Pagina 4 van 5

RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 22:39
door @lfa@lgra
Een 1300 Juul heeft achter nooit een stabi, en als ie er wel onder zit, zoals bij een 1600 is het nog het beste om hem te verwijderen. Hij stuurt zonder gewoon beter. :wink:

RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 22:42
door 1750GTV
Aha.
Bij mij zittie er ook gewoon nog onder. Kan je het verschil in stuurgedrag uitleggen?
En is hij er makkelijk onder uit te halen?

RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 22:50
door @lfa@lgra
Niet op de SS geweest??Ach nee...schade he.... :blue_lol:

Koppel em maar eens af en voel het verschil. Beter controleerbaar, meer grip/minderwielspin en lekkerder sturen met het gas.

Wil je het helemaal afmaken neem dat voor een dikkere stabi, dan wordt de neiging tot onderstuur nog iets minder en blijft de koets wat vlakker.(En Bilstein voor en Koni-rood achter)

Gewoon die stabi er achter-onderuit dusssss. :wink:

RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 22:53
door 1750GTV
Ok dan!
Kwartiertje werk, zo'n stabi? ;)

oeps.
Sorry Ruud, ik zit je topic te vervuilen...

Re: RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 23:02
door @lfa@lgra
Ok dan!
Kwartiertje werk, zo'n stabi? ;)

oeps.
Sorry Ruud, ik zit je topic te vervuilen...
Voor mij sneller....

Afbeelding
:wink:

ON Topic...!!

RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 23:34
door PEPPERoncino
da's inderdaad een hele snelle oplossing. Zondag nog geprobeerd er een onder een Bertone weg te slopen maar de bus bleef op het asje hangen. En zo'n rubber is toch nog best stevig.....uieindelijk maar gewoon aan de carrosseriekant losgemaakt want de hele as moest eronder uit (krijgt Patje eindelijk weer een echte as onder z'n Bert....)
oeps.
Sorry Ruud, ik zit je topic te vervuilen...
Jaha: de vraag blijft 'waarom die extra veren'? Wie haalt het in z'n hoofd om de achterkant te verhogen door middel van extra veren? Er zijn geen signalen dat er een LPG tank in heeft gezeten of iets dergelijk. En bovendien zou je dat normaalgesproken toch oplossen met zwaardere achterveren?

RE: Giulia gered!

Geplaatst: di okt 11, 2005 23:53
door Alessandro
Alles kan! Zo heb ik onder m'n Alfetta verlagingsveren gekombineerd met hulpveren.
Zo is ie Niet te laag, harder geveerd en vind ik 'm gewoon beter (over drempels, e.d.) rijden. :wink:

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 00:04
door PEPPERoncino
Alles kan! Zo heb ik onder m'n Alfetta verlagingsveren gekombineerd met hulpveren.
Zo is ie Niet te laag, harder geveerd en vind ik 'm gewoon beter (over drempels, e.d.) rijden.
maar waarom dan niet stuggere veren die minder verlagen? Of is dat dan gewoon een kwestie van de volgorde: eerst verlaagd en stugger en er vervolgens achter komen dat dat toch niet ideaal is....?

Misschien moet ik gewoon maar eens kijken wat er gebeurt als ze eronder vandaan zijn.

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 13:38
door Giulia2000TS
Je kan ook in 1x een setje progressieve veren op de juiste lengte inkorten en plaatsen maar dat is nou eenmaal wat lastiger en ook niet echt te corrigeren. Vandaar misschien jouw oplossing. Ik denk dat Allesandro het goed weergeeft. Mijn mening? Waarom weghalen als het werkt? Te laag is ook niet leuk. In de praktijk verlies je er misschien alleen maar mee.
Misschien zijn ze alleen te verwijderen bij een circuitweekend! :wink: Goed verhaal!

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 14:02
door PEPPERoncino
Waarom weghalen als het werkt?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb geen goeie foto waarop je ziet dat hij achter echt te hoog is in vergelijking met de voorzijde...... en het zou ook beter moeten rijden met een lagere achterkant. Ik heb nog een trauma van de te hoge Bert en kan het me niet veroorloven om nu ook weer met een te hoge Juul te rijden :wink:

Ik denk dat het lekker experimenteren wordt!

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 14:58
door Giulia2000TS
Experimenteren dan dus.... Ik zou zeggen voor is te laag. Zeker 2 a 3 cm omhoog. Achter maximaal 3 cm omlaag. De rest is alleen maar lastig. Succes!

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 15:17
door juultje
Die hulpveren waren optie voor als je je schoonmoeder een keer mee wilt nemen en je wilt niet dat je achteras op de aanslag hangt. Of op vakantie en je neemt veel spullen mee. Je kunt ze er zo onderuitpakken als je de auto opkrikt.

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 16:14
door SQUADRA LEO
Hoe lager hoe mooier :thumbs: , maar idd het is heeeeeeeeel lastig rijden !!

Onder mijn Giulia past geen carterbeschermer. Wel geprobeerd, maar te laag. :(

Leo.

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 17:04
door vV
zijn de hulpveren voor een gasinstallatie soms??
vrioend van mij reed vroeger ook altijd supertjes op gas... meestal met hulpveren, of soms ook verlaagd. heeft er een stuk of 40 gehad geloof ik (jaren 80)

RE: Giulia gered!

Geplaatst: wo okt 12, 2005 18:00
door PEPPERoncino
zijn de hulpveren voor een gasinstallatie soms??
....geen signalen zoals ik al zei. Ik denk dat een van de vorige eigenaren de auto gewoon te laag vond en daarom de hulpveren eronder gezet heeft. Ik zal ze er binnenkort eens onderweg halen en kijken wat er dan gebeurt.

Ik ga de auto APK laten keuren bij Italia Corse. Kijken of er daar nog mannen zijn die hem nog herkennen. Ik vind het wel erg leuk dat de historie zo gemakkelijk boven tafel lijkt te komen en dat ie bereden is door een echte Alfa coureur....maakt het verhaal nog leuker.