Zo weer een update:
@ Sanne, over de vering zijn we het nog niet eens. De ene week gemiddels upgraden en dan weer volledig met coilovers. Dus een besluit moet daar nog over komen.
Maar goed, vandaag weer verder gegaan.
Het plan was om vandaag het motorcompartiment schoon te gaan maken. Maar onder de bumper was het ook vies, dus wilde ik die verwijderen....dan ook meteen maar de lampen. Dan eindig je dus met dit:
Maar om de bumper los te halen moest ik de keienvangers weg halen. Die had de vorige eigenaar er al ingezet. Maar tot mijn verbazing kon ik zo naar buiten kijken via de wielkasten. Dus het scherm er maar af. Alle ophangpunten bij de deur waren lekker krokant. Dit is het resultaat:
Dat wordt dus slijpen en lassen. Opzich is het niet heel ernstig, maar toch meer werk dan je verwacht. Schermen zijn niet meer te redden, maar gelukkig hebben we nog een setje staan (helaas niet de goede kleur)
Meteen maar het rechterscherm er ook af: Het scherm was in een nog slechtere staat, maar de bevestigingsrand op de body was tenminste helemaal hard op het eerste afwateringsgat na. Maar dat gaan we alleen schoonmaken en beschremen tegen roest.
Meteen ook het stuurhuis eruit. Komt toch de bekrachtiger in. Op de foto zie je dat het bekrachtigde stuurhuis de bevetsiging op een andere plaats heeft. Dus dat wordt extra gaten boren:
Hier een indicatie hoeveel zand zich kan ophopen in een auto. Ik heb vandaag al een paar kilo verwijderd:
En toch maar begonnen met het schoonmaken van het compartiment.
Naar aanleiding van een ander topic heb ik Dasty aangeschaft om het te testen. Zelf gebruik ik altijd Muscle (lemon keuken). Een ding is me nu duidelijk: Dasty wekt NIET zo goed als Muscle. Misschien is Muscle iets duurder, maar het werkt echt veel beter. Maar om je motorxcompartiment ECHT schoon te krijgen is er maar een middel en dat is Hyperclean van Comma. Insmeren en afspuiten met water. Lost in water op en droogt rubbers niet uit.
Maar goed, hyperclean was op en kon dus niet verder.
Hopelijk snel weer een update.