Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

za aug 27, 2005 21:09

je bent goed bezig rens,

die tussenplaat zou ik als ik jou was, van dikke plaat maken over de hele lengte
en die gaten hoeven er ook niet weer in
is makkelijker en sterker


ga zo door
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

zo aug 28, 2005 22:31

Zal ik doen als ik zo ver ben. Ben nu nog bezig met die profieletjes te plaatsen. Ben nu ongeveer bij de voorste kriksteun aanbeland.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma aug 29, 2005 20:39

kriksteunen en dorpels:

Afbeelding

Afbeelding

Plaats waar de kriksteun moet komen te zitten.

Afbeelding

Lastig klusje dit, er zitten nogal wat slechte plekken op.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma aug 29, 2005 21:16

:cry:

ahum. Ik ben door graffiaturo op een fout gewezen. Het plaatwerk wat onder die dorpel zit is te dun :( Dat moet dus minimaal 1,5 mm zijn.

Gelukkig kom ik er nu achter en hoef ik m'n krik niet uit m'n dorpel te peuteren :wink: .

Dus kleine tip mocht iemand aan zoiets beginnen.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma jun 26, 2006 11:12

Zo ik kom steeds iets verder met de 33.

Kriksteunen zijn nu wel stevig :wink:. Binnestedeel van de dorpel met bodem zit er in. Middelste deel van de dorpel is weer aanwezig. Heb geen dikkere plaat gebruikt, maar gewoon aangevuld, ik had zo gauw geen dikkere plaat en werd er ook een beetje moe van om hem nog verder af te breken :wink: .

En gister heb ik de buitendorpel aan de linkerkant erin geplaatst :D. Het laswerk aan de bodem en de binnendorpel moet nog wel een beetje afgewerkt worden. Zit er zo nog niet zo heel mooi uit, maar dat komt wel goed. Bovendien zie je dat op een gegeven moment ook niet meer. En het zit gelukkig wel stevig vast en dat is het belangrijkste..

De originele dorpel was een beetje duur. Zo'n €238,- per stuk. Nu had ik eerst het idee, dat mijn immitatie dorpel niet echt goed paste, maar met een paar aanpassingen ben ik toch goed te spreken over het resultaat. Heb de buitendorpel nu nog met een paar lassen vast gezet zodat ik goed kan kijken of die ook echt goed zit.

Binnenkant:
Foto kan ik ff niet vinden

Van te voren eerst de gaten gemaakt voor de positie van de skirts:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja hij past.

Afbeelding

buitendorpel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jun 27, 2006 22:59

goed bezig rens, ga zo door

en helemaal aflassen he, anders krijg je ellende
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jun 28, 2006 22:44

Ja dat was ik zeker van plan. De lassen die je nu nog zit had ik alleen om even te passen. Die zijn nog wel makkelijk los te maken mocht het uiteindelijk nog niet helemaal oke zitten, maar hij zit er mooi in, als ik morgen tijd heb maak ik hem helemaal goed vast, beetje afwerken en dan kan ik aan een andere plek beginnen.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8227
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jun 28, 2006 23:21

goed bezig rens, ga zo door

en helemaal aflassen he, anders krijg je ellende
? Dat valt reuze mee!
Elke las is een potentiele roestvanger, daarnaast zul je voldoende moeten koelen anders gaat de boel krom trekken.
Af fabriek worden zo ook alleen maar gepuntlast.

Tenzij het ingelaste plaat betreft uiteraard.... :roll:

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jul 18, 2006 12:40

Afbeelding

:shock:

























Pffffffffffff :D
Afbeelding
Het was wel even stressen of het allemaal ging passen. Gelukkig had ik alles meerdere malen goed gemeten en het dak past er mooi op. Zit nu al een beetje vast. Echter ik moet nu even een volle gasfles gaan halen. Het dak heb ik trouwens bij AG een tijd terug opgehaald en gelukkig is het nu dan weer op de goede plek terug gekomen.

Hier wordt denk ik binnekort colablikjes van gemaakt. Of kan ik er iemand blij mee maken. Het is inclusief wat er in het gat hoort. :whistle: O:)
Afbeelding

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jul 18, 2006 19:45

Petje af rens. Knap werk zo`n dak lassen. Ik zou er niet aan durven beginnen. En alles zonder extra steunen zo te zien? Gaan je deuren ook nog dicht? :biggrin: :wink:

Gebruikersavatar
Martinos
Full Member
Full Member
Berichten: 414
Lid geworden op: zo jan 23, 2005 23:31
Locatie: Toldijk

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jul 18, 2006 21:30

Goed bezig rens!!! :thumbs:
Keep up the good work!!
75 1.8 Carb '86
33 1.7 QV '88
164 3.0 24V automaat '94
GTV6 3.0 V6 24V '83

Non alfa: Citroen Mehari

Gebruikersavatar
Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 518
Lid geworden op: di dec 28, 2004 13:43
Locatie: Eindhoven

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jul 19, 2006 00:01

Tof man! Je hebt lef...niet zeuren maar gewoon doen! Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen...
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

Re: RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

wo jul 19, 2006 11:10

Petje af rens. Knap werk zo`n dak lassen. Ik zou er niet aan durven beginnen. En alles zonder extra steunen zo te zien? Gaan je deuren ook nog dicht? :biggrin: :wink:
Ja ik vroeg me eerst ook af of dat wel goed ging, mar mij was verteld dat dat wel moest kunnen. Uiteindelijk bleek het gelukkig ook zo te zijn. :wink:
Ik had er in het midden nog blokken onder gezet, voor de zekerheid. Alleen toen het dak eraf was, kon ik de blokken er gewoon onderuithalen, dat hoefde dus niet.

Riccardo: hehe, tja ben er gewoon aan begonnen, maar heb alles wel heel goed gemeten en gemeten en gemeten :wink:, daarna was het een hele geruststelling dat het uiteindelijk ook paste.

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 30, 2007 22:13

Een tijd geleden dat ik weer wat aangevuld heb. Er is nogal wat veranderd in die tijd. Ja het dak paste goed zie ook de foto. Overigens is de ruit stuk gegaan met het eruit halen en niet dat ik hem perse toch erin wilde hebben zonder dat dat die pastte :wink:

Dorpel aan de rechterkant is klaar inclusief bodem en kriksteunen. Dit moet ik alleen nog een beetje bijwerken, mijn slijptol is zo goed als stuk gegaan, dus ben ik ergens anders verder gegaan.

Achterpaneel zit nu een nieuw in, gelukkig heb ik een goede kunnen vinden, linkerachterpaneel zit er ook in. Er zit een ander voorfront in, motorkap moet ik nog een beetje aan doen en dan kan ik het voorfront ook helemaal vast zetten, dit zit maar een beetje gehecht zodat ik er eventueel nog mee kan schuiven totdat de motorkap er goed in ligt. Maar eerst liggen nu de preoriteiten achteraan om dat af te maken en netjes af te werken, dan beland ik vanzelfs aan de voorkant.

even wat sfeerplaatjes in onchronologische volgorde:

Afbeelding
De binnenrand van het spatbord heb ik vernieuwd, dit was niet rot, alleen het was daar los gemaakt tijdens het plaatsen van een ander binnenscherm en daarna weer vast gezet. Pas daarna heb ik een ander achterscherm geplaatst en toen moest dat weer los. Dit had ik blijkbaar wel degelijk vastgezet dus die rand die was beschadigd en lelijk. Ik heb er een nieuw randje ingezet, zodat ik het nieuwe paneel ook weer netjes vast kon lassen. Dit is wel een beetje wazig op de foto helaas.


Afbeelding
Achterscherm komt van Zagato, het is goed terecht gekomen.


Afbeelding
nieuw stukje bodem er was daar door de vorige eigenaar aan gelast, dat is er weer uitgehaald. Ik had de rand zo gemaakt dat die in 1 keer over zou lopen ( ja ik weet het wellicht zie je dat nooit meer) Ik zie het meer als een detail :wink:


Afbeelding
Van de bodem had ik een lange strip gemaakt en eerst aan de nieuwe binnedorpel gemaakt (is op de foto moeilijk te zien) en daarna in zijn geheel geplaatst. Ik alles netjes vastgezet en de plek van de bodemplaat had even minder aandacht dus die rand verspringt wat. Ja slordig, maar het zat al best aardig vast en vond het niet de moeite om het los te halen. Je ziet het voornamelijk toch niet. Ik vond het wel stom van me zelf, want daarom had ik het zo gemaakt. Maarja de volgende keer maak ik het dan wel netter.


Afbeelding
Bij het bevestigen van het andere dak heb ik uiteraard de binneste laag niet overgeslagen.


Afbeelding
Nieuw achterscherm samen met achterpaneel. Vond ik zelf wel mooi :oops: :P


Afbeelding
De andere kant.


Afbeelding
Even terug in de tijd. De dorpel op zijn plek aan de rechterkant.


Afbeelding
weer een stukje terug in de tijd, hie is het voorfront eruit, inmiddels zit er weer een terug op zijn plek, dit is nog niet af. Ik heb er een ander front in gezet omdat het oude wat verfrommeld was tijdens een aanrijding(kje), dat vond ik niet echt mooi. Daarom is er ook een andere motorkap op, omdat de ander een dikke laag plamuur op zat. Dit was wel goed gedaan, maar omdat de vorige eigenaar de motorkap ooit heeft laten vallen op de punt werd dat duidelijk.....

Afbeelding
jaja hij past.

Afbeelding


De carrosserie begint nu echt weer vorm te krijgen. Bijna alle delen zitter erop, op de motorkap na daar komt nog een andere voor. Het is zo dat ik nu nog veel kleine dingen moet afwerken. Daar zit best wat tijd in en ik ben geloof ik af en toe wat te nauwkeurig.......

Rens
Laatst gewijzigd door Rens 1.7QV op di jan 30, 2007 22:18, 2 keer totaal gewijzigd.
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jan 30, 2007 22:17

goed bezig Rens

heb je al een kleuridee?
of ga je voor gewoon saai origineel Zwart? :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Projecten”