Pagina 4 van 11
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: za mar 23, 2019 18:19
door DJ
Ik dacht meer aan maanden of langer tussen eerste start en opbouwen...
(helaas)
Met starten zonder bougjes erin kan je idd ook alvast wat olie in de motor pompen.
Gr
DJ
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: za mar 23, 2019 19:19
door jochimberkhout
Dank voor de tips heren!
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: zo mar 24, 2019 01:45
door giuliettaevo
Bij de 12v v6 kun je mooi met een hulpstukje de oliepomp rond draaien om oliedruk op te bouwen. Stroomverdeler eruit en je zit op de as van de pomp.
Is dat bij de nord ook niet zo? (te lang geleden voor mij dat ik zo'n ding heb open gehaald..
)
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: zo mar 24, 2019 09:29
door DJ
Bij de 12v v6 kun je mooi met een hulpstukje de oliepomp rond draaien om oliedruk op te bouwen. Stroomverdeler eruit en je zit op de as van de pomp.
Is dat bij de nord ook niet zo? (te lang geleden voor mij dat ik zo'n ding heb open gehaald..
)
Bij nord en TS komt aandrijving oliepomp en verdeler van de krukas middels wormwiel.
Kan dus niet, dan wel heeft geen zin, kan je net zo goed de startmotor gebruiken. Maar bij een busso 12V op die manier alvast olie in de motor pompen is een mooi idee.
Gr
DJ
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: zo mar 24, 2019 11:33
door Scalino
Bij de 12v v6 kun je mooi met een hulpstukje de oliepomp rond draaien om oliedruk op te bouwen. Stroomverdeler eruit en je zit op de as van de pomp.
Is dat bij de nord ook niet zo? (te lang geleden voor mij dat ik zo'n ding heb open gehaald..
)
Bij nord en TS komt aandrijving oliepomp en verdeler van de krukas middels wormwiel.
Kan dus niet, dan wel heeft geen zin, kan je net zo goed de startmotor gebruiken. Maar bij een busso 12V op die manier alvast olie in de motor pompen is een mooi idee.
Gr
DJ
Ik meen dat ik laatst een filmpje op youtube zag van iemand die dat wel deed bij een nord, maar die haalde er eerst wat uit (het wormwiel waarschijnlijk). Ik kan het filmpje alleen niet meer vinden
Edit: gevonden; was geen nord, zelfs geen Alfa
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: ma mar 25, 2019 20:53
door jochimberkhout
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: ma mar 25, 2019 21:00
door yuri 75 V6
Zit er nou een soort krimpkous om die injectorrail heen of wat is dat?
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: ma mar 25, 2019 21:09
door jochimberkhout
Zit er nou een soort krimpkous om die injectorrail heen of wat is dat?
Is gewoon matzwarte lak
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: ma mar 25, 2019 21:12
door jochimberkhout
Ohja het afdekplaatje ziet er zo uit:
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: ma mar 25, 2019 21:22
door yuri 75 V6
Zit er nou een soort krimpkous om die injectorrail heen of wat is dat?
Is gewoon matzwarte lak
Ik moet ook niet op mijn telefoon kijken. Gaar ding.
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: wo mar 27, 2019 21:08
door stephen
je maakt er een mooi blok van
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: do mar 28, 2019 00:09
door Carloz
Die MAP-sensor op de intercooler??
Zit toch wel na de gasklep hoop ik?
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: do mar 28, 2019 00:21
door jochimberkhout
je maakt er een mooi blok van
Die MAP-sensor op de intercooler??
Zit toch wel na de gasklep hoop ik?
Uiteraard. Inlaat traject blijft gewoon standaard, dus gasklep zit boven op het kleppendeksel, dus voor de intercooler wat tegelijkertijd het inlaat spruitstuk is
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: zo mar 31, 2019 10:18
door Carloz
Ah, ok! Duidelijk!
Ben niet erg bekend met de 1.8 Turbo.
Re: Alfa 75 1.8 turbo EFIgnition
Geplaatst: vr apr 12, 2019 21:06
door jochimberkhout
Zo. Eerste meters op de openbare weg zijn weer gemaakt. En nee, het blok zit er nog niet in
Ff gesleept door de straat heen voor de fun.
Afgelopen weekend het hele rem en koppel systeem afgemaakt. Ontluchten is uiteindelijk gelukkig goed gelukt. Ook het stiftje vd rembekrachtiger afgesteld (dat maakte waanzinnig verschil in het pedaal gevoel, geen vrije slag meer) pedaal zit heel mooi hoog en voelt stevig. En aangezien hij dus kon remmen kon hij ook ff gesleept worden
Wel fijn dat het hele hydraulische systeem nu werkt aangezien alles is gereviseerd en omgebouwd van abs naar non abs. Leidingen die ik zelf gemaakt heb lekken ook niet gelukkig.
Vwb het blok: heb wat beugeltjes en boutjes/moertjes die in het zicht zitten op het blok weggebracht om geel te laten passiveren. Als dat klaar is kan ik binnen een uurtje het basis blok af maken. Daarna alles er omheen opbouwen en dan de auto in. Gaat weer de goeie kant op allemaal.