GiuliaReis
Full Member
Full Member

Re: RE: Mijn Giulia verhaal! (nieuwe pics)

di dec 05, 2006 05:17

:
Grappigste van al is dat het motorblok zo wel een pak meer kilometers heeft afgereist dan de hele wagen totnogtoe... :wink:
Yep, maar nog niet op eigen kracht :lol: Ziet er goed uit!

Heb je al beslist of je de hele wagen laat spuiten? Ben benieuwd als er volgend jaar twee verse Blue Hollandaise's bij Barend uit de werkplaats rollen. :wink:

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Mijn Giulia verhaal! (nieuwe pics)

di dec 05, 2006 07:24

Rob,

misschien wel 3 (heb nog een kleur twijfelaar :lol: :lol: )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 05, 2006 23:05

Wat een monnikenwerk! :shock:

respect hoor! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

psillen
Guru
Guru

wo dec 06, 2006 00:57

Leuk werk dat afkrabben van de onderkant hè :wink:
Blijf denken aan het eindresultaat, dat houdt de motivatie erin.

De pedalenbox is niet meegespoten af fabriek. Voorzichtig krabben en Tinner gebruiken,\
dan krijg je 'm wel weer schoon. Restauratie is vooral ook veel onderdelen schoon maken.
Alfetta Gt, 1975
Ooit gehad: Giulia Super 1.6 1971; 33 1.3 1988; 75 1.8 carb. 1989; 146 1.6 boxer 1995; 156 1.8TS 1999; 156 JTS Selespeed 2003; 159 SW 1.9JTDm16v, 2006; 159 SW 2.0JTDm16v, 2010

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

wo dec 06, 2006 11:34

@ GiuliaReis: Is besloten om de carroserie NIET helemaal opnieuw te spuiten. Het zou zeker efficienter zijn om dat nu te doen (zoveel werk is het kaalmaken van de carroserie blijkbaar niet, en spuiterd niet moet echt veel meer werk verrichten) Maar ik moet A) wat met mijn budget rekening houden B) mezelf kennen, ik vervang dan toch nog een hoop dingen en dat kost ook weer geld.

Wat WEL al preventief aangepakt wordt zijn de roestplekjes op de carroserie. Dueren hebben beginnende probleempjes, en die wil ik wel tegenhouden... Spuitert zal deze dan "overspuiten"... Ik denk er ook serieus aan om de 2 "blutsen" (veroorzaakt door het overijverig aanspannen van de spanbanden tijdens het transport van Italië naar België) eruit te laten trekken...moet nog niet perfect zijn, maar zou de wagen toch nog net iets "verfijnder" maken.. :wink: Die 2 kuilen degraderen hem echt wel...

Dus...mijn wagentje gaat vooruit Rob! :wink: Nog even volhouden!

@ Allesandro: al ben ik niet praktiserend, ik voel me toch al wat meer "gelovig". (...gelovend in het einde!)

@Psillen:Bedankt voor de tip. Pedalendoos gaat er toch af, alu kleur blijft behouden! Enkel het "gat' nog eens bekijken, vraag me echt af waarom ze dat "gestopt" hebben...
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

Andretti Molletti

wo dec 06, 2006 18:21

Enkel het "gat' nog eens bekijken, vraag me echt af waarom ze dat "gestopt" hebben...
Hoort standaard een rubber dopje in en heeft misschien iets te maken met het productieproces?
het zit er bij mij ook in met een passend rubber dopje.

GiuliaReis
Full Member
Full Member

wo dec 06, 2006 21:35

Wat WEL al preventief aangepakt wordt zijn de roestplekjes op de carroserie. Dueren hebben beginnende probleempjes, en die wil ik wel tegenhouden... Spuitert zal deze dan "overspuiten"... Ik denk er ook serieus aan om de 2 "blutsen" (veroorzaakt door het overijverig aanspannen van de spanbanden tijdens het transport van Italië naar België) eruit te laten trekken...moet nog niet perfect zijn, maar zou de wagen toch nog net iets "verfijnder" maken.. :wink: Die 2 kuilen degraderen hem echt wel...

Dus...mijn wagentje gaat vooruit Rob! :wink: Nog even volhouden!
Goed om die plekjes en de deuren aantepakken anders krijg je spijt. Voorlopig gaan we nog niet bezig. Bij de klant hebben we al 4weken achterstand te pakken :( (gelukkig niet door mij :D ) Wordt dus pas heel laat .
Inderdaad jammer van die spanbanden.

Wordt mooi, heel mooi.

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

do dec 07, 2006 12:52

@ Il dottore: bedankt voor de info! da's al weer een geruststelling! Rubber dopje vinden dat past kan niet moeilijk zijn! :)

@ Rob: Bedankt voor de extra tijd! :wink: Ik ga hem goed gebruiken! 8)

'70 Giulia 1300 ti

GiuliaReis
Full Member
Full Member

zo dec 17, 2006 14:36

Hoi Robin,

heb je nou niets gedaan in die 10 dagen :wink:

Indaco
Member
Member

zo dec 17, 2006 15:58

ik heb hem gisteren gezien......dus er gebeurd wel wat! 8) :lol:
Giulia Nuova 2.0

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo dec 20, 2006 14:14

Ik ook, gezellige vent staat de hele dag onder zijn auto. Zal wel aan het bier van vrijdag gelegen hebben :lol:

Zonder dollen hij gaat goed vooruit, Buitendorpel licht er af, middendorpel hoeft bijna niet verwijderd te worden want die is nog maar half zo groot :cry:

GiuliaReis
Full Member
Full Member

wo dec 20, 2006 20:35

Ik ook, gezellige vent staat de hele dag onder zijn auto. Zal wel aan het bier van vrijdag gelegen hebben :lol:

Zonder dollen hij gaat goed vooruit, Buitendorpel licht er af, middendorpel hoeft bijna niet verwijderd te worden want die is nog maar half zo groot :cry:
Die schoorsteenvegers mogen met alcohol het dak niet op :lol: Toch maar goed dat jullie zo bezig zijn. Rechter buitenste koplamp zit ook nog een gat :cry: Kom wel een keer oefenen :wink:
Foto's? :roll:

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

Mijn Giulia verhaal! (schoorsteenvegend naar 2007)

vr dec 22, 2006 00:15

Yup Yup... 8)

Net terug van avond sessie krabben! Omdat de voorste wielkast zo mijn strot uitkwam (veel lastige plekjes om kaal te maken) koos ik er deze keer voor de reservewielbak en het omliggende plaatwerk verder aan te pakken.

Wel...DAT ging lekker vlot! Bak zelf helemaal hard, errond niets erg te zien...gewoon kaal maken...

Morgen post ik nieuwe pic's, zeker van de dorpel! Moet je zien!! :shock: Da's zeker nog een origineel stuk (of wat ervan overblijft! :roll: )

Heb nu ook resoluut besloten om de dorpels volledig te vervangen (buitenste, midden & binnenste). Kost wat meer, ook meer werk, MAAR als je uiteindelijk all the way gaat, MOET je ook durven doorbijten.. Dorpels zijn een te belangrijk onderdeel van de wagen om op te bezuinigen (denk ik dan), en ik wil echt niet het risico lopen binnen enkele jaren opnieuw de eerste roest te zien verschijnen..Ik kies voor zekerheid! =;

...en nu ga ik douchen! :lol:

Afbeelding

Check '81 kamm tail op achtergrond! 8)

'70 Giulia 1300 ti

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

za dec 23, 2006 13:30

...Na een avondje stappen is er dan toch tijd voor een foto update!

hier zien we de achterste "rotte" hoek na het wegslijpen van het plaatwerk door Juultje:

Afbeelding

ook de roestige binnenplaat wordt volledig vervangen door een gezond exemplaar. Gaat het ook een pak makkelijker maken om de reservewielbak erachter goed aan te pakken...Anders is het echt wel een nauw hoekje.

Hier dan de dorpel langs passagierszijde. Buitenste exemplaar ook weer verwijderd om het roest slagveld zichtbaar te maken... Roestduivel heeft er over de jaren heen goed huisgehouden. We verschoten allemaal wel van de omvang gezien de goede staat van de rest van de wagen:

Afbeelding

Afbeelding

De 2 uiteinden van de midden dorpel zijn in zeer slechte staat (onbestaand is een nauwkeurigere omschrijving), middendorpel zelf is volledig doorgeroest aan de onderkant.

Hier een close up van de voorkant van de dorpel:

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er toch wel beangstigend uit... :?

Het is nu ook wel duidelijk dat de wagen bij de vorige "oplapsessie" (begin jaren 90 denk ik) enkel aan de buitenkant optisch is aangepakt. Oude buitendorpel was aan de binnenzijde totaal onbehandeld (blank metaal), en met veel te weinig laspunten bevestigd.

Anyway..vervangen die handel!

Aanstaande donderdag weer een "krabsessie" gepland. Hopelijk ook nieuwe updates!

Tschüss!

'70 Giulia 1300 ti

GiuliaReis
Full Member
Full Member

RE: Mijn Giulia verhaal! (UPDATE 22/12)

za dec 23, 2006 16:05

Oeh, dat is schrikken Robin. Maar goed dat die doorgeslepen is! :(
Wat zei Indaco, 'ik heb erger meegemaakt.' :roll:

Terug naar “Projecten”