Uitlezen is voor het onregelmatig optrekken bij half gas.Je kan ook gewoon door rijden met olieverbruik natuurlijk. Een revisie of een blok wisselen of een andere auto kost al snel meer dan duizenden kilometers olieverbruik je kosten. Op zich is jouw auto volgens mij nog hard en goed dus misschien dat een motor ruilen nog de moeite is? Je had het er ook al over dat je misschien een baan met lease-auto kon krijgen, dan zal deze auto ook overbodig worden? Genoeg afwegingen in ieder geval en een 2ehands 155 koop je tegenwoordig al voor het geld wat een grote beurt je bij de dealer kost.Je hebt PB.
De oorzaak is misschien anders, maar het resultaat hetzelfde, de motor zou dus open moetenZouden de klepsteelrubbers een zelfde effect hebben, dat lijkt me ongetwijfeld een goedkopere reparatie. Want als ik de boel zo op een rijtje zet, begin ik te denken dat ik de auto toch maar moet inruilen.
Klepsteelrubbers geven juist blauwe rook uit de uitlaat bij gas loslaten, niet bij het gas intrappen. Wat precies de oorzaak van je olieverbruik is zal veel meer voor bekeken moeten worden, dat kan je met uitlezen niet bepalen. Heb je die compressietest gedaan met koude of juist warme motor? Eventueel olie in de verbrandingskamers bijgespoten om te kijken of dat scheelde? Heb je die motor al eens schoongemaakt van buiten en gekeken waar het precies lekte en hoeveel?
Compressie test bij warme motor gedaan, maar tussendoor eerst gelunched. De auto zal ook blijven als ik een lease-auto krijg, ik wil eerst kijken wat ik gewoon aan inkomsten belasting moet betalen (heb tot nu toe mijn inkomen onder de teruggave grens weten te houden). Dus ik rij waarschijnlijk nog het gehele jaar in deze of een andere Alfa prive.
Het blok lijkt vanuit de olievuldop te lekken, waarna het verder stroomt richting, de voorkant van de motor (kettingzijde). Ik ben vergeten te bellen vandaag (moest nog wat dingen regelen nav een beurs), komt morgen wel, ik heb er niet veel haast mee.