Zo de laatste tijd druk bezig geweest ! Allereest de Volvo remklauwen reviseren. Heb ze ook even gespoten want die roestige dingen vond ik echt nix...
Klauwen uit elkaar...
Vies he !
Zonder zuigers
Nieuwe rubbertjes
De boel weer in elkaar.
Klauw erop. Dik !!!
Heb bij de Volvodealer een nieuw montage setje gehaald (pinnetjes, clipjes en veertjes), kostte nog geen €7,-...

Remblokken zijn Lucas TRW blokken, altijd goede ervaringen mee en dat voor die prijs...
Nadeel van de Volvo klauwen is de dubbele aansluiting. Heb 2 T-stukjes van Transaxale bakken afgehaald en hier met zo'n pers dingetje leidingen aan gemaakt. Die T-stukjes zijn trouwens lastig te vinden, zelf een remmenspecialist had ze niet op voorraad ! Om het af te maken heb ik een setje Goodridge remslangen bij Dutch Power Trading besteld en er komt Castrol Dot4 remolie in. Ook ben ik bezig met een setje 105 remklauwen, want natuurlijk zit de verstelling van de 75 klauwen vast...
Ook de neus moet eraan geloven, deze was niet dezefde kleur als de rest van de auto. Gelukkig ging Steve75 een Verde Mirto Met. slopen en heb dan ook dankbaar de neus opgehaald in Belgïe. Eerst de boel gedemonteerd en heb ook gelijk de wielkuipen eruit gehaald. Gelukkig nergens serieus roest en het kleine beetje oppervlakkige roest weg gehaald en behandeld. Ook de boel effe gespoten in de zelfde kleur als het interieur...
Tadaa !
Andere kant. Deze kant heeft eens schade gehad (vandaar de verkeerde kleur neus), maar wel goed gerepareerd...
Nieuwe schermen en klep.
Bumpert ligt klaar.
Ook de skirts er even af gehaald. Natuurlijk met angst en beven, je weet nooit wat voor speculaas je allemaal aan gaat treffen... Maar het valt echt enorm mee !!!
Hier bij het linker achterportier, gelukkig alleen oppervlakkig :
Dus effe behandeld...
Kriksteunen ook helemaal top !
Alleen rechtsachter en de beschermer bij de benzinepomp waren een beetje verroest dus die even ontroest en in de roeststop gezet.
Toen begonnen met de kofferbak betuumvrij te maken. Maarja, dan haal je ook het kofferbak rubber eruit en dan begint de ellende... Ook de achterlichten eruit gehaald en ook daar roest. Maarja, tis nu eenmaal een 75 he...
Verder wel lekker de bak schoon kunnen krijgen van het betuum, zelfs de binnenkant van de achterschermen...
Natuurlijk was de bandenbak gaar. De vorige eigenaar(en) hebben hier als eens wat aan laten doen...
En in de andere hoek, rechtsachter een gat. Typisch 75 puntje ?
Dit is het tot nu toe, het ligt nu even stil omdat ik v/d week 2 verstandskiezen heb laten trekken (hakken en zagen...

), maar komende week gaan we weer lekker verder knutselen...