WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Diagnose software

di nov 03, 2009 16:33

Hangt van je airbagcomputer uit. Heb je al geprobeerd met "Gewoon" aansluiten?

Tweak
Newbie
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di mei 08, 2007 11:57

Re: RE: Diagnose software

ma nov 09, 2009 15:24

Hoi Rob,
Wellicht heb ik het helemaal over het hoofd gezien in dit lange topic, maar ik zoek het type en/of typenummer van de 3-polige stekker waarmee bv. een Alfa 75 met ML 4.1 is uitgerust. Visueel kan ik alleen achterhalen dat het een Bosch connector is en waarschijnlijk van het type Kompakt.
Aan de juiste nummers kan ik je niet helpen, maar er zijn meerdere fabrikanten die wel zoiets produceren geloof ik, alleen een enkel stuk bestellen is volgens mij lastig.

Maar ik heb zelf wel verloop stekkers van de 16 polige OBD naar de 3 polige diagnose stekker die op je 75 gebruikt wordt. Dit is wel het handigste als je zo'n OBD interface hebt. Deze zijn te koop voor 15 euro (of misschien te ruil voor wat italiaanse producten :) ).

Groeten, Sander.

ehm, vraagje kan ik zelf makkelijk vanuit die 16 polige OBD naar de 3 polige toe? of zitten hier nog weerstanden etc tussen?
of kan ik gewoon 3 draadjes als het ware aansluiten op die 16 polige... zo ja op welke moet ik ze aansluiten? =)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Diagnose software

ma nov 09, 2009 20:27

Het is 1 op 1. Interface is gewoon op eBay te vinden voor niet al te veel geld.

Tweak
Newbie
Newbie
Berichten: 41
Lid geworden op: di mei 08, 2007 11:57

RE: Diagnose software

ma nov 09, 2009 20:52

Ja ik wil dit ook aanschaffen, maar wilde dit alvast eerst gaan proberen, dus als je voor mij kan nagaan welke pins ik nodig heb ? :) zou cool zijn.

AlfaPriest
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 02, 2009 23:00
Locatie: Gelderland

RE: Diagnose software

do nov 12, 2009 22:55

Aller eerst mijn dank aan allen die er moeite en tijd in steken om anderen te helpen met hun/haar alfa problemen!!!!!!!!!!!
Zelf heb ik een 156 selespeed uit 2000 8) die momenteel even niet meer schakelt, :( en waarvan het hydrauliek vaatje leeg gelopen is.....maaaaaar ik heb lekkage naar de buitenkant (ik geloof niet naar de bak zelf), zag ik onder mijn accubak en neem morgen(vrijdag) even de sleutels ter hand en begin lekker met de hobby.
Maar ik ben nu net klaar met alle 23pagina's te bestuderen en vind dit ten eerste super, dat deze site er zo lekker op in gaat in het uitlezen van de ECU's....keep up the good work!!!!!
Ik heb zelf de serieel interface "obd-diag AGV4000 expert blue-line", en heb mij ook aangemeld op de auto-group en heb de software UnidiagKPW2000 van de site gehaalt en ga deze morgen even testen of dit ook met mijn interface werkt!!!!!!! antwoord volgt morgen rond de avond wel(vrijdag)
ook heb ik het programma MoDiag, en ga dat ook even proberen.
Ik heb met AlfaDiag wel verbinding met mijn 156 selespeed uit 2000, maar het is een demo versie en die leest geen foutcodes uit.

Ik weet zeker dat ik het hier naar mijn zin ga krijgen!!!!! thank's to all!!!!!
:D
Eens een alfa...Altijd een Alfa

AlfaPriest
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 02, 2009 23:00
Locatie: Gelderland

RE: Diagnose software

vr nov 13, 2009 14:28

Hoi allen hier, Ik heb het voor elkaar met KWP2000 dat ik de ECU kan zien en identieficeerd zich.
Ik gebruik com1 en heb de volgende instellingen: (adress mode / HM 2 physical adress) - (Init Type / 5Baud Init) - en de rest van de instellingen moet ik bestuderen wat dat betekend.
Eens een alfa...Altijd een Alfa

AlfaPriest
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 02, 2009 23:00
Locatie: Gelderland

RE: Diagnose software

vr nov 13, 2009 16:10

Hier even een update...

Ik ben weer bezig geweest maar helaas kan ik nog niets uitlezen???? :(
Ik kan wel de ecu identificeren, maar daar houd het bij op????
Ik ga nu eerst maar even mijn schakelrobot controleren want dan kan ik tenminste weer rijden!!!

Ik houd mij aanbevolen voor opmerkingen voor: Waarom kan ik wel de ECU zien maar verder niets uitlezen??? En is er misschien een manual voor deze software ????

alvast bedankt...
Eens een alfa...Altijd een Alfa

AlfaPriest
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 02, 2009 23:00
Locatie: Gelderland

RE: Diagnose software

zo nov 15, 2009 20:48

Hoi medehobby-bobben..

Ik heb mijn rode selespeed bolide weer aan de praat qua selespeed schakelunit, en ben gelijk vanavond maar even verder gegaan met de unidiag kwp2000...en moet zeggen......in 1 woord..... FANTASTICO.....

Thank's to Sander die erg veel tijd in de software heeft gestoken!!!!!!.... mag wel even gezegt worden!!!! toch???
Eens een alfa...Altijd een Alfa

AlfaPriest
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma mar 02, 2009 23:00
Locatie: Gelderland

RE: Diagnose software

ma nov 16, 2009 15:28

Hallo Hobbyisten...

Ik heb toch nog even een vraagje aan iemand die zich aangesproken voelt!!!! :roll:
Ik heb, zoals velen hier de software van SanderQV ingebruik en dat werkt perfect!!! :D
Maar ik zou graag ook mijn selespeed computer uitwillen lezen en in het mooiste geval nog kunnen laten inleren ook!!!! :)
IS dat mogelijk met een appart programma, en zo ja, welk programma??

alvast bedankt!!!!
Eens een alfa...Altijd een Alfa

Gebruikersavatar
Afco
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 08:37

RE: Diagnose software

ma nov 16, 2009 19:27

Hoi,
Nog eens GTV 2.0 TS aan Sander zijn kabel gehangen en krijg de eerste poging het volgende te lezen.
1 DTC P0130,02 Sensor malfunction ( Bank I Sensor 1 )
State Test running, fault stored
2 DTC PO170 Fuel trim malfunction ( Bank 1 )
State Fault present, Fault stored
3 DTC PO100 Mass of volume Air flow current malfunction
State Faulth this cycle, fault stored, validated cycle

Eerste vraag wat wil dit allemaal zeggen?

Nadien alles gewist en gtv terug gestart en nadien terug aan de laptop en toen kreeg ik helemaal geen fouten meer te zien.
??????? k heb helemaal niets vervangen of hersteld.
Moet je eventueel iets speciaal doen als je na een fout wissing de volgende maal terug opstart?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door Afco op ma nov 16, 2009 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Italian cars = something else

ErikGT

RE: Diagnose software

ma nov 16, 2009 19:33

Is er ook een mogelijkheid om de Alfa GT uit te lezen? (2.0JTS)

Gebruikersavatar
Afco
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 08:37

RE: Diagnose software

ma nov 16, 2009 19:55

Is er ook een mogelijkheid om de Alfa GT uit te lezen? (2.0JTS)
2.0JTS staat er tussen, denk niet dat het uitmaakt in welke type auto die zit als het motor managment nummer die er bij staat maar klopt.
Laatst gewijzigd door Afco op ma nov 16, 2009 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Italian cars = something else

ErikGT

RE: Diagnose software

ma nov 16, 2009 19:57

Ah dus het maakt niet uit in welke auto hij zit ;) Dank je.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Diagnose software

di nov 17, 2009 11:07

Hoi,
Nog eens GTV 2.0 TS aan Sander zijn kabel gehangen en krijg de eerste poging het volgende te lezen.
1 DTC P0130,02 Sensor malfunction ( Bank I Sensor 1 )
State Test running, fault stored
2 DTC PO170 Fuel trim malfunction ( Bank 1 )
State Fault present, Fault stored
3 DTC PO100 Mass of volume Air flow current malfunction
State Faulth this cycle, fault stored, validated cycle

Eerste vraag wat wil dit allemaal zeggen?

Nadien alles gewist en gtv terug gestart en nadien terug aan de laptop en toen kreeg ik helemaal geen fouten meer te zien.
??????? k heb helemaal niets vervangen of hersteld.
Moet je eventueel iets speciaal doen als je na een fout wissing de volgende maal terug opstart?

Alvast bedankt
Je ECU denkt dat er een keer een storing op 1 van je lambdasondes en op de MAF sensor is geweest. Het zou natuurlijk kunnen dat dit door slechte kontakten kwam en dat dit nu opgelost is. Mocht je auto niet lekker lopen en brandstof verbruiken al een poosje, dan is de kans aanwezig dat de storing weer terugkomt. Houdt het goed in de gaten en kom even terug hier als de storing(en) terugkomen.

Je hoeft verder niets speciaals te doen met opstarten nadat je foutcodes gewist hebt. Je zou de correctievelden kunnen resetten, dat zit in het deel van Unidiag waar je actuators kan aansturen. De ECU moet daardoor opnieuw inleren.

Gebruikersavatar
Afco
Junior Member
Junior Member
Berichten: 68
Lid geworden op: wo jan 30, 2008 08:37

RE: Diagnose software

di nov 17, 2009 11:35

Thanks voor de feed back,
die MAF Sensor is dat de LMM? Deze heb ik effectief vorige week bij wijze van test afgekoppeld ( gaf geen verschil dus zou OK zijn )
Ook de Lambda sonde/stekker heb ik zonder dat ie op kontakt stond er effen af gehad misschien komen die fouten daar wel van?
Verbuik is niet echt een probleem geen grote schommelingen vastgesteld.
Reden waarom ik hem aan de Sander QV draad hing is dat ik op de Belgishe keuring afgekeurd werd voor een CO gehalte van >10...............daar waar werttelijk toegelaten slechts 0.5 is.
Ik heb van Sander begrepen dat na het wissen het niet voldoende is van de wagen alleen effen te starten maar dat je toch een ritje moet doen om nadien te kijken of alle fouten opgelost zijn. Dat ga ik vandaag dan ook doen en k laat iets weten.
Lambda is net geen 2 jaar of 45000 km oud en meetingen uitgevoerd zoals hier op het forum gevonden gaven slechts minimale afwijking, alleen de 0,8 waarde haalde hij niet, hij haalde slechts 0,7 V, voorverwarming staat continu onder stroom.
alvast bedankt voor het meedenken
Italian cars = something else

Terug naar “Projecten”