yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 3.0QV --> 3.5 QV: de eerste stapjes en een leg

wo jun 13, 2007 16:32

Meetpennen wel in de juiste aansluitpunten van de multi-meter gestoken? (common en Ampere-aansluiting) :idea:

Niet om je belachelijk te maken hoor, maar het gebeurt wel eens als men zich teveel opwindt :twisted: (ik spreek uit ervaring).
Omgekeerd is slechter: spanning willen meten met de snoeren nog in de stroomaansluitingen... :lol:

Succes!
Dat dacht ik dus ook... maar nee, dat heb ik ook goed gedaan :evil: Maar goed, ik laat het even rusten tot na Le Mans en dan kijk ik wel weer eens.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 3.0QV --> 3.5 QV: de eerste stapjes en een lege ac

do jun 14, 2007 16:13

Daarnet tussen de bedrijven door nóg maar eens gemeten. En nu meet ik ineens op het 10A bereik van de multimeter 0,13A. Helaas géén tijd om de oorzaak te vinden, maar het is een begin...

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

do jun 14, 2007 16:48

zie het topic nu pas, lijkt me een gaaf project, suc6 :wink:
156

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 09, 2007 23:27

Eindelijk is het me dan gelukt om in ieder geval het circuit te duiden waar de stroom heen gaat. Jawel, zekering 23, van de radio, de binnenverlichting etc. Het vreemde is dat er a) geen binnenverlichting meer in zit en b) de radio uit staat en het frontje er zelfs af ligt! En dan nog 0,13A stroom op dit circuit. Hoe het kan? Ik weet het nog niet. Ik ga eens wat experimentjes doen de komende avonden, want nou wil ik het weten ook! Verder vind ik het vreemd dat ik dit eerst niet kon vinden, met dezelfde meetmethode :?

Verder ben ik lafjes begonnen met het voorbereiden van de linker elektrieke spiegel mbv. een stukje draadboom van een elektrische rechterspiegel. Nu nog even wat van die 'stekkerpikkies' scoren voor in de connector bij de schakelaar. Waar haal je die, bij de audioboer, of heeft de automaterialenzaak dat spul ook liggen? Tot op heden heb ik nog nooit van dat spul gebruikt, lang leve het solderen en de krimpkousjes 8) maar goed, nu ligt de connector er al voor de rechterspiegel en anders wordt het zo slordig he :wink:

En: GEZOCHT! Een origineel 'oranje' aircopaneel!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 09, 2007 23:31

Yuri, is t een good old cassete afspelert of een cd speler? Indien cassette; pa H heeft exact tzelfde gehad met zn eerste (en daardoor enige :cry: ) Alfa 33....
Aandrijfmotortje van de cassette bleef altijd lopen ongeacht of er een bandje inzat en aan-of uitgeschakeld was...Is precies genoeg om op een week/10dagen een frisse accu om zeep te helpen...! :idea:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 09, 2007 23:36

'Tis een CD-spelert, maar ik verdenk die er dus ook van dat het loopwerk altijd draait, al snap ik niet hoe dat dan kan zonder frontje. Maar morgen ga ik experimenteren, door:

1) de CD te verwijderen
2) de hele radio er uit te rossen
3) eventueel een andere radio in te bouwen

En o ja, de demontage van de 3.5 uit de donor is ook begonnen.

Netfinity
Member
Member

di jul 10, 2007 21:37

Gaaf project!

Was er bij radio's niet een draadje wat je op 2 manieren kan aansluiten? Eén versie voor als alles uit gaat als de auto van het contact is en één voor als dat niet zo is (accesoiries stand ofzo). Lijkt me dat alles uit moet gaan als je hem van het contact zet, maargoed. Je komt er wel achter als je de hele radio eruit haalt. Alleen die zekering eruit al geprobeerd? Anders zou het ook een kortsluiting (met hoge weerstand) in de bekabeling van de verlichting kunnen zijn...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jul 10, 2007 21:57

Daarnet nog even tijd gehad om te meten. Het wordt leuker! Want nu hoorde ik heel zachtjes een relais klikken tijdens het meten met het portier open. Met het klikken van het relais wisselde de stroom tussen de 0,01 en 0,17A. En jawel, het was het relais van de binnenverlichting. Het aparte is dat de lampjes van de binnenverlichting al verwijderd waren omdat deze dus wel eens bleven branden met de portieren dicht. Je zóu zeggen dat dit circuit dus geen stroom meer trekt. Met het compleet verwijderen van het relais ben ik dus een heel eind, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Helaas ontbreekt me de tijd om er vanavond serieus mee aan de gang te gaan, maar het gaat lukken. Het zou zomaar in de massa van dat gezekerde circuit kunnen zitten. Zo uit het hoofd: die zit toch achter de zekeringkast?

midas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di jul 10, 2007 23:09

auto sleutelen is leuk maar dit is echt altijd gekloot! Succes verder!

midi
Member
Member

do jul 12, 2007 15:59

Ik weet niet of jou 75 een tuutertje geeft als je je deur opent en je lichten aan hebt staan? misschien dat daar wat mis is, zal waarschijnlijk met hetzelfde relais werken.

of het relais het blijft kleven? (zou eens een lampje terug plaatsen.....een bekrachtigd relais vraagd natuurlijk ook wat stroom en vooral als de weerstand door vuil wat groter is geworden.......toch?)

In ieder geval veel succes met het project!!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 14, 2007 19:02

Project op forum beëindigd.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op do nov 24, 2011 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

za jul 14, 2007 19:20

Mijn motor lekt juist op die mechanische spanner... Ik denk dat ze hem niet goed afgedopt hebben... Moeilijk te zien zo, maar het kan haast niet anders dan dat de spanner lekt. Volgende week maar eens doen dan..

2 vragen:

de cardanas van de slopert, is dat een QV of een America as? Mijn auto is nu redelijk trillingsarm :idea: maar toch zou ik wel eens een compleet andere as willen proberen, da's niet zoveel werk om die even te monteren. Het moet dan wél een as zijn waarvan ik zeker weet dat er geen onbalans/trilling inzat. Weet jij dat van deze as?

Jij had nog een oranje setje voor mij klaar liggen? O:)
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

cmva
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 3.0QV --> 3.5 QV: de eerste stapjes en een leg

za jul 14, 2007 19:51

Die kwam ik tegen toen ik de distributie eens ging bekijken. De auto staat al een tijd stil, en het lijkt wel alsof de distributieriem vlák voor het stilzetten van de auto vervangen is.[/quote]

:shock: Waren ze bij montage spanner bang dat ie te slap zou staan (de riem?)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jul 14, 2007 22:34

Project op forum beëindigd.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op do nov 24, 2011 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

jef 75
Guru
Guru

za jul 14, 2007 22:47

dat heb ik daarstrax ook nog gemerkt yuri,bij een tellerunit wissel,-tellerunit zelf is uitwisselbaar maar de boordcomputer niet,klokje en breedste aansluiting lukken,dat andere smalle niet
was een wissel bij een 1.8ie,maar de andere boordcomputers die ik heb gingen dan weer wel,oranje niet dus :?

Terug naar “Projecten”