Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Restauratie Evoluzione

zo jan 09, 2005 17:53

Dat is toch ook het verschil tussen de vroegere SAE pk en de tegenwoordige DIN pk`s?

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

zo jan 09, 2005 17:53

Inderdaad, dat verliesvermogen wordt ook rechtstreeks gemeten, direct na de vermogentest, dan krijg je negatief vermogen.
Maar daar doen wij niets mee, het programma en omzetting van analoog van de meters naar digitaal voor de computer hebben wij zelf gemaakt.

Door simpele manier dat met onze omzetting geen negatieve spanningen konden gemeten worden doen wij dan ook niets met die negatieve waarden en meten we enkel de positieve, deze op de wielen dus.
En ze komen toch altijd wel overeen met de gegevens die ik op autoweek.nl ...... vindt.

Bij de nieuwere diesels dan wel altijd 10% ofzo meer dan opgegeven, maar niet altijd.

Ik geloof soms zelf ook nog nie, maar als dan weer door een random meting lijkt dat het zo is, kan ik niet anders dan het te geloven.

Minder meten wij praktisch nooit dan het opgegeven eigenlijk, behalve dan met mij 75, waar ik maar 105 pk meet, en opgegeven wordt 122 pk, maar dat ligt volgens mij aan de 230 000 km's die de motor heeft gemaakt, want heb em nog nooit volledig gereviseerd.

In feite is het hoofdoel om verschillen te meten na een aanpassing, je meet er voor en erna, of dat nu op de motor is of op de wielen.

mvg NIck
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
therealjefke
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di jan 04, 2005 09:44
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

ma jan 10, 2005 10:25

Foto's heb ik helaas nog niet getrokken in deze toestand, wanneer ik ze heb zal ik ze hier plaatsen.
Ik geloof dat ik al foto's getrokken heb van de evo. Maar wel toen hij niet kaal stond. (dadelijk na aankoop...

Zal eens zoeken in mijn foto archief :wink:
75 2.0 TS - 164 3.0 V6 qv - 156 Jtd + 156 sw GTA - www.therealjefke.be

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

ma jan 10, 2005 18:07

Ah, gooi ze maar hierop dan ;), eindelijk terug on topic :D

Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
therealjefke
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di jan 04, 2005 09:44
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

do jan 20, 2005 21:31

Afbeelding
Afbeelding

Voila, binnenkort mss een apart album op http://www.timsys.be/racing
75 2.0 TS - 164 3.0 V6 qv - 156 Jtd + 156 sw GTA - www.therealjefke.be

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

za jan 22, 2005 20:09

Zo zie je dat ik er zo niet mee wou rondrijden ;).

Hij had zeker en vast een opknapbeurt en wat mooie velgen nodig.

I just can't wait :d.

Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

ma apr 11, 2005 00:13

Gisteren door mijn nieuwsgierigheid de culasse eens afgepakt van de evo motor.

Toen em los was, duurde het nog een uur vooraleer ik hem er af had, hij zat zo vast op de bouten :shock: , precies nog nie veel losgeweest dan.

Voor de rest zag het vrij goed uit moet ik zeggen, geen lijnen te zien van de heen en weergaande beweging van zuiger, en ik heb er maar dadelijk een schuifmaat bijgehaald.

Inderdaad maar 79.60 mm ipv 80 bij elke andere 1.8.

Foto's volgen nog,

mvg Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Restauratie Evoluzione

ma apr 11, 2005 21:23

Zo zie je dat ik er zo niet mee wou rondrijden ;).
Hij had zeker en vast een opknapbeurt en wat mooie velgen nodig.I just can't wait :d.
Nick
Ik vind dat hele mooie velgen. Perfect op kleur. Alleen vallen ze een beetje weg door die brede spatborden en skirts, maar de velgen zijn prima hoor. :)

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: Restauratie Evoluzione

ma apr 11, 2005 22:06

mooie foto's en video's op jullie website, hoe is het met die grijze GTV ?
156

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Restauratie Evoluzione

di apr 12, 2005 00:03

"92" departement Parijs?

Spannende auto in elk geval.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

wo apr 13, 2005 11:13

Hello,

Ja kben em in parijs gaan halen en tot thuis gereden ermee, de platen hingen toen nog derop daarmee.

Enja de velgen vallen mss wel mee als ik er eens spoorverbreders voor zou draaien.

Nog juist iets ontdekt, een culasse van een turbo is juist hetzelfde als één van een atmosferische? Op het eerste zicht toch.
Ik vraag mij nu nog enkel af of de uitlaatkleppen gehard ofzo zijn tegen hogere temperaturen.

Enkel de pistons zorgen dus voor de mindere compressie, dus is er rap een 2.0 van gemaakt, chemises en aangepaste pistons van 84. Juist de culasse moet dan ook nog aangepast worden.
Ik was al aant zien voor de culasse van een 2.0, maar de cilinders liggen nie op dezelfde plaats als een 1.8, zo ook zijn die krukassen niet verwisselbaar zij menne pa.
Daar gingen al weer plannen in de lucht. damn

Iemand daar ervaring mee mss, om van een 1.8 turbo een 2.0 temaken, door gewoon grotere boring van 84 mm .?

mvg NIck
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: Restauratie Evoluzione

za apr 16, 2005 18:27

GEEEEN IDEEE, Maar wel gaaf zo'n evo.Das dus echt een droom opject!!
veel suc6 ermee
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

do aug 04, 2005 12:07

Weet iemand waar ge alle rubbers van ophanging enzo kunt krijgen??

Wil ze graag allemaal vervangen want lijkt zo alsof ze er al 18 jaar onder zitten.

mvg Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

Re: RE: Restauratie Evoluzione

do aug 04, 2005 21:31

Weet iemand waar ge alle rubbers van ophanging enzo kunt krijgen??

Wil ze graag allemaal vervangen want lijkt zo alsof ze er al 18 jaar onder zitten.

mvg Nick
Dergelijke zaken bestel ik gewoonlijk bij Arese in Hoofddorp -deze week nog dicht voor vakantie-. Vragen naar Hr. Violier Sr. Heeft veel kennis en ervaring.

Je zou ook eens bij AR Parts kunnen kijken. Ik zag op hun site dat ze ook wat stuggere bussen hebben. Lijkt me wel passen bij een EVO.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: Restauratie Evoluzione

di feb 21, 2006 18:04

Eindelijk nog eens een kleine update.

Hier ligt de boite na het zandstralen, nu ze nog uit elkaar halen en nazien, sper terug afstellen enzo...
Afbeelding

Enkele reserve motors voor onze alfa's
Afbeelding

Gezandstraalde en in grondverf gezette ophanging
Afbeelding


Afbeelding

Cilinderkop volledig in orde gezet, kleppendeksel gaat nog in de verf gezet worden
Afbeelding


Afbeelding

De onderblok, nog steeds niet open gedaan
Afbeelding

De nieuwe turbo
Afbeelding


greezt Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Terug naar “Projecten”