houden van de voortgang van het herstel, danwel het euthenaseren van de jet en het bouwen van een nieuwe.

Hier volgen wat foto's van de huidige status van de auto...

Wie zijn neus schend....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Je kunt hier een beetje zien hoever ie naar binnen gekomen is.... Er zit een afdruk van de (voorheen) accubak in de "catchtank"...
Afbeelding

Paar mooie plooien in het binnenscherm... Het lijkt erop dat ie alleen voor de versteviging van de schokbrekeropname is gekreukeld...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft de stabi ellende veroorzaakt of juist wat tegen gehouden???
Afbeelding

Langsdrager lijkt niet geknikt, maar..... Is dat italiaanse laswerk nou zo matig???? Geluk???
Torsi lijkt overigens wel krom...
Afbeelding
Afbeelding
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1291
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 09:54

:cry: zonde, succes met de wederopbouw!
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 10:01

Ja das goed waardelooos natuurlijk.

Maar: Hij is prima te redden toch?? Desnoods ff in de "Celette" als je het echt niet vertrouwd, maar volgens mij ben e er al met het vervangen van het binnenscherm/plaatwerk.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 15:02

He Bas da's jammer man! Maar vanachter het scherm hier; Is toch wel te reden mi?
Idd eens trekken aan de voorkant (of:echt doe het zelf; een ketting op het 'impactcentrum' vastmaken met aan de overkant een stevige boom oid en dan maar eens achteruitrijden met de juul?>werkt bij een 205je iig wel... :wink: )
Je ziet er van op hoe ver j'm er mee terug in model kunt krijgen (wel met beleid natuurlijk)
Blijft zonde ,maar ja ,wie op zoek gaat naar de grens zal er ook wel eens overheen gaan....:wink:
Grtz, fRank
Ps als ik je kan verblijden met een serie3 voorbumper, met klein scheurtje :Lamahoren.
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 15:21

Is zeker wel te repareren. Lijkt wel alsof de bint ook een tik heeft gehad. Dus wel richten/rechttrekken. Want lijkt alsof neus nu aan de rechterkant wat korter is (met name omdat de bint openstaat en omdat de castorstang-bevestiging ook een behoorlijk stuk 'om' staat).

Zou eventueel met JS contact op kunnen nemen, hebben wel enige ervaring met dit soort schades...
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 15:40

Heren bedankt voor de goede moed...

Ik heb voor vanavond een afspraak bij de plaatselijke schade boer... Deze jongens kunnen ook wel eea. (originele bertone swb gta restauratie, race daytona, enz...) Als hij er niet in geloofd kan ik zeker ff t ding opladen richting JS...

@Marc, je hebt het goed gezien (helaas) torsiestaaf staat er ook gebogen onder... Of ie krom is zal blijken als de zaak gedemonteerd wordt.

Vanavond meer!!!!
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 19:04

Kom op het is toch een reesert, daar ga je geen binnenschermen van vervangen, slijp het er uit staat ie sneller wwer op zn plaats en je bent weer een kilootje kwijt. :lol:
Recht sleuren op de minibench of korek vloer 2 uurtjes werk en ander schermpje, mkap, bumper, koplamproostertje en misschien koplampoogje (ook niet doen) als ze dit niet op de plaats krijgen alles monteren waar het niet past beetje opvullen met ringen. (gaat ie niet minder hard door)
Wel even laten meten of de wielophanging op de plaats staat en even uitlijnen.
Laatst gewijzigd door GiuliaCorse op wo jul 05, 2006 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

ErwinV6

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 19:06

precies gewoon rechttrekken dat ding :wink:

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

wo jul 05, 2006 20:10

Lijkt mij dat het vooral gaat om de langdrager en in hoeverre de wielophanging krom is.

Op het circuit rijd je namelijk best hard. Dus het moet verantwoord zijn om 'm recht te trekken.

Dat is de crux, niet een puntje binnenscherm, een motorkap of een zijscherm.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

do jul 06, 2006 08:07

Gisteravond dus ff bij de schadeboer geweest. Hij ziet er niet zo veel problemen in. Het belanrijkste is dat de ophanging er weer recht onder komt. Eerst nog ff over mitsen en maren gehad... Zegt ie doodleuk "Ik heb hier sneller een andere neus aan als dat jij een andere body kaal gemaakt hebt." Het enige nadeel... De tent gaat vakantie vieren en dus kan ik pas 7 augustus terecht.

Heb ik in de tussentijd de tijd om een scherm en een motorkap op te snorren en in de kleur te vingerverven....

Voor de duidelijkheid... Tis niet ff rechttrekken en klaar. De langsdrager moet iig weer op zijn plaats en verstevigd evenals het ophangpunt van de castorstang en stabibalk.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

do jul 06, 2006 11:15

Heb ik in de tussentijd de tijd om een scherm en een motorkap op te snorren en in de kleur te vingerverven....
Direct maar in babyblauw doen dan...? :wink:
Suc6 iig , grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

do jul 06, 2006 11:28

Niet alles verklappen fRank......8)


Ben er nog niet helemaal uit hoe t worden gaat... Maar iig wel blauwer dan ie nu is. Een bumper heb ik nog wel liggen dus niet direkt nodig. Doe anders ff PBtje wat je er voor wilt hebben. Reserve is nooit weg (Heb ik iemand horen vertellen :P )
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
John
Junior Member
Junior Member
Berichten: 52
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 00:25
Locatie: Arnhem

Re: RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

do jul 06, 2006 18:26

@Marc, je hebt het goed gezien (helaas) torsiestaaf staat er ook gebogen onder... Of ie krom is zal blijken als de zaak gedemonteerd wordt.

Vanavond meer!!!![/quote]

Jammer van de schade Bas maar het hoort erbij zoals je inmiddels hebt ervaren.

Torsiestaaf van mijn 75 was ook helemaal verbogen maar kwam weer keurig terug toen ik hem losschroefde en hij is nog helemaal OK.
Laatst gewijzigd door John op ma jul 10, 2006 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

do jul 06, 2006 21:32

Hey John, ook aan boord???

Ik hoop niet de hele neus over te hoeven zetten. En wat betreft de torsie en de chassibalk (langsdrager) bij mij is ie alleen opengeknapt door torderen bij jou stond ie geknikt onder je 75.... En die is tenslotte ook goed gekomen toch??

Toen jij die giulia in de bandenstapel geparkeerd hebt toen heettie deze bocht vast nog geen audi S.... :wink:
Shut up and ride!

charlotte

RE: Giulietta 2e leven of nieuwbouw???

ma jul 10, 2006 16:19

En, hoe is de stand van zaken? Hoe gaat hem je Guilietta??? :?:

Terug naar “Projecten”