kroehlur

RE: bouwen van een racer

vr apr 29, 2005 20:51

Welke nieuwe project?


.....of is dat een geheim 8)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: bouwen van een racer

vr apr 29, 2005 21:03

Mooi terras! :lol:

Duo ziet er goed uit, ga op 16 mei zeker kijken hoe hard je voorbijvliegt! :D
ja vind ik ook maar de olievlekken...... daar is mijn vrouw niet blij mee (gaan er goed uit met motorreiniger en garage zeep)
Remmenreniger gaat ook top.... :lol:

Mooi setje racers zo. Ziet er allemaal erg gelikt uit. Complimenten :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: bouwen van een racer

vr apr 29, 2005 21:08

Mooi terras! :lol:

Duo ziet er goed uit, ga op 16 mei zeker kijken hoe hard je voorbijvliegt! :D
ja vind ik ook maar de olievlekken...... daar is mijn vrouw niet blij mee (gaan er goed uit met motorreiniger en garage zeep)
Remmenreniger gaat ook top.... :lol:

Mooi setje racers zo. Ziet er allemaal erg gelikt uit. Complimenten :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: bouwen van een racer

vr apr 29, 2005 22:25

Je hebt niet eens met de auto gereden begrijp ik? Jammer dat ik het geld niet heb, ik zou erg graag willen racen, maar kan het niet betalen ;(
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Mobster

RE: bouwen van een racer

za apr 30, 2005 00:01

Forza, het zijn dus mijn achterklauwen die een nieuwe carrière gaan maken op 16 mei. :)
Succes ermee!!!


Rees Cees

RE: bouwen van een racer

ma mei 23, 2005 10:56

nieuw project staat ws vanaf volgende week op de stoep. is zwart en laag??? is wel een boxer en alfa!

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: bouwen van een racer

ma mei 23, 2005 10:58

Dan gok ik op die zwarte Sprint QV met Zender pakket die op Speurders.nl te koop staat.

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

ma mei 23, 2005 11:01

Dan gok ik op die zwarte Sprint QV met Zender pakket die op Speurders.nl te koop staat.
niet meer raden en ik heb een 33 al helemaal schoon thuis staan zonder motor, bak en wielophanging doe een bod! geen kenteken meer! (maar eventueel te leveren met meerdere onderdelen Remsysteem en ophanging)

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: bouwen van een racer

ma mei 23, 2005 11:04

Ik niet, een 33 en hopelijk binnenkort de gele Sprint van Serge is voorlopig wel genoeg voor mij. Als ik interesse erin had zou het juist voor de ophanging en motor zijn.... :D

Mobster

RE: bouwen van een racer

do jun 30, 2005 20:37

2 vraagjes,

Waarom zijn er coilovers gebruikt op de achter as?
Wat gebruik je best, dit i.v.m. overstuur, uniballs of standaard?

Ik veronderstel dat dat is om de schokbrekers tegen zijdelingse krachten (lekker in de bochten) te beschermen?

Forza, nog niet gedroomd om de achteras met camber, caster en torsiebalk uit te voeren?

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

do jun 30, 2005 21:32

2 vraagjes,

Waarom zijn er coilovers gebruikt op de achter as?
Wat gebruik je best, dit i.v.m. overstuur, uniballs of standaard?

Ik veronderstel dat dat is om de schokbrekers tegen zijdelingse krachten (lekker in de bochten) te beschermen?

Forza, nog niet gedroomd om de achteras met camber, caster en torsiebalk uit te voeren?
Antwoord 1:
coilovers om de wagenhoogte te kunnen stellen en te gebruiken bij het uitwegen.
Antwoord 2:
Op het circuit uniballs rondom en alle andere rubbers (bak en blok) vervangen voor aluminium.
Voor straatgebruik origineel of powerflex. geen uniballs want dan scheurt de auto

PS dromen hoef ik niet want mijn achteras heeft camber :wink: :wink:

Een torsie balk op de achteras? waarom er zit een torsie as van 50mm tussen de achterwielen.

Afbeelding

Afbeelding

Mobster

RE: bouwen van een racer

do jun 30, 2005 22:54

Ok, dus je schokdemper zit niet vast aan de onderste coiloverbus, maar gewoon met de moer door de onderste as. Kon ik niet echt uitmaken op de foto. Ik dacht dat je de coilover scharnierend had gemaakt met daaraan vast de schokdemper en de reactiestang gemodificeerd had (speling geven) om ev het casterprobleem proberen op te lossen, maar ik te veel aan het dromen geweest zeker. :wink:

Torsiebalk van 50mm: ik bedoel dus met onafhankelijke wielophanging. Geloof me, ik was echt goed aan het dromen :lol:

Kun je de caster ook bijstellen?

In ieder geval echt super uitgevoerd :thumbs:

p.s. Welke velgen zijn dat eigenlijk?

Rees Cees

Re: RE: bouwen van een racer

do jun 30, 2005 23:02

Ok, dus je schokdemper zit niet vast aan de onderste coiloverbus, maar gewoon met de moer door de onderste as. Kon ik niet echt uitmaken op de foto. Ik dacht dat je de coilover scharnierend had gemaakt met daaraan vast de schokdemper en de reactiestang gemodificeerd had (speling geven) om ev het casterprobleem proberen op te lossen, maar ik te veel aan het dromen geweest zeker. :wink:

Torsiebalk van 50mm: ik bedoel dus met onafhankelijke wielophanging. Geloof me, ik was echt goed aan het dromen :lol:

Kun je de caster ook bijstellen?

In ieder geval echt super uitgevoerd :thumbs:

p.s. Welke velgen zijn dat eigenlijk?
Het zijn azev velgen 15 inch.
ik kan stellen: camber en sporing (bij de achteras) maar dat kun je niet op de foto´s zien. helaas vertel ik niet hoe je dat moet doen omdat ik bang ben dat mensen dit bij hun straatauto gaan doen en dan wellicht brokken gaan maken.

ben je weer WAKKER :thumbs:

Terug naar “Projecten”