Gebruikersavatar
paulson
Junior Member
Junior Member
Berichten: 97
Lid geworden op: za mar 26, 2005 19:45
Locatie: 's-Gravenzande

Spider Projectje

di apr 18, 2006 19:14

Nu onze spider (Aerodinamica) weer gewekt is voor de zomer gelijk een paar dingentje aan maken, heb na gister al een klein lijstje.
Zo en zo zijn er heel wat electrische dingentje (moet een nieuwe multimeter hebben vorige opgeblazen :oops: )
Maar de verlichting in dashbord kastje, motorkap en achterbak doen het niet, klokje valt telkens weg, en de sigaretten aansteker doet het niet (weet iemand welke zekering dat is staat niet in het boekje)
Verder ook de oliedruk meter nakijken want die valt ook steeds uit, maar als je aan het meter vrikt doet ie het weer, weet iemand toevallig hoeje deze eruit haalt??
en de watertemparatuur meter blijft als je het contact uitzet op 80 graden staan ze jet het contact weer aan dan gaat hij wel naar nul ???

Verder wil ik de stuur stengels opnieuw zwart spuiten omdat deze aan het roesten zijn, weet iemand welke kleur dit orgineel is??, is volgens mij mat zwart toch?

Ook ga ik het kleine nummerbordje weer monteren maar daarvoor zal ook eerst de beugel van gespoten moeten worden moet er wel de tijd voor maken

Zo was hij gister tijdens de rit te bewonderen

Afbeelding
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

Gebruikersavatar
jaben
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 869
Lid geworden op: di dec 28, 2004 12:41
Locatie: Leiden
Contacteer: Website

RE: Spider Projectje

wo apr 19, 2006 10:19

Ten eerste, mooie strakke Spider...zien we graag hier!

Het ziet er naar uit de je een elektrisch probleempje dus hebt!!!
Zoals ik het lees heb je te maken met lossen contacten en niet zo zeer een massa probleem. Met name de contacten van de bedrading bij de zekeringkast kunnen nog wel een wat los ziiten. Loop alles eens na en inspuiten met contactspray of verwijder eventuele corrosie op de contacten.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Spider Projectje

wo apr 19, 2006 10:36

Paulson, misschien ten overvloede... De verlichting onder de motorkap, koffer en dashboardkastje werken alleen als je verlichting ook ingeschakeld is...
Oliedrukmeter heeft de mijne ook last van :oops: Watertemp. is mi normaal. Sigaretten aansteker... lijkt me een losse stekker. Als ik mij tenminste goed herinner zit deze op de zelfde zekering als de RAW. Je merkt snel genoeg als deze het niet doen.
Shut up and ride!

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Spider Projectje

wo apr 19, 2006 16:37

Zijn de zekering gegroepeerd bij een Spider Type III? Zo niet, kan je deze gewoon vinden onder de aansteker...

Monteer een oliedrukmeter voorzichtig( gently does it).

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Spider Projectje

wo apr 19, 2006 16:44

Zijn de zekering gegroepeerd bij een Spider Type III? Zo niet, kan je deze gewoon vinden onder de aansteker...

Zekeringen zitten gegroepeerd
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
paulson
Junior Member
Junior Member
Berichten: 97
Lid geworden op: za mar 26, 2005 19:45
Locatie: 's-Gravenzande

Re: RE: Spider Projectje

wo apr 19, 2006 19:11

De verlichting onder de motorkap, koffer en dashboardkastje werken alleen als je verlichting ook ingeschakeld is...
Jaa dat weet ik maar dan doen ze het ook nog steeds niet, zal eerst alles nalopen met contact spray en alle corrosie verwijderen, de RAW zekering??? waar staat dit voor en welke zekering is dit??

De stekkers van de sigaretten aansteker zitten bij de asbak er wel gewoon in, ik zal eerdaags eens meten of hier spanning op staat.
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Spider Projectje

wo apr 19, 2006 19:40

De verlichting onder de motorkap, koffer en dashboardkastje werken alleen als je verlichting ook ingeschakeld is...
Jaa dat weet ik maar dan doen ze het ook nog steeds niet, zal eerst alles nalopen met contact spray en alle corrosie verwijderen, de RAW zekering??? waar staat dit voor en welke zekering is dit??

De stekkers van de sigaretten aansteker zitten bij de asbak er wel gewoon in, ik zal eerdaags eens meten of hier spanning op staat.
RAW = richtingaanwijzers geloof de 5 e van links
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
paulson
Junior Member
Junior Member
Berichten: 97
Lid geworden op: za mar 26, 2005 19:45
Locatie: 's-Gravenzande

RE: Spider Projectje

zo apr 23, 2006 18:47

Zoo wat een beetje contact spray kan doen, het klokje blijft nu wel werken, en heb met de contactjes voor de motorkap verlichting ff opgeschuurd, was het schakelaartje wat het niet goed deed, dus die doet het ook weer.

Nu als nog ff een multimeter kopen en de rest aanpakken
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Spider Projectje

ma apr 24, 2006 00:48

water moet met contact uit op 80 staan, starten moet ie naar 0, en dan gaan oplopen.
stengels zijn bij 3e serie dacht ik zwart.
aansteker is vaak stuk. nieuwe bij de Halfords scoren voor ik meen 3.95.
zekeringkast is troep van zichzelf. Losmaken, zit met twee kruiskoppen vast, laten hangen, en stekker voor stekker losmaken, schuren, aanknijpen en weer monteren. Ben je voorlopig weer klaar.
En regel een schema!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
paulson
Junior Member
Junior Member
Berichten: 97
Lid geworden op: za mar 26, 2005 19:45
Locatie: 's-Gravenzande

RE: Spider Projectje

vr sep 08, 2006 19:29

Tijdje niks van me laten horen maar nu het weer wat mooier weer is geweest weer wat gedaan.

alle electrische storingen zijn er nu uit alles doet het weer zoals het het moet doen :lol: :lol: behalve de mist achterlichten, die doen het niet, heb de schakelaar er al uit getrokken en spanning proberen te meten op de stekker maar hier staat geen spanning op, ook niet met het contact en de verlichting aan, zit misschien in de zekeringenkast, kijk ik van het weekend wel ff naar.

Hoe zou je eventueel de stekker door kunnen lussen om te kijken of de schakelaar niet kapot is? zijn namelijk drie draaiden, +, -, de derde is zeker voor het lampje in de stekker?
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

Terug naar “Projecten”