Opknappen 33 type 1
Geplaatst: zo apr 02, 2006 18:07
Eindelijk kunnen we weer aan de slag, gezien het weer langzaam weer overeind krabbelt werd het tijd om weer eens iets aan mn 33'jes te doen, en gezien vorig jaar geheel in teken van de SW stond stond (Klik hier) is het nu tijd voor het andere meisje, de type 1 van de allereerste productiemaanden van de 33.
Deze auto heb ik vorig jaar gekocht bij Sergio, en sinds 15 januari 2005 in een stalling gezet gezien ik liever eerst de SW klaar wou hebben. Er zit een leuke geschiedenis aan deze auto, gezien deze in 2003 richting de Sud fabrieken in Italie is geweest zonder iets van problemen. Mochten meer mensen wat weten over deze auto, schroom niet om je verhaal in dit restauratie topic te plaatsen! Vandaag de auto opgehaald samen met Erik (alias turbodelta) die exact op de afgesproken tijd aanwezig was bij de staling en heeft de auto keurig netjes vervoerd!
De tijd heeft zijn sporen wel achtergelaten op de auto, maar goed, wat wil je na 23 jaar. Het chassis is wonderbaarlijk goed, moet wel iets aan gelast worden, maar het is bij lange na niet zo erg als mijn type 2 SW. De carosserie daarintegen is een stuk minder, er zijn veel roestblazen en plekjes, rond tankdop, deur randen, spatbordrand voor en rond het voorraam. Desondanks dat sprak het originele uiterlijk, en natuurlijk de zeldzaamheid mij ontzettend aan waardoor ik dr kocht.
Wat moet er gebeuren dit jaar, de lijst wordt steeds groter. Als eerste gewoon onderhoud, dus d-riemen, spanrollen, olie, ontsteking, carbs stellen, kleppen stellen etc etc. Daarnaast moet de remmerij voor weer gangbaar gemaakt worden, dus de klauwen moeten worden gereviseerd en nieuwe remblokken monteren. Gelukkig is deze auto elektronisch echt een wonder, op de toeter na (komt door een draadbreuk ergens onder het dashboard) werkt alles van de auto, dus elek ramen, lampen, klokje etc etc. De toerenteller werkt ook niet goed bedenk ik me nu ineens, daar moet dus ook nog iets aan gedaan worden.
Dit kan ik allemaal zelf af, alleen het laswerk, en eventueel spuitwerk dat kan ik zelf niet, dus daarvoor zal de auto uitbesteed gaan worden (Tom?
). Het grootste doel is om deze auto origineel te restaureren, dus niks niet verlagen of hippe velgen, maar wel nieuwe 'UFO' wieldoppen als die nog ergens te vinden zijn en een nieuw interieur. Zowieso een nieuwe bestuurdersstoel, deze is wel erg doorgezakt.
Wat foto'jtes van het oude beestje:



Zodra ik weer een digi camera heb zal ik foto's plaatsen van het meisje zoals ze er nu bijstaat hier thuis op de oprit. Voor de rest hoop ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden met foto's van de 'restauratie' van de type 1.
Deze auto heb ik vorig jaar gekocht bij Sergio, en sinds 15 januari 2005 in een stalling gezet gezien ik liever eerst de SW klaar wou hebben. Er zit een leuke geschiedenis aan deze auto, gezien deze in 2003 richting de Sud fabrieken in Italie is geweest zonder iets van problemen. Mochten meer mensen wat weten over deze auto, schroom niet om je verhaal in dit restauratie topic te plaatsen! Vandaag de auto opgehaald samen met Erik (alias turbodelta) die exact op de afgesproken tijd aanwezig was bij de staling en heeft de auto keurig netjes vervoerd!
De tijd heeft zijn sporen wel achtergelaten op de auto, maar goed, wat wil je na 23 jaar. Het chassis is wonderbaarlijk goed, moet wel iets aan gelast worden, maar het is bij lange na niet zo erg als mijn type 2 SW. De carosserie daarintegen is een stuk minder, er zijn veel roestblazen en plekjes, rond tankdop, deur randen, spatbordrand voor en rond het voorraam. Desondanks dat sprak het originele uiterlijk, en natuurlijk de zeldzaamheid mij ontzettend aan waardoor ik dr kocht.
Wat moet er gebeuren dit jaar, de lijst wordt steeds groter. Als eerste gewoon onderhoud, dus d-riemen, spanrollen, olie, ontsteking, carbs stellen, kleppen stellen etc etc. Daarnaast moet de remmerij voor weer gangbaar gemaakt worden, dus de klauwen moeten worden gereviseerd en nieuwe remblokken monteren. Gelukkig is deze auto elektronisch echt een wonder, op de toeter na (komt door een draadbreuk ergens onder het dashboard) werkt alles van de auto, dus elek ramen, lampen, klokje etc etc. De toerenteller werkt ook niet goed bedenk ik me nu ineens, daar moet dus ook nog iets aan gedaan worden.
Dit kan ik allemaal zelf af, alleen het laswerk, en eventueel spuitwerk dat kan ik zelf niet, dus daarvoor zal de auto uitbesteed gaan worden (Tom?

Wat foto'jtes van het oude beestje:



Zodra ik weer een digi camera heb zal ik foto's plaatsen van het meisje zoals ze er nu bijstaat hier thuis op de oprit. Voor de rest hoop ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte houden met foto's van de 'restauratie' van de type 1.