Projectje Eibakkie
Geplaatst: za jun 24, 2006 21:16
@@, je hebt een reuzenbier verdiend kerel....


Vanmiddag kwam @@ langs in een Nero Fiat/Alfa 152,5 Cinquecento
om de Eibach veren en dikkere stabi te monteren. Na een uurtje of 4 sleutelen, coladrinken en Magnums verorberen stond blauwe Bert met de voorkant ca. 1,5 à 2 cm. lager dan voorheen. Niet de beloofde 3 cm t.o.v. origineel, want er bleken reeds iets lagere veren voor onder te zitten...Achter was de 'terreinwinst' behoorlijk spectaculair: ca. 5,5 à 6 cm
. Dat verbaasde ons niet want de achterveren waren nog de originele (langere) Amerikaanse versie. Hij staat nu fraai op de poten (foto's volgen t.z.t.), al zeg ik het zelf
. @@ draaide gelijk ook de achterstabi eraf, moest toch los....
Conclusie na een proefitje over bochtige weggetjes enz.: hij stuurt in de bochten en op rotondetjes een stuk strakker, helt amper over en hij is zowaar stiller met die Eibachs
. Het (stuggere) veercomfort vind ik zelfs beter dan voorheen!
Probleem is nu dat de carterbeschermer er niet (meer) onder kan want de grondspeling is ca. 8+ cm (lege auto), gemeten in de garage t.o.v. het laagste carterpunt. Dit is toch wel iets aan de lage kant..Kan opgelost worden met ringen natuurlijk, @@ adviseerde eerst maar een andere, minder diepe rechter veerschotel te monteren. Iemand nog zo'n ding liggen??



Vanmiddag kwam @@ langs in een Nero Fiat/Alfa 152,5 Cinquecento





Conclusie na een proefitje over bochtige weggetjes enz.: hij stuurt in de bochten en op rotondetjes een stuk strakker, helt amper over en hij is zowaar stiller met die Eibachs


Probleem is nu dat de carterbeschermer er niet (meer) onder kan want de grondspeling is ca. 8+ cm (lege auto), gemeten in de garage t.o.v. het laagste carterpunt. Dit is toch wel iets aan de lage kant..Kan opgelost worden met ringen natuurlijk, @@ adviseerde eerst maar een andere, minder diepe rechter veerschotel te monteren. Iemand nog zo'n ding liggen??