Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

do okt 05, 2006 09:56

Wat betreft eten, we hebben bijna overal in restaurantjes of eethuisjes gegeten. Daarnaast hadden we die quickcuisine zelfverwamende maaltijden als back-up. Die hebben hun waarde wel bewezen, maar ze zijn wel zwaar aan gewicht omdat er zo'n chemische unit aanhangt. Je kan anders inderdaad een zak rijst meenemen en wat blikken of zakjes saus. Kan je eventueel ook onderweg inslaan. Waar je zelf eten nodig hebt is de dagen in de Sahara en wellicht dat je hier en daar gaat wildkamperen. Daarnaast is het prettig om zelf koffie te kunnen maken, dus een brandertje om water te koken is handig. Het hangt ook af wat jezelf wilt, als je graag kookt, kan je wat meer en lekkerder spul meenemen.

Ik had wel een koelbox bij me, maar die heb ik niet gebruikt. Die trok een beetje teveel stroom. Hij is ook niet noodzakelijk, slechts een luxe om 's avonds een koud biertje te hebben. Een water jerrycan is ook handig, maar je hoeft geen honderden liters mee te nemen. Drinkwater koop je onderweg in flessen, voor koffie of handenwassen is een jerrycan dan wel handig. Van die vochtige doekjes kunnen ook wel eens handig zijn.

Van die diepvrieszakken met ziplock zijn handig om camera's en andere waardevolle zaken water en stofdicht te kunnen opbergen. Een autolader voor je telefoon en camerabatterijen is handig. Ook prettig is als je een mp3 speler kan aansluiten op je radio of een cd speler hebt.

Nogmaals, 5 jerrycans voor benzine lijkt me erg veel. Ik had er twee bij me en dat was voldoende. Jij hebt misschien een wat hoger verbruik en zou er drie kunnen vullen. Hoe minder gewicht hoe beter, heb je minder kans dat je de bodem raakt of dat je schokbrekers afbreken enzo.

Er zijn teams die hun auto in marokko hebben laten verhogen. Kost weinig en klaar terwijl u wacht. Het zal alleen niet de mooiste oplossing zijn, volgens mij zetten ze blokjes tussen de schokbrekers ofzo. Er zijn genoeg handige harries (of Achmeds zo je wilt) daar.

Neem een grote zak balpennen mee om weg te geven, maar hou ze wel uit het zicht, anders hangen er zo zesendertig kids aan je auto.

En een bakkie is ook leuk onderweg om een beetje met elkaar te ouwe..eh..kletsen. Zorg wel voor een afneembare antenne voor bij de grensovergangen.

Een goeie sleepkabel is ook handig (om uit te lenen natuurlijk, want zelf heb je die uiteraard niet nodig). Ik heb er veel zien breken. Tiewraps, ducttape en ijzerdraad liggen natuurlijk al achterin.

En ook nog: liever stalen velgen dan licht metalen velgen. Als je een steen raakt of door een gat in de weg rijdt, buigt een stalen en breekt de lichtmetalen. Die stalen valt nog wel te fixen. En voor de desert zijn binnenbanden ook handig. Je rijdt dan met een bandendruk van ongeveer een bar. De buitenband sluit dan soms niet goed op de velg waardoor er lucht ontsnapt. En neem een pompje mee om de band daarna weer op te kunnen pompen.
GT Junior 1300
156 SW

Crossroads

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 11, 2006 10:21

En we hebben er stalen velgen onder gezet plus nieuwe banden (dankzij onze bandensponsor!).

Afbeelding

Het ziet er niet uit maar is wel functioneel. (Bedankt voor de tips jongens!)

De Alfa dealer Munsterhuis heeft de auto grondig nagekeken en slechts 1 'mankement' gevonden: de stuurhoes linksvoor lekt. Kijk! Dat is nou klasse!

We gaan nu bezig met het verhogen. Hiervoor ben ik op zoek naar 2 complete schokbrekers van een 155 2.5 TD, omdat die zwaarder is als de 2.0 TS. Achter gaan we er hulpveren onderzetten. Wie of wie kan mij adviseren hierover of helpen aan de schokbrekers?

Komend weekend worden er onder de brandstoftank en de carter stalen platen ter bescherming gelast.

Crossroads

Re: RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 11, 2006 10:22

Het is wellicht raadzaam om een koelbox ( aansluiten op je sigarenaansteker ) mee te nemen. Het kan wel es warm worden. En kijk alle schokbrekerverbindingen na. Bij de meeste rallyauto`s uit Amsterdam Beijing braken die allemaal af. Misschien verstevigen op wat voor manier dan ook.

Mischien een veerpootbrug :idea: :?:
We hebben een veerpootbrug gekregen en die gaan we er zaterdag opzetten!
Bedankt voor je tip!

alfaromeo155

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

di okt 24, 2006 15:14

en al weer wat verder gekomen?

Gebruikersavatar
33carbs
Full Member
Full Member
Berichten: 373
Lid geworden op: di apr 12, 2005 22:59
Locatie: Uden

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

wo okt 25, 2006 13:35

ja ben ook wel benieuwd. vind het wel een leuk project
in bezit:
ducati 999
75 1.8
146 ti

Gebruikersavatar
Erik127
Junior Member
Junior Member
Berichten: 77
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 23:54
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: 155 2.0 TS: Dakar auto

do okt 26, 2006 11:01

Heb net de www knop eens aangeklikt. Hele mooie achtergrond heeft die site zeg!

In welke groep vertrekken jullie?
GT Junior 1300
156 SW

Terug naar “Projecten”