Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden...

vr feb 15, 2008 15:16

meer zuigers = meer oppervlak
dat hoeft niet, een kilo veren is net zo zwaar als een kilo lood :wink:

maar is wel een ding om rekening mee te houden idd
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden...

vr feb 15, 2008 19:16

De laatste keer dat ik reed was de hele boel nog gangbaar, maar achter werd wel een beetje twijfelachtig. De schijven wist ik dat die er aan zaten te komen en achterremblokken waren nog voldoende maar die heb ik toen in 3 sessies van 20 min opgestookt... :twisted: De rest was nog goed, misschien dat de verstelling wat twijfelachtig werd...
Maar toen heb ik de auto weg gezet er er een jaar niets meer aan gedaan. Ook nog zo handig gweest om de de handrem erop te zetten... :oops: Maar het zou natuurlijk heel goed kunnen hoor, heb altijd wat gedoe gehad met de remmen, heb nog eens samen met iemand op het circuit de remmen door zitten pompen omdat de boel al kookte als ik al naar het pendaal keek... :lol:
Ik heb een instelbaare remdruk begrenzer naar achter, dus daar kan ik lekker mee spelen. Kan de Volvo 'Aambeelden' zoals jij ze noemt wat tegengas geven. Over het algemeen rij ik met best wel veel remdruk achter. Gewoon net zo lang opschroeven totdat de boel achter blokkeert, en dan een stukkie terug. Dan duikt de auto niet zo erg met remmen en blijft veel vlakker dus stabieler met remmen.
Vergis je trouwens niet, zoveel groter als de originele klauwen zijn ze ook weer niet, de standaard hebben 2 grote zuigers, de Volvo's 4 kleine...

Afbeelding

Een van de blokjes... Je kan in ieder geval niet zeggen dat ze hun geld niet opgebracht hebben... :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden...

vr feb 29, 2008 23:53

Zo, laatste tijd kalmpjes aan verder knutselen. Zo heb ik de achteras eronder vandaan gehaald, want ik heb dit nog liggen:
As met gewijzigde sporing en camber. Ook zit er een SZ Dion kogel in en een lager in de wattstang verbinder (de zoute drop)...

Afbeelding

Na wat gestoei met de voorste bakrubbers de boel er onder vandaan. Een jaar of 2 geleden is de bak gereviseerd dus alles kwam goed los... :)

Afbeelding

Alleen kreeg ik een beetje een nare verrassing : Aandrijfassen passen niet op de naven/lagers... :? Is er verschil in aandrijfassen bij een 75 ? Is toch allemaal het zelfde of moet ik nu turbo/V6 Assen hebben ofzo :?: (sorrie dat de foto wat vaag is, heb nu geen zijn om in weer en wind naar de schuur te gaan...)

Afbeelding

Dit is de as waar het vanaf kwam, zo ver ik weet gewoon standaard TS...

Afbeelding

Ook ben ik een hitteschild aan het maken voor de hoofdremcilinder. Heb een beetje een mal gemaakt van karton maar dit moet hem ongeveer gaan worden. Ga het gevaar maken van aluminium en de binnenkant beplakken met isolatie materiaal.

Afbeelding

De Giulia remklauwtjes. Heeft iemand een idee hoe ik die zuigers eruit ga krijgen ? Allemachtig wat zitten die vast ! Bij de volvoklauwen kon ik ze met een waterpomptang eruit trekken, dat kan ik nu wel shaken !

Afbeelding

To be continued...

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 00:00

misschien net als bij een 33 achterklauw draaiend?? ( weet niet of dat het is, maar geef maar een idee)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 00:02

Op zich een goed idee, maar : Er wil er maar 1 draaien, de rest zit gewoon muuuuuur vast !

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 00:08

terug in elkaar zetten, en dan aansluiten op je HRC. en trappen maar... Wel opletten, dat je er wat tussen stopt, anders gaat er maar 1 zuiger per klauw los in de praktijk. :wink:

Oh en wat de aandrijfassen betreft, dan moet je of V6 / turbo assen hebben, maar dan moet je ook de steekassen over zetten........of je wisselt de wielnaven! :roll:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 00:12

Die 'dikke' as is van een turbo of een v6...

Zul je om moeten zetten ben ik bang. :( assen van een turbo of v6 gebruiken gaat ook niet zomaar, hebben aan de andere kant ook zo'n flens zitten. :wink:

Je kunt ook je achterremmen buitenboord gaan maken zie ik, naven achter afgedraaid en bevestigingen voor klauwen aanwezig. 8) kun je daar wat close-ups van maken voor mij, wil ik ook nog doen bij mijn reserve as.... :)

Groeten Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 00:13

En Sander is me net voor met het assen verhaal... toch sneller leren typen denk ik. :oops:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 09:51

Dat wordt dus de naven over zetten... :cry: Is dat een beetje te doen zonder luchtsleutel ? Zie dat er fijn draad op zit en ik moet een dop 36 halen...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

za mar 01, 2008 10:40

dat wil best zonder lucht. Dop 36 met 1/2 aansluiting en een groot sterk wringijzer evt met een ijzeren pijp erop. Dan moet het gaan lukken.
Kan je gelijk even de wiellagers bekijken......
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem

ma mar 03, 2008 18:54

dat wil best zonder lucht. Dop 36 met 1/2 aansluiting en een groot sterk wringijzer evt met een ijzeren pijp erop. Dan moet het gaan lukken.
Kan je gelijk even de wiellagers bekijken......
Met toespoor achter ga je sowieso vaker kijken naar je achterwiellagers :wink: Kan je beter nu maar vast mee beginnen.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Steekasprobleem !

ma mar 03, 2008 20:51

Ik moet nog 'even' een dop 36 aanschaffen of kijken of ik die ergens kan lenen... Vandaag trouwens nieuws gehad van de Automaterialen boer die ook in remrevisie doet : Een van de klauwen zijn de zuigers eruit, bij de ander zit er 1 zo enorm vast dat de pers tegen de max aan zat en er nog niets gebeurde... :cry: Bij deze ben ik dus weer op zoek naar een 105 serie klauw. Weet alleen nog niet welke kant... :?

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Remklauw 105 serie v

ma mar 03, 2008 21:45

misschien een stom idee, maar probeer de zuiger eens wat verder erin te krijgen

of leg hem eens in de wd40 voor een week

en toch snap ik het dan niet helemaal, de klauwtjes komen van een rijdende auto af (wel al weer een tijd geleden, want bij mij lagen de klauwtjes al even op de plank)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1171
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

Re: RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden...

ma mar 03, 2008 22:07

Ook ben ik een hitteschild aan het maken voor de hoofdremcilinder. Heb een beetje een mal gemaakt van karton maar dit moet hem ongeveer gaan worden. Ga het gevaar maken van aluminium en de binnenkant beplakken met isolatie materiaal.

Afbeelding
Je kan ook een hitteschild van een Turbo nemen, hoef zelf niet te gaan fabriceren :idea:

Afbeelding

Gr. Antonio
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Remklauw 105 serie v

ma mar 03, 2008 22:34

@ AlfaQV75 : Al geprobeert... Daarom heb ik ze naar een revisie bedrijf gebracht om uit elkaar te persen. Dat doen ze hydrolisch. Als hun het niet lukt, kan niemand het denk...

@ Alfasud : Ben bang dat een hitteschild van een turbo niet past i.v.m. mijn remdruk begrenzer voor de achterremmen. Daarom maak ik wat zelf...

Terug naar “Projecten”