Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6 Imola......... Afbouw

do okt 18, 2007 21:50

wat heb tegnewoordig een vreemde woonplaats. :lol:
:biggrin: inderdaad :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6 Imola......... Afbouwen!!

vr nov 16, 2007 16:00

Vandaag de olie in de motor gegoten. daarop een aantal peilstokken lopen vergelijken om uiteindelijk tot een exemplaar te komen die netjes de max waarde aangaf.
Op de startmotor het blok even 50 omwentelingen laten maken.

Daarna de casterstangkogels gemonteerd. Gewoon 105 kogels besteld bij arparts (ben je ongeveer 60 euro kwijt) en deze 2cm ingekort. Zodoende hoefde ik niet de originele trekstang met bus te veranderen.
Adapters had ik ooit eens geruild en die lagen nog ergens op t schap dus dat kwam mooi uit.
uitgangspunt: (de roest is eerst afgehaald maar daar had ik geen foto van geschoten....)

Afbeelding


dan de trekstang met ingekorte 105 kogel:

Afbeelding

en dan monteren:

Afbeelding

de bovenste draagarm zit al in de powerflex rubbers dus ik verwacht dat dit gewoon super gaat sturen.
Lijtk mij een leuke relatief goedkope oplossing voor een heel veel betere sturende 75.
Ik vraag mij alleen af: hoeveel caster stellen de meesten hier?? hoeveel mm ruimte is er dan nog tussen draagarm en schokbreker??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8947
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6 Imola......... Afbouwen!!

vr nov 16, 2007 16:08

Ik stel zo veel mogelijk caster en bepaal met in- en uitveren of ik de speling tussen schokdemper en draagarm nog acceptabel vind.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6 Imola......... Afbouwen!!

vr nov 16, 2007 16:13

Castor loopt tegen de 6 graden, maar jouw foto geeft aan dat je het goed gedaan hebt. :thumbs:
Bij inveren komt je demper alleen verder van je draagarm dus das goed.
De draagarmbouten vd onderste triangel zijn die nu nieuw?

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6 Imola......... Afbouwen!!

vr nov 16, 2007 16:31

Ok, super dat is duidelijk.

@Dre: nee die draagarmbouten van de onderste triangel zijn niet nieuw.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

di nov 20, 2007 23:06

Zeg buurman.. We zijn inmiddels weer een week verder... Ga je nog wat doen ? Ik blijf maar pakketjes van de koeriers aanpakken.. schroef dat spul er nou eens onder. :wink:

En wanneer ga ik dat "imposante " 6 ploffer geluid nou eens horen ? Dat geneuzel met je camber kan later wel..

Prioretiseren is the key word here. :wink:

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

wo nov 21, 2007 08:51

:biggrin:
he buurman: mijn prio ligt momenteel bij Post&Dros :wink:
ik heb Jan nog even gemaild om zijn V6 ff te bekijken maar daar nog geen reactie op gehad.....
komend weekend is die kleine meid er weer dus dan komt er ook niks van....
zondag ga ik ff de utilaat ophalen dus die kan er dan maandag wel onder...
komt allemaal goed... Februari 2008 ga ik vast wel halen :wink:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Roeltje 164

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

wo nov 21, 2007 15:08

Nou Ralph, je kan Jan blijven mailen maar die heeft hals over kop zijn 164 verkocht en een LR gekocht voor zijn vrouw :cry: dus die gaat je niet meer antwoorden helaas.....

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

wo nov 21, 2007 17:11

Ik zie dat je tussen die onderste driehoeken carrosserieringen hebt gestoken. Enig idee hoeveel camber je erdoor verkregen hebt? Het is misschien hoop en al 3mm maar als je je bevindingen wilt delen is dat steeds welkom. :-)
ik heb namelijk bij mijn rode 75 net dezelfde update gepland.
grt
Stefaan
** 147TS, 75TS **

Gebruikersavatar
patje1100
Guru
Guru
Berichten: 1151
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:03
Locatie: lelystad

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

wo nov 21, 2007 21:37

jaja,, jij gaat zitten kijken hoe hard het gras groeit..

ik begrijp het.. het gaat niet snel, maar gestaag ... net zoals die V6 in februari gaat draaien. :wink:

nou, er moet toch wel ergens in de buurt iemand met een 164 V6 zijn waarbij je ff een paar uur kunt spieken ?

Je belooft me wel dat ik erbij ben als je de sleutel voor het eerst gaat omdraaien he ?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

wo nov 21, 2007 21:40

Wat moet je bekijken bij een 164? heb zo'n motor los liggen en kan je het meeste wel vertellen of op de foto laten zien. laat maar horen als ik kan helpen.

groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes

do nov 22, 2007 07:57

Ik zie dat je tussen die onderste driehoeken carrosserieringen hebt gestoken. Enig idee hoeveel camber je erdoor verkregen hebt? Het is misschien hoop en al 3mm maar als je je bevindingen wilt delen is dat steeds welkom. :-)
ik heb namelijk bij mijn rode 75 net dezelfde update gepland.
grt
Stefaan
Stefaan, de caross.ringen die ik gebruikt heb zijn 3 mm dik. Op deze manier kan ik de originele draagarmbouten blijven gebruiken.
Ik heb het gedaan onder het mom:"het is beter als niks...."

@giuliettaevo: Remco, ik heb op mijn thermostaat tussen de twee grote aan en afvoer pijpen, twee kleine pijpjes (iets van 10mm) zitten. Ik weet niet waar die normaal op aangesloten zitten. Alle foto's die ik op het net kan vinden hebben niet die extra 2 pijpjes...
Daarnaast moet ik nog even uitzoeken welke stekkers op welke sensors horen... (t is motronic)
Het makkelijkst is dus als ik even een 164 V6 als voorbeeld heb......
Als je mij kan helpen met foto's is het helemaal super....


@Roel: anders moet ik maar ik een keer naar de stalling van je rijden en die brute 3.5 bekijken... als je dat wilt natuurlijk :wink:

@Patje: ja ik zal wachten tot je erbij bent voordat ik de eerste keer dat geweld laat ronken.... :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Roeltje 164

Re: RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes

do nov 22, 2007 17:49

Ik zie dat je tussen die onderste driehoeken carrosserieringen hebt gestoken. Enig idee hoeveel camber je erdoor verkregen hebt? Het is misschien hoop en al 3mm maar als je je bevindingen wilt delen is dat steeds welkom. :-)
ik heb namelijk bij mijn rode 75 net dezelfde update gepland.
grt
Stefaan
Stefaan, de caross.ringen die ik gebruikt heb zijn 3 mm dik. Op deze manier kan ik de originele draagarmbouten blijven gebruiken.
Ik heb het gedaan onder het mom:"het is beter als niks...."

@giuliettaevo: Remco, ik heb op mijn thermostaat tussen de twee grote aan en afvoer pijpen, twee kleine pijpjes (iets van 10mm) zitten. Ik weet niet waar die normaal op aangesloten zitten. Alle foto's die ik op het net kan vinden hebben niet die extra 2 pijpjes...
Daarnaast moet ik nog even uitzoeken welke stekkers op welke sensors horen... (t is motronic)
Het makkelijkst is dus als ik even een 164 V6 als voorbeeld heb......
Als je mij kan helpen met foto's is het helemaal super....


@Roel: anders moet ik maar ik een keer naar de stalling van je rijden en die brute 3.5 bekijken... als je dat wilt natuurlijk :wink:

@Patje: ja ik zal wachten tot je erbij bent voordat ik de eerste keer dat geweld laat ronken.... :biggrin:
Altijd welkom Ralph, PB maar voor mijn nummer...

Altijd goed

gr Roel :wink:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes....

do nov 22, 2007 18:56

die 2 buisjes zitten er bij mij ook niet op.... :? Heb je ook niet nodig volgens mij. Anders gewoon wisselen tegen een ander huis zonder buisjes. Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb er wel eentje voor je liggen.

Stekkers zie je op foto's ook slecht. de meeste zijn echter wel terug te vinden.

- luchtmassameter, grootste stekker, 5/6 polig.
- BDP sensor, 3polig, harde stugge ommantelde kabel.
- gaskleppositieschakelaar, 3 polig.
- temperatuursensor, 2 polig en volgens mij blauw van kleur..
- injector stekkers, 6 stuks, 2 polig, geel, op een rijtje.
- stationairregelklep, 2 polig, in buurt van gaskleppositieschakelaar.
- lambdasensor, 2 stekkers bij elkaar, 1polig en 2 polig, raar model.

Succes...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: 75 van 1.8ie Imola naar 3.0 V6... de laatste loodjes

do nov 22, 2007 19:44

die 2 buisjes zitten er bij mij ook niet op.... :? Heb je ook niet nodig volgens mij. Anders gewoon wisselen tegen een ander huis zonder buisjes. Weet niet waar je vandaan komt maar ik heb er wel eentje voor je liggen.

Stekkers zie je op foto's ook slecht. de meeste zijn echter wel terug te vinden.

- luchtmassameter, grootste stekker, 5/6 polig.
- BDP sensor, 3polig, harde stugge ommantelde kabel.
- gaskleppositieschakelaar, 3 polig.
- temperatuursensor, 2 polig en volgens mij blauw van kleur..
- injector stekkers, 6 stuks, 2 polig, geel, op een rijtje.
- stationairregelklep, 2 polig, in buurt van gaskleppositieschakelaar.
- lambdasensor, 2 stekkers bij elkaar, 1polig en 2 polig, raar model.

Succes...
dan gaat het wel lukken. Thnx voor de info. Heb ik alleen nog een overzicht nodig hoe de koelslangen van de kachel naar expansievast lopen...?? heb je die??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Projecten”