Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Earl

wo mar 11, 2009 10:48

Deze: http://www.alfaromeo-performanceparts.com/shop/

Stabi monteren is volgens mij een eitje... 4 boutjes van de ophanging aan de body los, armpjes van de onderste triangel los (kunnen bij de 105jes wel eens heel erg vast zitten). Montage geschied in omgekeerde volgorde....

Het setje is nu in de aanbieding voor 199 Euro:
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =COMREBT23
Bedankt :D
Als ik er één bestel waarschijnlijk voor de 28mm ook gaan.
Auto is bij mij ook verlaagd, geeft dat nog extra effect?

Owja, goed bezig :D

Maurizio
Guru
Guru

RE: Earl

wo mar 11, 2009 12:07

Ja, de stabi moet nog harder werken :lol:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Tom VDW
Guru
Guru

wo mar 11, 2009 13:40

Ja, de stabi moet nog harder werken :lol:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

wo mar 11, 2009 16:12

En terwijl de zinklaagjes op de eerste triangel liggen te drogen en uit te harden, maar eens de tweede gepakt... nu met een beetje ervaring...

Moest bij deze fuseekogel het bovenste boutje doorzagen omdat daar al op gemept was en ie te breed geworden was om door het gaatje te passen... maar al met al lag ie er na 2 minuten al naast....

Ik krijg de slag nog wel een keer te pakken! 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 11, 2009 17:04

@ Tom:
Afbeelding
That's all! (2 x dan...)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 11, 2009 17:16

Afdeling onnozele vragen nog even...
Afbeelding
Die twee gaatjes zijn toch voor de onderste schokdemperbevestiging?
Standaard M8 zo te zien (net bij de eerste triangel even schoon getapt en M8 ging prima)

Nu is er bij de andere triangel (die nu even bij de universeel-garagist ligt om de draagarm + bussen eruit te persen) een van die boutjes afgebroken en het restant zit er nog in.... een k#tklusje om uit te boren, hopen dat je hem kunt schoontappen etc...

Hoe verschrikkelijk slecht is het om hem gewoon uit te boren en te vervangen door een boutje met bv een nylock?

Iemand enig idee?

TechnoStig

wo mar 11, 2009 20:08

Kan, wat je daar voorstelt, geen probleem.
Als je boort vanaf de onderzijde en het eerst sopt in de kruipolie en evt ook nog s lekker heet stookt met een gewone brander (niet té heet), dan heb je grote kans als je met 5 of 6 netjes in het midden boort dat het afgebroken stukje gaat meedraaien en eruit draait...

Bij het monteren van een moer aan de onderzijde altijd li en rechts (of voor en achter zoals u wilt) een moer te bevestigen ivm onbalans en trillen!!

Tom VDW
Guru
Guru

wo mar 11, 2009 20:13

Hey Zaag,
bedankt voor de foto :D

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 11, 2009 21:03

Kan, wat je daar voorstelt, geen probleem.
Als je boort vanaf de onderzijde en het eerst sopt in de kruipolie en evt ook nog s lekker heet stookt met een gewone brander (niet té heet), dan heb je grote kans als je met 5 of 6 netjes in het midden boort dat het afgebroken stukje gaat meedraaien en eruit draait...

Bij het monteren van een moer aan de onderzijde altijd li en rechts (of voor en achter zoals u wilt) een moer te bevestigen ivm onbalans en trillen!!
Hmz... zal het uitboren gaan proberen...

Mocht het niet lukken... zal ik op die boutjes die wel rechtstreeks in de triangel schoeven een extra moertje plaatsen (uiteraard uitgewogen!) teneinde Earl in perfect harmonie en balans over 's-heeren wegen te laten zoeven! 8)

Egbertone
Guru
Guru

do mar 12, 2009 09:18

Ik weet het niet... ik kan me vergissen... maar ik heb zo het idee dat Signor Sega wel schik heeft in het plastiekbumpertransaxle gebeuren...

:wink:

Maurizio
Guru
Guru

do mar 12, 2009 09:52

:lol:
En meteen ook de draagarmen uitwegen (gewichten van het draaipunt tov elkaar binnen 1 gram brengen).

De draad gaten zijn standaard niet helemaal doorgetapt. Dus met een beetje geluk heb je nog genoeg vlees om onderin het gat, nog voldoende draad te tappen.
Even uit mijn hoofd is de onderzijde van de draagarm open (een omgekeerd U-profiel) en dus een nare geometrie om een moer op te laten afsteunen.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 12, 2009 11:24

Even uit mijn hoofd is de onderzijde van de draagarm open (een omgekeerd U-profiel) en dus een nare geometrie om een moer op te laten afsteunen.
Helemaal juist! Ik heb pas geleden met hetzelfde te kampen gehad.... stak gelukkig genoeg om een moer op te lassen en zo eruit te draaien. Daarna uiteraard wel de draad opgefrist met een tap, nu wel helemaal door. :idea: Altijd handig. uiterraard de boutjes gemonteerd met kopervet. Moertje aan de onderzijde gaat echt niet werken, zonder andere aanpassingen/ toevoegingen..... Maar no worries hoor, ook uitboren gaat vast wel lukken, als je goed het midden weet te centerpunteren en zo. :wink:

Tom VDW
Guru
Guru

do mar 12, 2009 11:26

Deze: http://www.alfaromeo-performanceparts.com/shop/

Stabi monteren is volgens mij een eitje... 4 boutjes van de ophanging aan de body los, armpjes van de onderste triangel los (kunnen bij de 105jes wel eens heel erg vast zitten). Montage geschied in omgekeerde volgorde....

Het setje is nu in de aanbieding voor 199 Euro:
http://www.alfaromeo-performanceparts.c ... =COMREBT23
Als ik er één bestel waarschijnlijk voor de 28mm ook gaan.

Owja, goed bezig :D
Zaag,
prijzen zoals ze op de site stonden waren blijkbaar zonder btw.
Met 19% belasting kwam ik al gauw op 240€.
Dan nog verzendkosten erbij en wordt het toch wel al duur :?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 12, 2009 13:29

De bewuste triangel ligt nog bij de garagist dus kan nu niet kijken hoe zwaar de "schade" is...

Er steekt een HEEEEEEEEEEL klein stukje bovenuit... maar of dat goed genoeg is om iets op te kunnen lassen????

Het zag er iig behoorlijk vast geroest uit...

Op de triangel die hier ligt zijn beide gaten door & door... incl schroefdraad...

De onderkant is idd rond dus niet echt ideaal...

Heb mijn kolomboor te vaak als polijstdinges gebruikt zodat de as niet echt helemaal recht meer is... niet echt geschikt voor het uitboren dus.. ben benieuwd of het uit de hand gaat lukken... ik vrees met grote vreeze....

Het sleutelen aan plastic valt best mee tot nu toe... te meer daar ik me eigenlijk alleen nog maar met gietijzer heb beziggehouden... :wink:

De stabi is afgeprijsd van 235 ex. Scheelt in totaal zo'n 42 euro... toch wel de moeite?

CC is gisteren nog even bij ons kind wezen kijken en hij maakt het goed... ze kon het niet laten een kodakske te schieten... heb wel even de gaatjes in de bumper van de nummerplaten weggepoetst... en de motorkap staat op een kiertje... :lol:
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do mar 12, 2009 13:52

Er steekt een HEEEEEEEEEEL klein stukje bovenuit... maar of dat goed genoeg is om iets op te kunnen lassen????
Jahoor, dat is voldoende. kan je de moer mooi vol lassen. En anders gaat uitboren uit de hand ookwel hoor. (been there, done that, etc. :wink: )

Terug naar “Projecten”