Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Dilemma Giulia

wo jun 21, 2006 19:47

Als die van Aernout een keiharde basis is alleen niet echt mooi en de kleur staat je niet aan?
Zou ik toch voor die van hem gaan, je heb alle techniek al die je wilt en de rest kan makkelijk opgelost worden. Ander kleurtje staat er zo op.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

Re: RE: Dilemma Giulia

wo jun 21, 2006 22:42

Als die van Aernout een keiharde basis is alleen niet echt mooi en de kleur staat je niet aan?
Zou ik toch voor die van hem gaan, je heb alle techniek al die je wilt en de rest kan makkelijk opgelost worden. Ander kleurtje staat er zo op.

helemaal mee eens!! 8)

coendekorte

RE: Dilemma Giulia

wo jun 21, 2006 23:01

het is niet dat alleen de kleur niet aanstaat maar de staat van de koets is niet naar mijn zin.. het technische deel is wel echt top! maar er zou teveel aan de koets + interieur gedaan moeten worden om hem naar mijn zin te maken...

zal er wel over nadenken nog!!

groeten

coen

Gebruikersavatar
Bart Librecht
Member
Member
Berichten: 108
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 12:18
Locatie: Kalken(Belgie)

RE: Dilemma Giulia

wo jun 21, 2006 23:28

hallo Coen,
Ben ook op zoek naar giulia,techniek is vr mij niet zo belangrijk,heb nog 2 komplete 1750-blokken liggen en ook nog een 2-liter in mijn Gtv 1750 Bertone(komt opnieuw 1750 in)!
Heb geduld en bekijk alle opties rustig ,heb al enkele giulia's gezien maar er zijn veel geplamuurde en verdoken roeste bij!Ik zoek er één met een strakke koets en de rest ga ik stap na stap opbouwen naar mijn smaak,velen vragen teveel vr de staat waarin hij zich bevindt!Maar natuurlijk vragen is vrij!
veel succes met je zoektocht,en als je er enkele tegenkomt die vr jou niet geschikt zijn mag je me gerust mailen?
Groetjes Bart
bartlibrecht@telenet.be
alfa GT 1,9 JTD distinctive 2005
alfa 156 SW 2006
alfa spider 2000 veloce 1979
alfa GTV 1750 1970(verkocht)
alfa 145 1.6 boxer 1995(verkocht)
ducati 748R 2001
zundapp CS 50 1970
zundapp combinette 1958

coendekorte

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 14:34

@bart...

we houden elkaar op de hoogte! :D

groeten

coen

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 15:24

Coen, inderdaad, probeer er zoveel tijd voor te nemen als je kunt opbrengen. En inderdaad voor een zo goed mogelijk exemplaar gaan. Voor die 10.000 moet je echt een topper kunnen kopen alleen is dan de vraag of je eisen met betrekking tot de motor enzo al zijn doorgevoerd of dat ze dan nog origineel zijn. Ik zou inderdaad voor zo'n net mogelijke auto gaan, vooral met betrekking tot de koets, techniek kan daarna altijd nog relatief simpel.

Wat betreft de kleur: ik ben iemand die de kleur van een auto nogal belangrijk vind en jij geloof ik ook gezien je vorige coupé en je huidige. Als je direct een kleur al niet mooi vind is dat misschien wel een belangrijk punt om mee te nemen in de aankoop van een Juul...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 15:27

ff voorde duidelijkheid: deze koets is hard. Alleen de deuren zijn niet hard, maar die zijn natuurlijk zo te vervangen mocht je dat willen.
Een keertje spuiten als je de kleur niet mooi vindt is natuurlijk ook zo geregeld, de auto is tenslotte al helemaal kaal van binnen...

Deze auto is zoals ie nu is direkt geschikt om deel te kunnen nemen aan de Squadra Italia (maar wel lekker zonder trailer er naar toe ;) ), Nurburgrring Touristenfahrt, driftdagen etc. Instappen en wegrijden. Met de snelle TwinSpark die er in zit (> 155PK) loopt ie als de spreekwoordelijk brandweer !

Voor dit geld ga je nergens een vergelijkbare auto vinden. Dus: weg = weg ;) (lees: weg = pech :lol: )

PS: voor 125 euro per deur heb je al nette deuren los te koop, dus als je graag nette deuren wilt, heb je voor nog steeds een super scherpe prijs een hele goede auto + goede deuren....

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 15:40

Bedoel ik eigenlijk ook, vooral als je de auto toch liever een andere kleur ziet worden zijn wat cosmetische zaken aan de deuren niet zo'n probleem toch?

Aernoudt: gave Juul zeg zo, zat net de foto's eens te bekijken, erg stoer!
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 15:42

Dat zeg ik..... :lol:
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 15:52

Wat zijn we het weer eens... :lol: 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Dilemma Giulia

do jun 22, 2006 16:43

Gelet op het wensenpakket van Coen is de Giulia van Aernoudt een veel betere keus. Een Giulia met andere veren/rode Koni's met een gekietelde 1750
rijdt 'klassiek'. In dit geval lijkt mij dat het goedkoper is om het plaatwerk aan te pakken of over een tijd op zoek gaat naar een koets en de techniek overzet.

coendekorte

RE: Dilemma Giulia

vr jun 23, 2006 00:08

bedankt voor het meedenken...

ik zal het zeker overwegen..

probleem is nu alleen ff dat jullie praten over een budget van 10.000 euro :P dat heb ik niet.. ik heb een budget rond de 8... dus vandaar dat ik overal aan twijfell.. ben 23 en heb deze centen hard bij elkaar gewerkt.. (lees: weekend baantje bij herenmodezaak.....) en zoals iemand anders ook al zei... je kan het maar 1 keer uitgeven... dit is ook de rede dat ik voorzichtig ben met wat ik koop en goed over nadenk..

het liefst reed ik gister al rond in een giulia.. ongeduldig... maar dat is met een auto kopen GEEN goed idee..

verder ga ik wel ff rekenen met de auto van aernoudt... plaatwerker bellen enz..

jullie horen van mij!

groeten

coen de korte

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Dilemma Giulia

vr jun 23, 2006 00:43

@Coen: gewoon instappen en rijden. Plaatwerker heb je niet nodig, hooguit een spuiter die evt nog wat glad maakt (leuk om van van de winter te doen oid, kun je van de zomer tenminste lekker gas geven !).
Om te gaan rijden heb je dat echter niet nodig; mooie buitenkant is best leuk maar minder belangrijk dan lekker rijden lijkt mij ;)

coendekorte

RE: Dilemma Giulia

vr jun 23, 2006 00:54

I know I know..

ik ben echt al DAGEN aan het denken/rekenen enz...

hahaha geld geef je maar 1 keer uit.. en helemaal dit geld :cry:

hahaha maar ik doe mijn best..

slaap lekker...

coen


ps. heb trouwens bijna het nieuwe EN oude forum TOTAAL gelezen .... goeie shit!! :D

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

Re: RE: Dilemma Giulia

vr jun 23, 2006 11:50

I know I know..

ik ben echt al DAGEN aan het denken/rekenen enz...

hahaha geld geef je maar 1 keer uit.. en helemaal dit geld :cry:

hahaha maar ik doe mijn best..

slaap lekker...

coen


ps. heb trouwens bijna het nieuwe EN oude forum TOTAAL gelezen .... goeie shit!! :D
Denken en wachten is natuurlijk prima, maar kijken en rijden is in dit geval beter! Je kan hem ter plekke zelfs op de brug bekijken. Kijken kost niks...
Dirk - Giulia2000TS

Terug naar “Projecten”