...En dan is er deel 2 van de update...
Laatse 3 weken is er nog danig verder "gekrabd". De bodem is bijna volledig kaal geschraapt, enkel nog de reservewielbak en wat wilekastwerk:
Dwarsligger die je ziet hoort bij het geraamte waarop de Giulia steunt.
Je ziet ook duidelijk (rechterkant van de foto) de naad waar de bodemplaat langs de bestuurderskant al ooit eens vervangen is. Naden zijn in perfecte staat, enkel de plaat vertoond wel wat roest (maar is gelukkig oppervlakkig). Hier een close up van de naad:
Mijn wagen is nog uitgerust met staande pedalen, en dus ook bijhorende pedalendoos. Die zie je ook duidelijk op bovenstaande foto. Hier vond ik laatste zaterdag ook weer een hoop plasticine die er door de vorige "opknapper" (restaurateur zou wat overdreven zijn) werd aangebracht. De plasticine was aangebracht over een gat in de pedalendoos. Deze dus:
Je ziet in het gat nog wat plasticine zitten...mijn vraag: Wat is de functie van dit...gat? Hoort hier een bout te zitten die de pedalendoos met het chassis verbind? (zo zitten er wel een aantal)... Mss is de schroefdraad wel beschadigd (of was de bout gewoon verloren gegaan) en was dit Italiaanse oplossing (in thrue ALfa spirit?) De pedalendoos zelf zal toch gedemonteerd worden, dus kan "gefixt" worden...
Mijn raadseltjes:
Functie van pedalendoos gat?
Is de Pedalendoos van aluminium? En zoja, werd deze fabriek af mee overschilderd? ( ik denk dat ze dan origineel aluminiumkleurig op het chassis zat...)
Ook zeer leuk, Linker achterhoek is BEENhard! (in tegenstelling to zijn rechtse broertje) :
Wel 3 gaatjes aan bumpersteun...
Als afsluiter een close up van rechterwielkast (voor) die bijna volledig kaal gekrabd is:
De "modderplaten" (op linkse deel van de foto) ( hoe heten die dingen?) worden nog verwijderd. Komen geen vervangers voor in de plaats, want zo maak je het enkel makkelijker voor vocht en vuil om zijn schadelijke werkt te doen;... Ik ben benieuwd naar wat achter die platen schuild...