Zo, ondertussen staat de teller op 114680 km.
Een paar leuke anekdotes, ik stond vorige week bij de supermarkt bier in de laden (soort van (ex)studentenhuis dus veel bier) kwam er iemand langs lopen die vroeg of dit nu het nieuwste type Alfa Romeo was

(ondanks dat t dak lelijk is, blijkbaar glom de rest mooi genoeg).
Wat nog leuker was kwam afgelopen vrijdag, ik moest snel wat ophalen uit de opslag in Doetinchem. Op de A18 rij ik altijd net ff wat harder (bijna "thuis" rustiger, rechte weg). Toen er een snelle Bmw 3-serie op mn bumper hing op t moment dat ik zelf achter iemand wachtte die wat moeite had met spiegelen.
Op het moment dat ik er langs kon, ging ik even naar z'n 4 en gaf flink gas, de BMW ging vlot langs me heen, maar ik bleef gas geven en hij liep niet meer op me uit. Dit hield hij tot de 150km/h vol, waarna ik er langs ging. Dat kon hij (BMW rijder

) niet hebben. Dus ging die er achteraan, ik zag het dus hup, gas er weer op. En verrek, hij kon er niet bij komen
Totdat ik bij mn afslag was, in de spiegel zag ik dat de BMW achter me aan ging. Bij het verkeerslicht ging hij naast me staan, deed z'n raampje open en zei: "Jeetje, snelle bak zeg, wat heb je onder de kap?"
Hij wilde eerst niet geloven dat het 'maar' een 2.0 was

tot ik vertelde dat de auto nog geen 1100kg weegt. Wat bleek, hij had een 325d en pushde de auto flink

Bij het wegrijden nog ff een sprintje met hem gedaan, waarbij hij net achter bleef, door een slechte start. Vervolgens handjes geschud omdat ik moest tanken (toch nog een pluspunt aan zo'n diesel

)
Wat minder leuk nieuws, het hemeltje van het schuifkantel dak laat los en wordt snel erger. Dus ik ben bang dat ik de hele hemel los moet gaan halen om het dakje te kunnen demonteren en de bekleding weer vast te lijmen. Iemand kan me vast wel vertellen hoeveel werk dat is en waar ik een how-to kan vinden. Ook kan ik dan meteen kijken wat de krassen veroorzaakt op het moment dat ik het dakje open doe. Gelukkig moest het dak toch al gespoten worden, want de lak is er al tot de grondlaag af
Ondertussen nog weinig gedaan aan de dingetjes die nog op de planning stonden. Wel gezien dat de auto tot nu toe niet merkbaar gebruikt gemaakt heeft van de olie of koelvloeistof voorraad, wat best goed is lijkt me. Helaas zijn de remmen nog wel sponzig, ik bedacht me gisteren dat ik misschien de remvloeistof maar eens moet verversen

Hopelijk trekt die dan ook minder naar links.