Zoals gezegd vandaag de remmen aangepakt; achter bleek niet nodig (3werf hoera!

) maar voor bleven ze toch behoorlijk kleven na het indrukken van de rem...
Eerst geprobeerd om de zuigers dmw heen en weer drukken (heen met het rempedaal, weer met een grote tang

) tot wat meer speling te bewegen...Nope.
Dan maar een tang eraf gedraaid en gesplitst. Ja leuk maar hoe krijg de zuigers er dan uit ?(zonder perslucht oid)
Juist>tang terug in elkaar en aan de remleiding op de auto.Vervolgens net zo lang gepompt tot de zuigers zowat tegen elkaar kwamen (viel er eentje bijna uit)...spul weer naar de werkbank verhuist en daar weer gespitst. De ene kant dus netjes gemaakt (roest achter de stofkap bleek bij allemaal de boosdoener te zijn) en de zuiger terug gemonteerd met Ate remmenpasta.
Tang weer in elkaar en terug op de auto en aangesloten. De 'verse' zuiger vastgezet met een grote lijmtang en maar pompen tot de andere zuiger ook in beweging kwam...
Andere tang zelfde verhaal...
Nah alles weer ontlucht; tijd voor een rondje toeren:

wat rijdt ie lekker 'oud' op de 185/14 bandjes en standaard onderstel>leuk hoor! tis wel ff slikken als je uit een (naar straatbegrippen) spijkahhagde 75 ts komt maar een bochtje aansijden ben je zo weer gewend...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...