Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Mijn AR 33 QV Project

vr jan 30, 2009 11:22

Helaas van de week distr.riem van me oude dame geknapt :cry:

Leermoment mbt vervangen van distr.riemen/waterpomp is nu dus verschoven (ik wilde dit graag zelf doen van de zomer), kop moest vervangen worden en met mijn ervaring ging dat écht niet lukken, dus is de oude dame naar haar vertrouwde garage aan de sonoystraat gebracht.

Probleem is waarschijnlijk niets eens veroorzaakt door een versleten distr.riem, maar doordat de kop aan de linkerkant olielekte
Dat is bij de distr.riem gekomen, volgens Italia was de riem doorweekt!

Schade:

Nieuwe kop erop, gelijk nwe riemen, rollers, waterpomp, olie/oliefilter, radiateur(zag er ook al niet best uit), bougies, bakolie ook maar gelijk gedaan....

auto is vanmiddag klaar, kosten durfde ik nog niet te vragen....
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Sprintqv1984

vr jan 30, 2009 21:05

Hallo,

Dat is mijn oude alfa!! Wat is er met de rest van het interieur gebeurd?? Zit een QV interieur van na 1992 in. Er zaten goed stoelen in 4 jaar geleden met de bekende alfa spikkels. Auto begon destijds inderdaad te roesten bij tankdop en onder reservewiel. Ooit is er iemand bij me naar binnen gereden, rechts achter, zoals je wel ziet aan de steun en de roestvorming. tevens heeft mijn stoel een schuiver gemaakt, vandaar die las onder de rijdersstoel. Toen kon ik nog nmet zo goed lassen. Sorry. Met deze auto heb ik enorm veel plezier gehad en deze auto heeft werkelijk heel Italie gezien, inclusief Sardinie. Mijn vrouw reed er twee jaar lang dagelijks 200km mee. Van Arnhem naar Enschede en terug. 300 euro per maand aan benzine, maar hij rijd geweldig.

Ik heb nog heel wat onderdelen liggen.. Toen ik deze auto kocht werd ermee geraced en had deze auto alleen een recarostoel. Het plafond was toen al zo, maar de stickers en de enorme subwoofers met goudenkabels heb ik er uitgesloopt en een origineel interieur erbij gezocht. Die L is mijn eerste letter van mijn voornaam. Mijn broer had er een met een J erop.
Ik vind het echt fantastisch om de auto weer eens te zien, maar ik schrik er wel van dat ie niet zo origineel meer is... Maar las dat jij er net zo over denkt..Wat voor een kilometerteller zit erin?? Wat een lelijk stuur. (Heb nog een originele liggen en nog veel meer, maar helaas geen stoelen oid meer..) Ik heb nog hele mooie foto's van deze auto. In Italie waren ze er destijds helemaal weg van. Ik heb ook nog alle rekeningen liggen.
De auto kent Zandvoort en Spa van binnen uit. Heeft een keer distributieriemen laten knallen, de waterpompschoepen versmolten en de uitlaat was destijds een optie en past beter onder de inkeping in de bumper.

Succes met de restauratie. Mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel...

Momenteel ben ik hiermee bezig:

http://www.flickr.com/photos/29587707@N06/

Sprintqv1984

Re: RE: Mijn AR 33 QV Project

vr jan 30, 2009 21:49

Mijjn project kan beginnen! 8)
Inmiddels ben ik wederom de trotse eigenaar van een 33; een 33 16v QV S (Er staat ook nog eens een L op de achterkant, waar staat die voor??)
Ik weet niet of je vraag reeds beantwoord is maar de L staat voor Lusso. Luxe uitvoering. ;)
Sorry beste mensen: het is de L van Lusso, maar deze komt niet voor bij een QV. Het is de eerste letter van mijn voornaam. Aangezien ik de helft van een tweeling ben en mijn broer dezelfde auto had met een J.... En: de matten zijn mooi he! Berfelo..., maar daar wil hij niets van weten, die doet alleen nords.....

Sprintqv1984

za jan 31, 2009 12:41

Zo, vandaag kleine wijziging aan me bella;

De P4 velgen zijn verkocht, Friso bedankt voor het (de)monteren :lol: :wink:

En totdat er (ooit?) een betaalbare set ronals (15 inch) om de hoek komen waaien, deze 15 inches van broerlief eronder 8)
Ze hebben trouwens onder tig alfa's gezeten, o.a onder mijn eerste alfa...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waren wel de originele velgen. En: Niet P4 alleen dus!!

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member

za jan 31, 2009 14:17

Hallo,

Dat is mijn oude alfa!! Wat is er met de rest van het interieur gebeurd?? Zit een QV interieur van na 1992 in. Er zaten goed stoelen in 4 jaar geleden met de bekende alfa spikkels.
Ik heb de auto met de huidige interieur gekocht :) vindt ik persoonlijk wél mooier dan degene met spikkels :oops:

Auto begon destijds inderdaad te roesten bij tankdop en onder reservewiel. Ooit is er iemand bij me naar binnen gereden, rechts achter, zoals je wel ziet aan de steun en de roestvorming.
Als je meer info over die aanrijding hebt, hoor ik het graag!

tevens heeft mijn stoel een schuiver gemaakt, vandaar die las onder de rijdersstoel. Toen kon ik nog nmet zo goed lassen. Sorry.
ha ha ha ;) Nou als je mij ook eens wilt leren lassen 8)

Met deze auto heb ik enorm veel plezier gehad en deze auto heeft werkelijk heel Italie gezien, inclusief Sardinie. Mijn vrouw reed er twee jaar lang dagelijks 200km mee. Van Arnhem naar Enschede en terug. 300 euro per maand aan benzine, maar hij rijd geweldig.
Ze rijdt nog steeds geweldig, weet alleen niet of de km stand óf zelfs de blok nog de originele is, sinds de km stand ca 170km aan geeft. Blok (liep) goed

Ik heb nog heel wat onderdelen liggen..
wat dan, wat dan :lol: 8)

Toen ik deze auto kocht werd ermee geraced en had deze auto alleen een recarostoel. Het plafond was toen al zo, maar de stickers en de enorme subwoofers met goudenkabels heb ik er uitgesloopt en een origineel interieur erbij gezocht.
In welke periode heb je haar gehad? Foto's ? Kleurrijke historie tot nu toe hoor! :)

Die L is mijn eerste letter van mijn voornaam. Mijn broer had er een met een J erop.
Ook weer verduidelijkt, zit er overigens nog wel op, gaat er tzt af (sorry)

Ik vind het echt fantastisch om de auto weer eens te zien, maar ik schrik er wel van dat ie niet zo origineel meer is... Maar las dat jij er net zo over denkt..
Jep... Bedoeling is dat ze helemaal origineel wordt, enkel wel met ronals, gechiptuned , maar uiterlijk wordt originale ;)

Wat voor een kilometerteller zit erin??
eentje met ca 170.000km en zilver gespoten (net zoals de blowers), maar die wordt ook weer mooi zwart van de zomer (blowers zijn al eruit en zwarte voor in de plaats)

Wat een lelijk stuur. (Heb nog een originele liggen en nog veel meer, maar helaas geen stoelen oid meer..)
moeten we eens over pm-en ;)

Ik heb nog hele mooie foto's van deze auto. In Italie waren ze er destijds helemaal weg van. Ik heb ook nog alle rekeningen liggen.
als de mogelijkheid bestaat om een keer af te spreken en kopieen te maken, lijkt me erg gaaf! En kan ze weer even met je herenigd worden :)

De auto kent Zandvoort en Spa van binnen uit. Heeft een keer distributieriemen laten knallen, de waterpompschoepen versmolten en de uitlaat was destijds een optie en past beter onder de inkeping in de bumper.

gaaf, gaaf, vindt dit écht heel leuk. Zoals je hebt kunnen lezen is er wederom een distr.riem geknald, maar is ze ondertussen weer opgeknapt, haal haar a.s maandag op

Graag! een keer afspreken maar?

coooool!!!

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Sprintqv1984

za jan 31, 2009 14:33

Hallo,

Dat is mijn oude alfa!! Wat is er met de rest van het interieur gebeurd?? Zit een QV interieur van na 1992 in. Er zaten goed stoelen in 4 jaar geleden met de bekende alfa spikkels.
Ik heb de auto met de huidige interieur gekocht :) vindt ik persoonlijk wél mooier dan degene met spikkels :oops:
Maar niet origineel

Auto begon destijds inderdaad te roesten bij tankdop en onder reservewiel. Ooit is er iemand bij me naar binnen gereden, rechts achter, zoals je wel ziet aan de steun en de roestvorming.
Als je meer info over die aanrijding hebt, hoor ik het graag! Stelde eigenlijk niet zoveel voor. Was 's avonds en ik dacht dat er niks aan de hand was, want de bumper was heel en teruggesprongen, maar de volgende dag ontdekte ik de deuk, vanaf de roestplek tot over de hoek. Lampen waren nog heel.

tevens heeft mijn stoel een schuiver gemaakt, vandaar die las onder de rijdersstoel. Toen kon ik nog nmet zo goed lassen. Sorry.
ha ha ha ;) Nou als je mij ook eens wilt leren lassen 8)

Met deze auto heb ik enorm veel plezier gehad en deze auto heeft werkelijk heel Italie gezien, inclusief Sardinie. Mijn vrouw reed er twee jaar lang dagelijks 200km mee. Van Arnhem naar Enschede en terug. 300 euro per maand aan benzine, maar hij rijd geweldig.
Ze rijdt nog steeds geweldig, weet alleen niet of de km stand óf zelfs de blok nog de originele is, sinds de km stand ca 170km aan geeft. Blok (liep) goed Motor klinkt origineel. Zeker nu ook de andere kop het heeft begeven. Auto had destijds 3 ton gelopen en zelfs meer, maar de koppen waren net daarvoor geheel vernieuwd toen ik hem kocht in 2000. In 2005 heb ik hem verkocht voor hetzelfde bedrag als de aanschaf in 2000.

Ik heb nog heel wat onderdelen liggen..
wat dan, wat dan :lol: 8)
Zal binnenkort kijken, maar pedalen, stuurhuis ed, verwarming en wellicht gehele kabelboom nog...

Toen ik deze auto kocht werd ermee geraced en had deze auto alleen een recarostoel. Het plafond was toen al zo, maar de stickers en de enorme subwoofers met goudenkabels heb ik er uitgesloopt en een origineel interieur erbij gezocht.
In welke periode heb je haar gehad? Foto's ? Kleurrijke historie tot nu toe hoor! :) Ja, maar deze auto bleef verder hard aan de onderkant, behalve dan bij het reserve wiel, maar dat zal niet losstaan van de aanrijding.

Die L is mijn eerste letter van mijn voornaam. Mijn broer had er een met een J erop.
Ook weer verduidelijkt, zit er overigens nog wel op, gaat er tzt af (sorry)

Ik vind het echt fantastisch om de auto weer eens te zien, maar ik schrik er wel van dat ie niet zo origineel meer is... Maar las dat jij er net zo over denkt..
Jep... Bedoeling is dat ze helemaal origineel wordt, enkel wel met ronals, gechiptuned , maar uiterlijk wordt originale ;)

Wat voor een kilometerteller zit erin??
eentje met ca 170.000km en zilver gespoten (net zoals de blowers), maar die wordt ook weer mooi zwart van de zomer (blowers zijn al eruit en zwarte voor in de plaats)

Wat een lelijk stuur. (Heb nog een originele liggen en nog veel meer, maar helaas geen stoelen oid meer..)
moeten we eens over pm-en ;)

Ik heb nog hele mooie foto's van deze auto. In Italie waren ze er destijds helemaal weg van. Ik heb ook nog alle rekeningen liggen.
als de mogelijkheid bestaat om een keer af te spreken en kopieen te maken, lijkt me erg gaaf! En kan ze weer even met je herenigd worden :) Zeker. Ik zal kijken wat ik nog digitaal heb en Zoetermeer is niet ver van Arnhem, dus wie weet...

gaaf, gaaf, vindt dit écht heel leuk. Zoals je hebt kunnen lezen is er wederom een distr.riem geknald, maar is ze ondertussen weer opgeknapt, haal haar a.s maandag op

Graag! een keer afspreken maar?

coooool!!!

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member

za jan 31, 2009 15:13

akkoord, stoelen zijn dan niet origineel :oops: 8)

Ze is dus waarschijnlijk inmiddels ruim over de 5ton (met dezelfde blok, min of meer !), respect voor onze Alfa! 8)

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Sprintqv1984

za jan 31, 2009 17:06

Zeker! Ik was de tweede of derde eigenaar en het was mijn eerste auto. Met pijn in mijn hart weggedaan. Daarnaast heb ik ooit een Alfa 75 ts gehad en die Sprint, die ik inmiddels bijna APK af heb. Hopelijk is de carrosserie ook 100% komende zomer. Eerst maar eens APK erop proberen te krijgen. Heel veel succes met de 33. Ik ga kijken wat ik nog heb liggen aan 33 spul!

Groet,

Luuk

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member

do mar 10, 2011 15:36

Inmiddels is het dus 2 jaar geleden dat ik hier nog iets over mijn project heb gepost.
Mijn leven heeft de afgelopen periode (en ben er nog niet doorheen) hele zware tijden gekent :(

De 33 heeft bijna 1 jaar stil gestaan, maar wordt nu weer stilaan aangepakt.

Ik heb de kachel gerepareerd, veerpootlagers vervangen, stuuras links en ben nu bezig met de stuurhusirubbers. "Bezig" is een groot woord, de bella staat op bakstenene en linksvoor is de veerpoot, schijfrem, stuuras e.d losgehaald en nu moet het werk aan de stuurhuisrubbers beginnen, maar 'durf' nog niet zo goed.
Zaterdag moet het gaan gebeuren en zondag als uitloop dag.

Volgende week een hele hoop laswerk, de hele interieur, inclusief tapijt en de onderliggende isolatie is er inmiddels uit. De meeste laswerk zit in de achterbak, 2 krikpunten, 5 tal punten op de bodem en natuurlijk rondom de tankdop.
dan kan ie weer door de apk

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Sprintqv1984

do mar 10, 2011 16:10

Goed te lezen dat je weer bezig bent! Zou het erg leuk vinden om mijn oude dame weer eens te zien rijden!

Had je mijn project al gezien? www.luukvangeffen.nl

Deze staat te koop, omdat ik echt geen tijd meer heb voor dergelijke, geweldig rijdende, auto's!

Succes

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

do mar 10, 2011 16:39

Zo, het hele verhaal eens doorgelezen. Goed dat je het weer hebt opgepakt, en weer met de 33 aan de gang gaat. Leuk om dit te volgen, en die QV S 33's zijn zeldzaam hoor. Je hebt een mooi exemplaar staan.

Succes gewenst met de aankomende klussen!

Gr. Geert-Jan
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member

do mar 10, 2011 19:50

Goed te lezen dat je weer bezig bent! Zou het erg leuk vinden om mijn oude dame weer eens te zien rijden!

Had je mijn project al gezien? www.luukvangeffen.nl

Deze staat te koop, omdat ik echt geen tijd meer heb voor dergelijke, geweldig rijdende, auto's!

Succes
mooi project hoor! Ik zit momenteel financieel aan de grond (onderneming failliet gegaan), anders had ik zeker intresse gehad 8)
Zo, het hele verhaal eens doorgelezen. Goed dat je het weer hebt opgepakt, en weer met de 33 aan de gang gaat. Leuk om dit te volgen, en die QV S 33's zijn zeldzaam hoor. Je hebt een mooi exemplaar staan.

Succes gewenst met de aankomende klussen!

Gr. Geert-Jan
bedankt!

hierbij wat fotos en wat vragen;

Afbeelding

het grote moertje in het midden houdt de stuurhuis verbonden met de stuur? krijg het in ieder geval met geen mogelijkheid los, iemand tips?

Afbeelding

de stuurstangen op het stuurhuis, ook deze krijg ik niet 1-2-3 los (van onderen, liggend op de grond. erg weinig ruimte om kracht op te zetten. iemand tips?[/img]

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 11, 2011 13:34

Toch maar weer verder gegaan.

Besloten eerst eens de krik onder de achterste deel van de bak te zetten, achterste motorsteun los, bouten achterste deel bak los en de blok een tiental centimeters laten zakken.

Borgringen van de aandrijfstangen op het stuurhuis afgehaald en nu kom ik even niet verder, krijg namelijk de bouten van deze stangen op het stuurhuis met geen mogelijkheid los :(

Afbeelding

en moet deze inbus (rechterzijde stuurhuis) ook los?

Afbeelding

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Huib
Guru
Guru

vr mar 11, 2011 13:44

Afbeelding

het grote moertje in het midden houdt de stuurhuis verbonden met de stuur? krijg het in ieder geval met geen mogelijkheid los, iemand tips?
Die grote moer hoeft niet los, daarmee wordt de inwendige speling van het stuurhuis gesteld. Het stuurhuis heeft een kort asje met een spievertanding wat door het schutbord heen de auto insteekt. De stuurkolom zit hier overheen geschoven en vast met een klem. Dus in de auto even de klem loshalen en dan de stuurkolom eraf wippen.

[Afbeelding

de stuurstangen op het stuurhuis, ook deze krijg ik niet 1-2-3 los (van onderen, liggend op de grond. erg weinig ruimte om kracht op te zetten. iemand tips?
Alle bouten kunnen los, het is een kwestie van het juiste gereedschap. Een goede ratel met een goed passende dop doet al wonderen. Bij voorkeur geen steeksleutels of nog erger bacho's gebruiken want dan heb je maar twee contactvlakken op de bout. Deze twee bouten moeten wel los voordat je het stuurhuis uit kunt bouwen.

en moet deze inbus (rechterzijde stuurhuis) ook los?

Afbeelding
Kijk even waar de leiding heen loopt. Als deze aan de andere kant weer op het stuurhuis aangesloten zit hoeft hij er (nu) niet af. Alleen de aanvoer en de retourleiding vanaf de pomp moet je losmaken maar dat heb je al gedaan zo te zien.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Projecten”