Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 22:39

Een 1300 Juul heeft achter nooit een stabi, en als ie er wel onder zit, zoals bij een 1600 is het nog het beste om hem te verwijderen. Hij stuurt zonder gewoon beter. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 22:42

Aha.
Bij mij zittie er ook gewoon nog onder. Kan je het verschil in stuurgedrag uitleggen?
En is hij er makkelijk onder uit te halen?

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 22:50

Niet op de SS geweest??Ach nee...schade he.... :blue_lol:

Koppel em maar eens af en voel het verschil. Beter controleerbaar, meer grip/minderwielspin en lekkerder sturen met het gas.

Wil je het helemaal afmaken neem dat voor een dikkere stabi, dan wordt de neiging tot onderstuur nog iets minder en blijft de koets wat vlakker.(En Bilstein voor en Koni-rood achter)

Gewoon die stabi er achter-onderuit dusssss. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
1750GTV
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 806
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:18
Locatie: Westland
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 22:53

Ok dan!
Kwartiertje werk, zo'n stabi? ;)

oeps.
Sorry Ruud, ik zit je topic te vervuilen...

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 23:02

Ok dan!
Kwartiertje werk, zo'n stabi? ;)

oeps.
Sorry Ruud, ik zit je topic te vervuilen...
Voor mij sneller....

Afbeelding
:wink:

ON Topic...!!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 23:34

da's inderdaad een hele snelle oplossing. Zondag nog geprobeerd er een onder een Bertone weg te slopen maar de bus bleef op het asje hangen. En zo'n rubber is toch nog best stevig.....uieindelijk maar gewoon aan de carrosseriekant losgemaakt want de hele as moest eronder uit (krijgt Patje eindelijk weer een echte as onder z'n Bert....)
oeps.
Sorry Ruud, ik zit je topic te vervuilen...
Jaha: de vraag blijft 'waarom die extra veren'? Wie haalt het in z'n hoofd om de achterkant te verhogen door middel van extra veren? Er zijn geen signalen dat er een LPG tank in heeft gezeten of iets dergelijk. En bovendien zou je dat normaalgesproken toch oplossen met zwaardere achterveren?

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Giulia gered!

di okt 11, 2005 23:53

Alles kan! Zo heb ik onder m'n Alfetta verlagingsveren gekombineerd met hulpveren.
Zo is ie Niet te laag, harder geveerd en vind ik 'm gewoon beter (over drempels, e.d.) rijden. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 00:04

Alles kan! Zo heb ik onder m'n Alfetta verlagingsveren gekombineerd met hulpveren.
Zo is ie Niet te laag, harder geveerd en vind ik 'm gewoon beter (over drempels, e.d.) rijden.
maar waarom dan niet stuggere veren die minder verlagen? Of is dat dan gewoon een kwestie van de volgorde: eerst verlaagd en stugger en er vervolgens achter komen dat dat toch niet ideaal is....?

Misschien moet ik gewoon maar eens kijken wat er gebeurt als ze eronder vandaan zijn.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 13:38

Je kan ook in 1x een setje progressieve veren op de juiste lengte inkorten en plaatsen maar dat is nou eenmaal wat lastiger en ook niet echt te corrigeren. Vandaar misschien jouw oplossing. Ik denk dat Allesandro het goed weergeeft. Mijn mening? Waarom weghalen als het werkt? Te laag is ook niet leuk. In de praktijk verlies je er misschien alleen maar mee.
Misschien zijn ze alleen te verwijderen bij een circuitweekend! :wink: Goed verhaal!
Dirk - Giulia2000TS

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 14:02

Waarom weghalen als het werkt?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb geen goeie foto waarop je ziet dat hij achter echt te hoog is in vergelijking met de voorzijde...... en het zou ook beter moeten rijden met een lagere achterkant. Ik heb nog een trauma van de te hoge Bert en kan het me niet veroorloven om nu ook weer met een te hoge Juul te rijden :wink:

Ik denk dat het lekker experimenteren wordt!

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru
Guru
Berichten: 1993
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 14:58

Experimenteren dan dus.... Ik zou zeggen voor is te laag. Zeker 2 a 3 cm omhoog. Achter maximaal 3 cm omlaag. De rest is alleen maar lastig. Succes!
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1157
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 15:17

Die hulpveren waren optie voor als je je schoonmoeder een keer mee wilt nemen en je wilt niet dat je achteras op de aanslag hangt. Of op vakantie en je neemt veel spullen mee. Je kunt ze er zo onderuitpakken als je de auto opkrikt.

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 16:14

Hoe lager hoe mooier :thumbs: , maar idd het is heeeeeeeeel lastig rijden !!

Onder mijn Giulia past geen carterbeschermer. Wel geprobeerd, maar te laag. :(

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 17:04

zijn de hulpveren voor een gasinstallatie soms??
vrioend van mij reed vroeger ook altijd supertjes op gas... meestal met hulpveren, of soms ook verlaagd. heeft er een stuk of 40 gehad geloof ik (jaren 80)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

PEPPERoncino

RE: Giulia gered!

wo okt 12, 2005 18:00

zijn de hulpveren voor een gasinstallatie soms??
....geen signalen zoals ik al zei. Ik denk dat een van de vorige eigenaren de auto gewoon te laag vond en daarom de hulpveren eronder gezet heeft. Ik zal ze er binnenkort eens onderweg halen en kijken wat er dan gebeurt.

Ik ga de auto APK laten keuren bij Italia Corse. Kijken of er daar nog mannen zijn die hem nog herkennen. Ik vind het wel erg leuk dat de historie zo gemakkelijk boven tafel lijkt te komen en dat ie bereden is door een echte Alfa coureur....maakt het verhaal nog leuker.

Terug naar “Projecten”