Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

ma dec 22, 2008 11:52

Echt klote om om deze manier het vertrouwen in je project te verliezen.

Ben echter ook van mening dat het via Engeland gewoon moet kunnen. Miischien niet als ombouw van iets bestaands maar gewoon als kit car met als basis een motorblok. Zo gaat dat volgens mij ook met de cobra en super seven replica's. Er zijn daar gewoon bankstellen en pirateneschepen op wielen die een kenteken hebben! Daar moet toch een mouw aan te passen zijn? En dan heeft de RDW er verder geen boodschap aan. Dat ze dit in Nederland niet accepteren is gewoon een feit. Denk dat het ook makkelijker zou zijn met 33 papieren naar de keuring te gaan dan met Giulietta......

Maar succes verder met de zoektocht en dit nog niet helemaal opgeven!
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma dec 22, 2008 18:16

Het zal ook best moeten kunnen op de een of andere manier.

Het is alleen zo dat het in het begin als probeersel bedoeld was, om te leren lassen zeg maar. Het is nooit de bedoeling geweest om een heel duur project te starten. Ik heb namelijk nog een andere Giulietta staan die ik wil restaureren en de SW was bedoeld om te kijken hoe ik met de techniek uitkom en om te kijken of ik bijvoorbeeld wel de ruimte heb voor een tunnel over de bak voorin. Het zou een beetje zonde zijn om dit allemaal te moeten gaan uitproberen op mijn andere Giulietta, die is namelijk vrij uniek en die wil ik niet verzieken. De SW was er als test-auto en om me mee te misdragen op parkeerplaatsen e.d. :oops: Het is ook niet de meest strakke carrosserie ( flink aantal putten e.d. van binnen uit door mijzelf toegebracht..).

Heb vandaag contact gehad met de rdw. Het vonnis is nog niet uitgesproken, de man wist zelf ook niet goed wat hij er mee aan moest :? . Maar er gaat woensdag iemand van de rdw bij mij langskomen om het erover te hebben. Ben hier erg blij mee, kost me (nog) niks want de beste man komt uit de buurt schijnbaar en is wel nieuwsgierig. :)

Maar er is nog wel een klein puntje :oops: . Ik wil de auto natuurlijk graag afbouwen maar er zijn grenzen... Als ik meer als 1500 euro kwijt ben om het ding gekeurd te gaan krijgen gaat het feest niet door, het is niet mijn bedoeling dat de keuring duurder wordt als de auto namelijk. :?

Maar ik zal jullie op de hoogte houden. voel me al ietsiepietsie beter...

Ben trouwens ook aan het kijken voor stalling voor het geval het niet lukt, dan stal ik de carrosserie voor een jaar of twee en begin dan opnieuw.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

esvida
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 22, 2008 20:06

laat wel effe weten wat de rdw man te zeggen heeft ik wil namelijk nog een keer een alfasud op een 164 q4 zetten en ik ga er eigenlijk wel van uit dat dat gekeurd moet kunnen worden ,ze hebben die gele 33 op een 164 gezet en gekeurd en als 164 op papier gehouden[is wel in zwitserland] maar moet hier toch ook kunnen heb wel het iedee als je hier bij de rdw met een apart geval komt dat ze dan de weg kwijt zijn .
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Dominic
Guru
Guru

di dec 23, 2008 10:55

Ja dit is altijd waardeloos.

Maar het was een lasproject toch. :wink:

Gauw weer aan iets anders beginnen anders verlies je de moed.

suc6 iig

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Giulietta SW v6 het begin en het eind...

di dec 23, 2008 11:40

laat wel effe weten wat de rdw man te zeggen heeft ik wil namelijk nog een keer een alfasud op een 164 q4 zetten en ik ga er eigenlijk wel van uit dat dat gekeurd moet kunnen worden ,ze hebben die gele 33 op een 164 gezet en gekeurd en als 164 op papier gehouden[is wel in zwitserland] maar moet hier toch ook kunnen heb wel het iedee als je hier bij de rdw met een apart geval komt dat ze dan de weg kwijt zijn .
ding heeft wel TUV :idea:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

esvida
Advanced Member
Advanced Member

di dec 23, 2008 13:47

ja er is eigenlijk ook een typegoedkeuring op afgeven en is 164 op de papieren gebleven omdat er technich[op het verkorten van de wielbasis ,veren en schokdempers na]alles orgineel is gebleven,
alfas in het verleden passen niet hieronder.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 23, 2008 17:55

ding heeft wel TUV :idea:
Einzelabname :wink: ... prijzig verhaaltje hoor bij de Duitsers :( . Maar wel beter geregeld als bij de RDW want in principe kan alles in Duitsland, als je maar overlegt met de tuv.

giulietta116
Advanced Member
Advanced Member

wo dec 24, 2008 19:22

Hopelijk gaat het goedkomen Remco , ik hoop het zeer voor je [-o<

een Giulietta groet :thumbs:

mvg Hans

Tonio
Guru
Guru

wo dec 24, 2008 19:57

Jammer dat dit project strandt, want als eerste probeersel na een lascursus is dit heel goed!
Duitse Tuv is nog erger als de RDW, daar wil je met een aangepaste auto niet in de buurt komen! :(
Hoe zit het dan met de Trikes? (Zo'n VW Kever kont met de voorvork van een chopper motorfiets.) Die zijn zelfs veranderd van een vierwieler in een driewieler. Koets afgezaagd tot cabrio en dan ook nog een opgevoerde motor er in. Vergeleken met de Alfa 33-75 uit dit topic zijn dat nog veel extremere voorbeelden van "aangepaste voertuigen" of "samengestelde voertuigen", en toch zie je die op zonnige zondagen vaak genoeg rondtoeren. Mét kenteken (zowel Duits als Nederlands)! Op één of andere manier dus goedgekeurd door de RDW of de TüV? Het kan dus wel lijkt me. Ik durf het bijna niet te zeggen maar misschien inlichtingen vragen via zo'n Trike club?

.

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 24, 2008 22:21

Ik denk dat zo'n trike een complete keuring heeft ondergaan, inclusief botsproef.... (of ze worden als motorfiets gekentekend, dan hoeft een botsproef niet denk ik) Bij een one-of auto is een botsproef niet wenselijk :wink:
It's not easy, being green (kermit)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 24, 2008 22:25

Rustig ff afwachten wat die RDW-er aangeeft. Ik denk dat het kenteken behouden best mogelijk is, zolang het gehele onderstel onaangetast blijft en je ook het daarbij behorende chassisnummer blijft gebruiken. De v 6 conversie legaliseren is een ander verhaal, mMsschien wijs om deze achteraf in te bouwen en hem met een 4 cil te laten herkeuren?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 24, 2008 22:33

Vandaag een (informeel) gesprek met de man van de rdw gehad. Het moet mogelijk zijn om het te keuren, het zou dan gaan om een wijziging carrosserievorm ( net zoiets als de cabrio 164). Het probleem in mijn geval is dat het twee wijzigingen tegelijkertijd zijn, ook nog eens van 4 naar 6 cil. Schijnbaar wordt het dan een lastig verhaal omdat ik nu feitelijk geen basis heb...

Maar het vervolg zou zijn dat ik eigenlijk eerst een 4 cilinder in moet bouwen om gewoon aan het Giulietta kenteken te voldoen :? , hiermee kan ik dan omkeuren naar een stationwagon. Daarvoor moet de auto waarschijnlijk gezien de aanpassingen een of andere stijfheidstest ondergaan en in ieder geval een rijtest. Kosten hiervoor bedragen al een paar 100 euro. Daarna zou hij dan nog omgekeurd moeten worden naar v6 met wederom een rijtest en een geluidsmeting, kosten rond de 900 euro. Het precieze verhaal krijg ik nog te horen/lezen in begin 2009.

Om een lang verhaal kort te maken heb ik besloten om de auto weg te zetten :( en het later nog eens te proberen. Ik heb zo goed als zeker een stalling gevonden waar ik de carrosserie goedkoop kan stallen. :)

Nu ga ik me eerst even op een andere auto concentreren om alle spanning en woede weer van me af te krijgen, ben echt niet te genieten geweest de afgelopen dagen.. :oops: Dit is helaas geen Alfa maar toch ook wel een leuk projectje om om handen te hebben. En dan over een paar maanden ga ik denk ik maar aan mijn andere giulietta beginnen.

Bedankt voor jullie medeleven en lovende woorden!

Groeten Remco

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 24, 2008 23:00

Das in ieder geval voor de toekomst hoopgevend :lol:

dus inderdaad het lomax verhaal 1 ding veranderen.

succes met de verdere projekten

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

bralfa
Guru
Guru

zo dec 28, 2008 18:03

Kan ook niet rustig op vakantie gaan :roll:

Mmm Mooi K Remco. Hoop dat t goed gaat komen! Zou zonde zijn van al t werk wat je er in gestopt hebt als de kosten/moeite nu zo extreem toe zouden nemen.

Suc6 met de afwikkeling!!!

Ciao, Bas
Shut up and ride!

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma dec 29, 2008 14:19

he remco,

balen dit joh! we hadden het er nog over gehad... maar wat je nu neer zette zat ik ook aan te denken door het in een antal stappen te doen. eerst 4 cilinder met goedkeuring en ff lekker rijden. desnoods de turbo op een 2.0 TS :wink:

is het ook niet mogelijk een totaal nieuw kenteken erop te krijgen? ja, ik snap het finaciele gelul. maar als je nu een recente V6 pakt en aan de emissie kan voldoen en een compleet nw auto op kenteken laat zetten. met bijv toch dat chassis nummer van de SW alleen dan zelf een naam geven of met een compleet nw chassis nummer. het gaat dan om een uch aantal keuringen qwa bouw, remmen, milieu enz maar geen omkeuring en je eigen ontworpen auto 8)

de precieze regelgeving weet ik natuurlijk ook niet. maar zijn er zat die zelf van een buizenframe een auto bouwen en hier een goedkeuring voor krijgen alleen zit je er mee dat je aan de eisen van 2009 moet voldoen. kabelboom 156 SW met 3.0 24v erin katelisatoren eronder goeie remmen en veel sensor's.... hahaha :wink:

hoe dan ook blijft KLOTE ziet er heel stoer uit en zou ook heel stoer zijn.

andere optie misschien. afbouwen en een chassisnummer van bijv een 75 V6 erin klopt ook redelijk en dan onder het mum van ombouw naar station.... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Projecten”