na een hele tijd mijn prioriteiten ergens anders te hebben gelegd, deze week maar eens verder gegaan met de 75 want met dat mooie weer begint het toch wel heel erg te kriebelen om de V6 eens de sporen te geven...
Allereerst de luchtinlaat bij de lasser opgehaald. (die was in de drukte een tijdje blijven liggen dus uiteindelijk kreeg ik hem mee en hoefde ik niets te betalen. Heel erg vriendelijk van de lasser!!

)
Ik wilde de luchtinlaat eigenlijk polijsten maar met die lasnaden erop is er niet zo heel veel eer te behalen, vond ik tenminste. Daarom maar netjes grijs gespoten.
Bij het monteren van de luchtinlaat en de gasklep kwam ik erachter dat de gasklephevel van een 164 een veel langere slag maakt. Als ik het gaspedaal tegen de vloer drukte dan ging de gasklep maar voor 1/3 open... Dat is niet goed natuurlijk dus daarom naar de sloop en van een 155 een gashevel afgehaald.
Nu heb ik bij volgas de maximale aanslag.
Omdat de luchtinlaat veranderd was, kon ik met de bestaande slang voor de LHM niet goed wegkomen. Na een uurtje op de sloop te hebben gezwalkt vond ik een slang met een mooie haakse bocht.
Uiteindelijk was de opening voor de LHM te groot maar met rubber en een stanleymes kom je er ook. Het geheel past nu.
Op de foto zit het er nog niet definitief vast maar zo weet ik wel of ik met alle materialen goed uitkom.
Op naar de volgende klus