Inmiddels zit het luchtfilter op de juiste plaats, goede tip

!
Afgelopen weekend heb ik weer wat tijd in de P4 gestoken, en volgens de traditie had hij weer een paar verrassingen voor mij in petto.
Allereerst loopt de motor niet lekker meer, sloeg hij af en krijg ik hem niet meer aan de praat. Ik ga in eerste instantie de timing van de distributie nakijken want het lijkt er sterk op alsof deze 1 of 2 tandjes verkeerd staat (eerder 2 dan 1...). Balen dus want ik kan er nu moeilijker bij, maar het is niet anders.
Verder heb ik alle electronica nagelopen, enkele lampjes werkten niet (stadslichtje, knipperlicht), de oorzaak zat hem consequent in de draad bij de stekker. Ook heb ik mistlampjes aan de voorkant gemonteerd, de meeste tijd ging nog zitten in het vinden van het juiste relais in de grote relaisdoos. De meeste relais' gaven een vreemd resultaat (ook met de jusite nummering van de pootjes) zoals een brandend rechter mistlicht bij stadslichten aan, ongeacht of de mistlampen ingeschakeld waren of niet. Het relais met het groene voetje bleek de enige juiste te zijn (met dezelfde codes op de voetjes, maar blijkbaar toch afwijkend).
Helaas moet ik de middenconsole weer demonteren, eronder ligt bedrading voor de 4wd en daar zit 1 stekker los waar ik niet meer goed bij kan komen (Ik kreeg een 4wd storing te zien).
Verder bleek de achterruitenwisser niet meer te werken maar deze had ik ook nog op reserve liggen (wie wat bewaart heeft wat!) dus dit is ook opgelost.
De voorbumper had ik ook gemonteerd. Als verrassing ontbraken hier de kooimoeren in de carrosserie. Na een speurtocht door mijn moerendoos kon ik 2 kooimoeren vinden, maar kwam er dus ook nog 2 tekort, Dit heb ik maar opgelost met bouten, moeren en ringen. De bumper hangt er nog niet 100% naar mijn zin op, maar dit komt nog goed.
Nog een andere verrassing: bij het monteren van het uilaatsysteem brak de helft van het achterste ophangoog af

Wat blijkt, dit oog was al vooor de helft doorgeslepen.... Ik snap er helemaal niks van... Dus ik heb er weer een lasklusje bij.
Verder heb ik de bodem nog een keer deels behandeld en vervolgens de benzine- en remleidingen met nieuwe klemmen op hun plek gehangen. De nieuwe klemmen klikten gelukkig goed vast op de oude bevestigingspunten.
Tja, nu dus nog 1 grote klus, het oplossen van het slecht lopen van het blokje, dan moet ik nog steeds een remklauw voor rechtsvoor op de kop tikken (wie o wie kan mij helpen??!!) en de achterremmen nakijken (hij rolt zwaar).
Het linker voorraam werkt ook nog niet maar hiervoor moet ik in eerste instantie de zekeringen nakijken en de bedrading doormeten.
Tja, het is inmiddels een hele renovatie van de P4 geworden. De klus is veel omvangrijker dan ik gehoopt had maar het einde nadert!