Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

zo jan 02, 2005 11:40

heee sandro,je vergeet de sudtjes en alfetta's :D .mazzels roy.(waar is die tijd gebleven, zucht.....) :cry:
Aaaah, dit zijn woorden waar je je meteen heel oud bij gaat voelen :oops:
Wordt weer eens tijd wat mensen aan elkaar voor te stellen hier in de omgeving :!:
Euh Maurizio?
Smacht jij er ook naar? :D

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

zo jan 02, 2005 12:06

Het is misschien leuk om met jongens uit de buurt een reunie te organiseren in een of andere kroeg. Lekke rouwehoeren over vervlogen tijden, sterke verhalen enz. :lol:
Wellicht timmerklits ook uitnodigen voor een cursus Belgisch? :blue_lol: :blue_lol:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

zo jan 02, 2005 12:14

Het is misschien leuk om met jongens uit de buurt een reunie te organiseren in een of andere kroeg. Lekke rouwehoeren over vervlogen tijden, sterke verhalen enz. :lol:
Wellicht timmerklits ook uitnodigen voor een cursus Belgisch? :blue_lol: :blue_lol:
Hehe idd een leuk idee :biggrin:

GTVke
Full Member
Full Member
Berichten: 394
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 13:11
Locatie: Olen / Belgie

zo jan 02, 2005 14:31

Hela , niet lachen met de Belgen hé 8)

Nick , ik heb voor jou trouwens nog een paar vragen over de ex-Luigi van Goudezeune maar dat doe ik wel via mail .

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

zo jan 02, 2005 22:12

Hela , niet lachen met de Belgen hé 8)
Tuurlijk valt er met Belgen te lachen, hartstikke leuke mensen met een leuk taaltje :wink:
Heb zelf een hele tijd in Belgie gewoond. :thumbs:
Ik bedoelde dat Timmerklits ons een cursus zou kunnen geven. Hoeven we niet steeds te vertalen. :wink:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

ma jan 03, 2005 12:20

Hehe,

Voor wat da vertalen betreft:), ik heb er alitjd problemen mee om jullie te verstaan ook eigenlijk :). Het komt van twee kanten.

Even tussendoor nog, we hebben gisteren eindelijk de 155 Q4 op de bank gezet.
238 pk's kwamen eruit, veel lof voor de chip van squadra.

Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

ma jan 03, 2005 18:47


Even tussendoor nog, we hebben gisteren eindelijk de 155 Q4 op de bank gezet.
238 pk's kwamen eruit, veel lof voor de chip van squadra.

Nick
Aan de krukas of aan de wielen?
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

ma jan 03, 2005 23:07

Aan de wielen off course, ik spreek nooit over motorvermogen want deze heb je niet ter beschikking op de baan.
Trouwens de vermogens die ze opgeven in boekjes is meestal vermogen op de wielen.
En daar misleiden ze veel mensen mee, er is een groot verschil tussen vermogen op wielen of op motor.

(Deze keer dan wel alleen gemeten op de achterste wielen, want we hebben geen vermogenbank voor 4*4, maar bij squadra hebben ze het zelfde resultaat opgegeven dus lijkt het in orde te zijn zo.)

greetz Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

ma jan 03, 2005 23:15

Aan de wielen off course, ik spreek nooit over motorvermogen want deze heb je niet ter beschikking op de baan.
Trouwens de vermogens die ze opgeven in boekjes is meestal vermogen op de wielen.
En daar misleiden ze veel mensen mee, er is een groot verschil tussen vermogen op wielen of op motor.

(Deze keer dan wel alleen gemeten op de achterste wielen, want we hebben geen vermogenbank voor 4*4, maar bij squadra hebben ze het zelfde resultaat opgegeven dus lijkt het in orde te zijn zo.)

greetz Nick
Het vermogen dat normaal (produktieauto's) wordt opgegeven is volgens mij dat van de motor (hoger) en niet aan de wielen.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 12:55

Dat was hier vroeger ook grote twijfel over, wat het nu juist was wat ze opgaven van vermogen en koppel.

Maar door ervaring hier op de vermogenbank blijkt dat de vermogens die wij meten gelijk is aan de vermogens die ze opgeven, en wij meten enkel vermogen op de wielen.

Als dit niet het geval zou zijn zouden wij telkens een 20 % ofzo minder moeten meten, afhankelijk van voor, achter wiel natuurlijk. Maar dit is niet zo.

Het is natuurlijk wel wijs om te weten hoeveel dat verlies vermogen ongeveer is,
een laag vermogen kan em ook zitten in te veel mechanische overbrengingsverliezen.
Maar dat zien we aan het negatief vermogen welke we meten na het stoppen van de meting, dan drijven de rollen de wielen aan ipv andersom. Enkel wanneer deze te ver negatiev zou gaan, wat je ook dadelijk merkt moet er daar naar gekeken worden.

Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

di jan 04, 2005 22:20

Toch opmerkelijk.

Een autoblad, zoals Automobilismo, meet bij een autotest het vermogen aan de wielen. Gewoonlijk is dit fors lager dan de fabrikant opgeeft. Ze meten ook het vermogen van de moter, hetgeen meestal ongeveer overeenkomt met de opgave.

Uit eigen ervaring kan ik er echter geen oordeel over geven.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

wendola

wo jan 05, 2005 01:05

op zen bels
doet sjanneteke nog op zen zondags poepene
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





geintje :lol:

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

wo jan 05, 2005 12:45

Ik kan er niet meer van zeggen dan wat wij hier al allemaal gemeten hebben.

En daaruit volgt wat ik gezegd heb

Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Restauratie Evoluzione

zo jan 09, 2005 17:41

Mijn ervaring met vermogensmetingen is dat tegelijk met de meting ook gemeten wordt hoe groot het aandrijfverlies is (door met de rollen de auto aan te drijven). Aangezien het eindresultaat van de meting meestal uit een pc komt rollen zal deze verliesmeting wel meteen meegerekend worden in het eindresultaat.

Ik ben er zeker van dat het opgegeven vermogen door een autofabrikant altijd aan de krukas is, niet aan de wielen. Tot een jaar of 10 geleden deed Autovisie bij elke test een vermogensmeting, die kwamen altijd tussen de 10 tot 20% lager uit dan het opgegeven krukasvermogen. Die 10 tot 20% (of meer in slechte gevallen) kunnen dan worden toegeschreven aan de verliezen in de aandrijflijn.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
psillen
Guru
Guru
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:43
Locatie: Horn, L

RE: Restauratie Evoluzione

zo jan 09, 2005 17:51

@ Huib,

Dit onderschrijft inderdaad wat ik dacht. Ze noemen het ook motorvermogen, niet het
vermogen aan de wielen.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Terug naar “Projecten”