frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Midlifecrisis/ opfrissen 75 TS

di jan 02, 2007 16:32

Alessandro; die boom welke je uit de kachel hebt verwijderd,zat die witte pot er toen al om??? :jumping:
Grtz,fRank
Ps goeie tip over die peuken anzunder!
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 02, 2007 16:36

Ik dacht wieldoppen in "Ber Hur" look. :blue_lol:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Midlifecrisis/ opfrissen 75 TS

di jan 02, 2007 19:07

Haha, dat valt me tegen. :lol: Serieus, als je het nog nooit meegemaakt hebt/ nooit de 12V aansluiting gebruikt zal het wel loslopen ja. (foute woordspeling :roll: )
Wat is het gevel: als die schroefring achter de sigarettenaansl. losloopt maakt deze ring sluiting tussen de twee ongeïsoleerde (!) aansluitingen achterop. So wat? Nou, dan vliegt de zekering eruit met de leuke bijkomstigheid, dat je dan ook geen remlichten meer hebt! :shock:
Hebben ze leuk bedacht ja! Wanneer kwam ik daar achter? Juist tijdens een nachtrit van de Scarb. Er zat toen zo'n zwanehals lampje in geprikt, wat steeds vaker/ veder doorhing, totdat...........ktu! :twisted:

(ik ben nu foto's aan het uploaden, maar gaat nog niet eht lekker. :wink: )
Aha, duidelijk! Ik gebruik idd mijn aansteker/12V aansluitingen nooit, dus dat loopt bij mij wel los.
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 02, 2007 19:36

Alessandro; die boom welke je uit de kachel hebt verwijderd,zat die witte pot er toen al om??? :jumping:
Grtz,fRank
Ps goeie tip over die peuken anzunder!
Op een opmerking van die strekking kon ik gewoon wachten natuurlijk!

@ronald: deze winter geen wieldoppen vor mijn 75, maar geleefde GTV6 velgen met zomerbanden. 8) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

di jan 02, 2007 20:06

Goed bezig!
Ik weet 't ik loop ver achter, maar wat voor een lak heb je gebruikt op de hoofremcilinder op pagina 3?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 02, 2007 20:15

Goed bezig!
Ik weet 't ik loop ver achter, maar wat voor een lak heb je gebruikt op de hoofremcilinder op pagina 3?
Gewoon Hammerite :oops: Net als op al het andere.

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

di jan 02, 2007 20:56

Is Hammerite remvloeistof-bestendig? Daarom mijn vraag :wink: Want dan ga ik het ook gebruiken op de hrc.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 02, 2007 21:28

:shock: Tis een Alfa hoor, geen tuinhek!
Smerige rommel die Hammerite! zachte troep, probeer het maar eens te verwijderen :evil:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Kurp
Advanced Member
Advanced Member

di jan 02, 2007 21:40

:shock: Tis een Alfa hoor, geen tuinhek!
Smerige rommel die Hammerite! zachte troep, probeer het maar eens te verwijderen :evil:
Het moet juist blijven zitten :mrgreen:

Ik doe het ook niet op de wielophanging, die komt in de KTL-lak. De meeste lak is niet goed bestendig tegen remvloeistof, als Hammerite dat wel is, doe ik het op de hoofdrem- en koppelingcilinders. Dus ik ben benieuwd! Of is er een ander alternatief?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 02, 2007 21:56

Nee Hammerite is NIET bestendig tegen remolie....het blijft wel zitten maar wordt (nogmaals) zachte vieze vette gore smerige stinkende vla....die slecht te verwijderen is, plakellendige substantie.

(of ben ik nu iets te duidelijk?) :lol:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 02, 2007 23:38

Ach ja, er zal vast wel wat op aan te merken zijn. Maar ik vind het gewoon lekker en snel werken. En als de ondergrond goed is blijft het nog lang mooi ook. Zo heb ik er ook een jaar of 9 geleden en hitteschild mee gedaan, die is mee over gegaan op mijn huidige 75 en die is nog steeds mooi.

Kortom: het zal wel rommel zijn volgens de profi's, maar eigenwijs als ik ben (en minder uitgesproken)ben ik er best tevreden over. :wink:

On topic: Oh ja, ik had er ook nog 4 velgen met bijna nieuwe winterbanden opgezet. Jawel, deze 75 gaat binnenkort op wintersport. Althans hij brengt de inzittenden naar oostenrijk. :roll:

R11i

za jan 27, 2007 18:54

Mooi topic!! :thumbs: (beetje laat, komt er nog meer?)

Die operatie van het dashboard staat mij ook nog te wachten (ooit!) Gelukkig in stand 4 BIJNA nooit herrie, echter wil die weleens opeens gaan brullen, schrik me soms dood.

Over aansteker perikelen. Ik heb een hele enthousiaste, als hij warm is, springt ie als de croma fles uit de schappen, dan kan ik hem bijna van de achterbank vissen :schrik: , is eerste keer ook schrikken (jaja houdt je scherp zo'n 75)

groet!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 28, 2007 16:34

Mooi topic!! :thumbs: (beetje laat, komt er nog meer?)

Die operatie van het dashboard staat mij ook nog te wachten (ooit!) Gelukkig in stand 4 BIJNA nooit herrie, echter wil die weleens opeens gaan brullen, schrik me soms dood.

Over aansteker perikelen. Ik heb een hele enthousiaste, als hij warm is, springt ie als de croma fles uit de schappen, dan kan ik hem bijna van de achterbank vissen :schrik: , is eerste keer ook schrikken (jaja houdt je scherp zo'n 75)

groet!
De komende maanden even niet, maar er zit nog wat braadwerk an te komen. :twisted:

Die 75 van jou is wel spooky! 8)

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 04, 2007 22:57

Daar zijn we weer.......nu gaan we de roest aanpakken. Gelukkig geen zicht/spuitwerk, maar evengoed een flinke kluif.
De bedoeling was even langs de APK om te horen, wat zij op het verlanglijstje hadden staan, de auto moest namelijk voor 8 december gekeurd zijn.
Maar wat schetste mijn verbazing, helemaal niks, zelfs geen enkel AC-puntje. Voordeel, nu kunnen we het rustig in mijn volgorde aanpakken en dan wel gelijk goed. Goedkeur met vlag en wimpel, dus stelt het niet veel voor, zul je denken, nou vergeet het maar!
(ik ben het eigenlijk met de keuring niet eens, maar het komt me toch goed uit. Gelukkig ben ik wat kritischer :wink: )

achterrand kofferbak:
Afbeelding

hier zat ooit een sleepoog:
Afbeelding

benzinetank:
Afbeelding
(dit is één van de punten, waar ie op afgekeurd had moeten worden, maar er was natuurlijk niets te zien, want de tank was katsleeg en er werd al twee jaar niet meer dan 25 liter getankt. :lol: en hij zit verstopt achter de bumper)

achter de modderkuip rechtsachter:
Afbeelding

achter de linker achter modderkuip is het wel 100% okay, hier is er echter een 'iets' groter hapje uit de wielrand gegeten. Die muizen toch! Naar ook dit valt straks weer netjes achter wat plastic:
Afbeelding

To be continued............... (meer foto's: hier)

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

di dec 04, 2007 23:35

Nog werk genoeg Sander succes :thumbs:

ps materiaal ligt klaar :D
je weet wel :wink:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Projecten”