rafael
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 18, 2006 22:51
Locatie: Waalre

bertone stoelen bekleden

zo apr 30, 2006 11:01

Hallo,

Wie heeft er ervaring met de stoelhoezen die verkrijgbaar zijn voor de bertone stoelen (2000 met hoofdsteunen)? Zijn ze makkelijk te plaatsen, en hoe is het resultaat? Is het zelf te doen, of moet je een professionele bekleder zijn?

Groeten,

Rafael

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: bertone stoelen bekleden

zo apr 30, 2006 11:06

Een professionele bekleder doet het uiteraard altijd mooier maar, als je een beetje handig bent en genoeg geduld hebt is het goed zelf te doen.

Heb de stoelen en achterbank van mijn Bertone ook zelf opnieuw bekleed met een set losse hoezen en ben erg tevreden met het resultaat.
Voor foto's moet je maar even zoeken op m'n site: http://www.egbertone.nl

Gebruikersavatar
Schaapm
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: di dec 28, 2004 11:50
Locatie: Voorthuizen
Contacteer: Website

RE: bertone stoelen bekleden

wo mei 03, 2006 15:58

Het was het allereerste project wat ik heb gedaan aan mijn allereerste Bertone.
Ik was toen 19 en had nergens verstand van (nu nog niet, maar ik heb wel meer gezien) en het lukte me vrij vlot.
Wat ik me kan herinneren is dat je een balein in de rug moet bevestigen om het een en ander mooi in vorm te krijgen en wanneer die goed is stroop je de hoes over de rugleuning.
Hierna aan de onderzijde vastzetten en klaar is kees.

Als je een beetje doorgaat heb je 2 stoelen in een ochtend gedaan.

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

RE: bertone stoelen bekleden

wo mei 03, 2006 18:32

Klopt, een baleinen in de rug en in de zitting. Maar het zijn er meer als een als ik het me goed herinner. In de breedterichting zit een balein en in de lengterichting zitten er twee. Voor de achterbank geldt hetzelfde. De touwtjes steek je over de baleinen heen en daarmee trek je de hoes strak. Aan de onderkant van de voorstoelen zitten ook nog links en rechts "punten" waar je de bekleding overheen trekt en die je later omvouwt (slaat).
Leuning en zitgedeelte moet je demonteren. Ook zitten er hier en daar wat krammen, met name bij de achterbank.

Het lijkt moeilijk maar valt best mee.... gewoon goed opletten hoe het in elkaar zit als je de oude bekleding loshaalt.

Terug naar “Projecten”