Pppffffffff het leek wel een slopert.
Maar succes, ik volg dit hele topic al met veel plezier en dat wordt alleen maar beter.
Grt rogeralfa

Dat mag tegenwoordig, je mag zelfs een as zelf bouwen, zoals ik onder de blauwe heb. Echter veerschotels schijnen niet gerepareerd te mogen worden, alleen vervangen.Ik hoop dat je zo door de APK krijgt. Mij staat bij dat je niet aan de achteras mag lassen. In mijn sud tijd heb ik wel nieuwe asen moeten kopen omdat de as niet gelast mocht worden.
mij werd verteld dat je wel aan veerschotels mag lassen zolang het geen roestschade is.Dat mag tegenwoordig, je mag zelfs een as zelf bouwen, zoals ik onder de blauwe heb. Echter veerschotels schijnen niet gerepareerd te mogen worden, alleen vervangen.Ik hoop dat je zo door de APK krijgt. Mij staat bij dat je niet aan de achteras mag lassen. In mijn sud tijd heb ik wel nieuwe asen moeten kopen omdat de as niet gelast mocht worden.
Je hebt helemaal gelijk!mij werd verteld dat je wel aan veerschotels mag lassen zolang het geen roestschade is.
dus als er een scheur in een veerschotel zit mag je het deugdelijk lassen, is het verroest, moet je ze vervangen.
en deugdelijk is natuurlijk op inzicht van de keurmeester zelf.....
Het ziet er inderdaad beter uit maar het geval is dat de latere spruitstukken van de fabrieks twin carb motoren niet passen want de koppen daar van zijn ook anders. Namelijk is de afstand tussen inlaat kanalen en water kanalen kleiner bij de enkel carb koppen, en deze "trofeo" koppen zijn daar op gebaseerd. Door de vergrootte inlaat kanalen van deze koppen word de scheidingswand tussen inlaat kanaal en koel kanaal wel erg dun trouwens...Heeft dat spruitstuk nog voordelen buiten dat het er mooier uitzien dan de standaard koelvloeistof slangen?
Tsja wat kan ik zeggen...ik ben er blij mee nu.Mooie sud,die voor mij wel een bijsmaak heeft.